Oon vanhemman psykiatrin kanssa suhteessa
On mua hoitaneessa sairaalassa töissä mutta ei oo ollut mun hoidossa mukana. Ei tutustuttu sairaalassa vaikka nähtiinkin aina ohimennen siellä. Tämä ok?
Kommentit (58)
Miksi se olisi kiellettyä? Jos hän ei ole sinua edes hoitanut ja olette aikuisia molemmat :)
Vierailija kirjoitti:
Tottahan kaikille vanhemmille miehille kelpaa suhde nuoremman naisen kanssa, jotkut heistä kyttäävät tälläista suhdetta, päivät pitkät.
Suhteessa ei ole tunteilla mitään merkiystä, se on miltei aina pelkästään fyysistä.
Kuka täällä voi sun puolestasi päättää, onko se ok?
Itsehän olet suhteesen alkanut, silloin olet päätöksesi tehnyt.
Totta kai vanhempi mies tuntee tunteita nuorempaa naistakin kohtaan, enemmän, kuin huonompivartaloista vanhempaa naista kohtaan tuntisi. Ainakin itselle tulee helpommin tunteita hyvännäköisiä kohtaan, kuin rupsahtaneeita/rumia.
Jos toi suhde olisi ap:sta itsestään ok, et ap täällä palstalla muilta kyselisi. Eli ei ole ok koska se ei tunnu ap:sta hyvältä .
Jos on samassa laitoksessa kuin oma lääkärisi kysessä on kilpailutilanne ehkä hänellä sinusta. Otappa selvä. Joskus kollegiaalisuus saa outoja muotoja. On niinkuin kiva kostaa toiselle lääkärille kun se potilas sitten kertoo sille toiselle miten me pantiin.
No kuule tuskin kukaan psykiatri oikeasti alkaa parisuhteeseen hullun kanssa. Jos lääkäri on sinut nähnyt potilaana mielisairaalassa niin ei todellakaan ole seurustelemassa kanssasi. Hänhän saisi hävetä sinua koko ajan, kaikki muut lääkärit ja hoitajat ym. nauraisivat hänelle että hullua pikkutyttöä tapailee. Lääkärit nimittäin tajuavat että potilaat ovat todella kipeitä... potilaat itse eivät. Nykyään ei pääse sairaalaan asti millään masennuksella vaan pitää olla isommat diagnoosit tai itsemurhayrityksiä. Eli ap olet siis tosi sairas? Ehkä joku toinen skitsofreenikko voisi olla hyvä kumppani sinulle?
Minullakin on suhde psykiatrin kanssa. Ei tiedä, että olen hullu. Tsemppiä ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkä ole. Jatkat vaan tätä vuosia kestänyttä fantasiaasi.
Mitä v*ttua? Olen, ja fantasiana ei ole ollut. ap
Panosuhde? Jotenkin mä en näe, että sulla ja 30 vuotta vanhemmalla psykiatrilla olisi kovin paljon juteltavaa.
Miksi ei olisi? Toisella psykiatria ammattina ja toisella harrastuksena. Luulisi juttua riittävän yhteisen mielenkiinnonkohteen tiimoilta.
Psykiatri ei siis ole ollut hoidossasi mukana ettekä ole tavanneet sairaalassa. Psykiatri ei tämän perusteella tee ammattieettistä rikettä. Ammattieettinen rike tapahtuisi silloin, jos hoitosuhteen aikana alkaisi parisuhde. Tai jos psykiatri käyttäisi jotain työnsä kautta sinusta saamaansa tietoa/asemaa hyväkseen päästäkseen intiimikontaktiin kanssasi.
Up