Irtisanouduin koeajalla.
Irtisanoudouin niin fyysistä kuin psyykkisistäkin syistä ja työilmapiirin vuoksi. Noh, nyt ongelmana on että tulenko saamaan karenssin. Voiko lääkäri esim.estää sen etten saa karenssia koska fysiikkani ei sovellu työnkuvaan?
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä, kun olisit voinut vaan lopettaa työn. Nyt joudut olemaan irtisanomisajan töissä.
en joudu olemaan irtisanomisajalla töissä, karenssin voin silti saada.
Vierailija kirjoitti:
Melko varma karenssi.
Näin vähän arvelinkin :( olipa se kannattavaa liiketoimintaa sitten. Selkä on mennyt ja kuntoututs alkaa.
Voi helvetin perse.
AP
Hae lääkärintodistus. Sillä estät karenssin.
Karenssi on oikein tuollaisille työstäkieltäytyville loiseläjille. Mun veroeuroja tuhlaat.
Vierailija kirjoitti:
Lääkärintodistuksia on poissaoloisa johtuen selästä, en sitten tiedä saisinko jotain lausuntoa etten ole kykenevä kivuista johtuen työhön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkärintodistuksia on poissaoloisa johtuen selästä, en sitten tiedä saisinko jotain lausuntoa etten ole kykenevä kivuista johtuen työhön.
Kannattaa ainakin kokeilla jos karenssista aiheutuu sinulle tulonmenetyksiä eli toisin sanoen et saa toimeentulotukea.
Vierailija kirjoitti:
Ei se näin mene!
Olisi pitänyt hakeutua lääkäriin työsuhteen ollessa voimassa. Ei voi ensin itse irtisanoutua jollain epämääräisellä syyllä ja jälkikäteen keksiä, että se johtuikin sairaudesta. Eihän se nyt niin mene tietenkään.
Nyt ei ollut mitään syytä irtisanoutua itse joten karanssia pukkaa!
Ei koeajalla tarvitse irtisanoutua.
Vierailija kirjoitti:
Ei koeajalla tarvitse irtisanoutua.
Työsopimuksen purku, työntekijän irtisanominen ja työntekijän itsensä irtisanoutuminen on jokainen kokonaan eri asia. Laki ja sopimukset käsittelee kutakin eri tavalla. Kannattaa tietää mitä tekee jos haluaa välttää yllätykset. Tarvittaessa jutella lakimiehen kanssa ensin. Muuten voi tulla tehtyä tyhmyyksiä kuten tässä aloittajalle on käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se näin mene!
Olisi pitänyt hakeutua lääkäriin työsuhteen ollessa voimassa. Ei voi ensin itse irtisanoutua jollain epämääräisellä syyllä ja jälkikäteen keksiä, että se johtuikin sairaudesta. Eihän se nyt niin mene tietenkään.
Menee, jos saa sellaisen lääkärintodistuksen, että ei kyennyt tuohon työhön. Joutunut purkamaan sen takia työsuhteen koeajalla. Ei tiennyt, että koeaikanakaan ei saa työsuhdetta purkaa. Oli vaan ollut kokeilemassa, pystyykö ko. työhön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se näin mene!
Menee, jos saa sellaisen lääkärintodistuksen, että ei kyennyt tuohon työhön. Joutunut purkamaan sen takia työsuhteen koeajalla. Ei tiennyt, että koeaikanakaan ei saa työsuhdetta purkaa. Oli vaan ollut kokeilemassa, pystyykö ko. työhön.
Omaan tietämättömyyteen vetoaminen toimii oikeudenkäynneissä kanssa tosi hyvin. Puolustus "en minä tiennyt, että se on laitonta" toimii joka kerta. Kyllä se nyt vaan maailmassa menee sillä tavalla, että aikuisella ihmisellä on velvollisuus tietää ja ottaa selvää jos ei tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun olisi kannattanut pyytää se lääkärintodistus ennen työsuhteen päättämistä. Silloin olisi ollut helppo todistaa, että et kykene siihen työhön ja olisi vajaakuntoinen työnhakija.
Sinä kirjoitat ristiriitaisesti tässä ketjussa. Otsikossa kerrot irtisanoutuneesi = sinä olet töissä irtisanoutumisajan. Sitten kirjoitat, että ei tarvitse olla töissä. Lomaa sinulle ei ole kertynyt koeajalla tarpeeksi. Oletko sitten sairauslomalla? Siinä tapauksessa ehkä vältyt karenssilta.
Vai oletko sittenkin vaan purkanut työsopimuksen koeajalla? Se on aivan eri asia, ja karenssi todennäköisesti tulee.
Ymmärtäkää nyt, että KOEAIKAPURKU on aivan eri asia kuin irtisanoutuminen! Myös koeajalla voi irtisanoutua. Tästä aiheesta on vängätty aiemminkin, mutta kukaan ei ole esittänyt todistetta, että ei saisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se näin mene!
Lääkärintodistus tulee hankkia töissäollessa, ei jälkikäteen. Eli ensin sairauslomalle töissäollessa ja sen aikana/päätteeksi lääkärinlausunto pysyvästä työkyvyttömyydestä. Sen jälkeen lääkärintodistuksen kanssa työnantajan pakeille miettimään työnantajan tarjoamia töitä, jotka voisivat soveltua ja jos niitä ei ole, niin sitten voi irtisanoutua/purkaa työsuhteen. Mikä on todella typerää, koska samalla päättyy palkanmaksu.
Teit siis koeaikapurun etkä irtisanoutunut.
Tyhmästi tehty. Olisit mennyt ensin lääkäriin ja vasta kun sinulla olisi ollut lääkärin lausunto siitä, että työ ei sovi sinulle, olisit ilmoittanut työkkäriin että joudut terveydellisistä syistä lopettamaan kyseisen työn.
Jos selkä kerran prakailee, niin siitä lääkärintodistus. Sitten Kelalta sairaspäivärahaa. Ei vaikuta karenssit.
Miksi ihmeessä, kun olisit voinut vaan lopettaa työn. Nyt joudut olemaan irtisanomisajan töissä.