Lapseni valisti, ettei ihmisillä ole tänä päivänä kirjoja.
Kuvaili kavereidensa kotia, kuulemma muutama hyllyllinen löytyy.
Onko todella näin? Onko teillä kirjoja?
Kommentit (34)
Vähän. Olen lahjoittanut lähes kaiken eteenpäin. Kirjoja luen paljon, mutten halua hillota niitä hyllyssä. Käytän paljon kirjastoa.
Joskus ostan uuden kirjan, mutta luettuani lahjoitan sen siitä kiinnostuneelle. Tututkin lukevat paljon, mutta harva kirjoja säästää.
On. Kaksi täyttä kirjahyllyä eikä varmasti jää tähän.
Tulis meille katsomaan... Toki nykyään luetaan myös e-kirjoja, on matkalla käteviä, kun ei tarvi raahata kymmentä kirjaa laukussa... Ja tosiaan luen aina kun on aikaa, pokkari menee muutamaan tuntiin, kunnon kirja parissa päivässä. En jaksa odotella kiinnostavia kirjoja kirjastoon enkä etenkään niiden ilmestymistä suomeksi. Siksi tilaan paljon enkuksi ja kaikkein nopeimmin tietty tulee suoraan Kindlen lukulaitteeseen/sovellukseen. Mutta fyysisiäkin kirjoja tykkään ostaa ja lukea edelleen.
Meillä minä + mies saatetaan lukea yhteensä 6 kirjaa viikossa. Kuvittele mikä määrä siitä kertyisi hyllyjen täytteeksi!
Ei ole mitään järkeä säilöä jo luettuja kirjoja. Kirjastosta löytyy.
Meidän sukulais- ja tuttavapiirissä kierrätetään kirjat ja aikakauslehdet.
Meillä on kirjahylly olohuoneessa ja lapsella on oma kirjahylly hänen huoneessaan. Vanhemmilla ihmisillä vielä on kirjat usein esillä, mutta oman ikäisillä harvemmin. Ehkä muutamia sisustuskirjoja saattaa olla.
Vierailija kirjoitti:
Meillä minä + mies saatetaan lukea yhteensä 6 kirjaa viikossa. Kuvittele mikä määrä siitä kertyisi hyllyjen täytteeksi!
Tuskin kukaan kaikkia lukemiaan kirjoja ostaakaan saati hyllyissä säilöö. Useimmilla vain ne tärkeimmät ja mieluisimmat päätyvät omaan hyllyyn. Loput sitten kirjastosta.
Noin 3 m pitkä ja 2 m korkea kirjahylly löytyy, kirjoja osin kahdessakin rivissä. Lempparit jätetään, muut laitetaan kiertoon. Suurin osa on luettu useampaan kertaan. Näytä lapsellesi YouTubesta booktube-videoita, siellä on nuoriakin tubettajia joilla on isot kirjahyllyt 😃
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kotona paljon kirjoja, kun suosikkeja luetaan uudestaan ja uudestaan. Työhön ja harrastuksiin liittyviä kirjoja on myös jonkin verran, ja kaikkia ei löydy kirjastosta.
Ei nykypäivänä kirjat hyllyssä ole mikään sivistyskodin merkki.
Meillä on hirveästi kirjoja, osa avohyllyissä, osa lasiovien takana, osa piilossa kaapeissa.
Meillä uudestaan on luettu ainoastaan Sinuhe egyptiläinen ja Taru sormusten herrasta. Niin ja muuten Sinne ja takaisin.
Yksi ainoa kirjamenetys harmittaa. Haluaisin lukea uudelleen suomalaisen nuorallatanssin. Muistaakseni Steve Backley
Kirjoja saa halvalla kirpparilta, ei niitä kaikkia kannata säilöä. Eilenkin ostin neljä kirjaa, hinta yhteensä 4, 80 €.
Meillä on kirjoja paljon, meillä on tuommoinen "kirjasto". Esim kaveri, joka lukee myös paljon, niin hän käyttää täysin kirjaston palveluita ja meidän ja muiden kavereiden hyllystöä, eikä hilloa kotiinsa kuten me. ;)
Lasten kaverit ovat välillä ihmetelleet tuota kirjamäärää, kun heillä ei ole. Ollaan kuulemma ainoa perhe, joilla on kirjahyllyt.
Eikä se mun mielestä tarkoita loppu peleissä yhtään mitään. Joillain on kirjoja enemmän kuin meillä, mutta missään ne ei näy, kun ovat järkevämmin säilyttäneet ne. Eli siis ovien taakse. :)
Meillä ei ole yhtään kirjahyllyä. Joitakin kirjoja on kaapissa, ja loput olen lahjoittanut kouluille. Luemme kaiken e-kirjoina tai lainaamme.
T. Äikänope
Lapsesi on oikeassa. Ekologinen perhe lukee vain e-kirjoja eikä kuluta paperia.
On minulla pari kirjahyllyä, mutta kaikki kirjat eivät todellakaan mahdu niihin. Olen yrittänyt karsia kirjoja, mutta minkäs teet kun niitä tulee koko ajan lisää. :)
Vie lapsi katsomaan kirjaston kierrätyskirjahyllyä ja ihmisiä, jotka innoissaan penkovat sitä.
On paljonkin, mutta eivät ole hyllyssä esillä. Olen laiska pyyhkimään pölyjä.