Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Herkästi krapulan saavat: mistä juomasta tulee se pahin?

Vierailija
26.07.2019 |

Itse arvon valkkarin ja kuoharin välillä täks illaksi. Saan todella herkästi krapulan ja siksi juon harvoin..

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nestehukasta suurin krapula, myös siitä että ei syö kunnolla. alkoholin laadulla ei mitään merkitystä. Välillä krapula tulee neljästä oluesta, toisinaan saa juoda koko päivän kaikkea sekaisin ilman krapulaa.

Vierailija
2/35 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ginistä ehkä pahin ja sitten nuo viinit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viskistä ja konjakista.

Vierailija
4/35 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuoharista enemmän kuin valkkarista. Väkevimmistä Pernod saa aikaan hurjan krapulan vaikka hyvältä maistuukin.

Vierailija
5/35 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lonkerosta kamalin. Joskus aikanaan sitä join mutta nykyisin en pidä siitä mausta.

Vierailija
6/35 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salmari. Varmaan kuivattaa kehoa kun on sitä suolaa reippaaasti.

Vierailija
7/35 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole juoman laadulla merkitystä. Lähinnä vaikuttaa kuinka korkeat on illan korkeimmat promillet, ja mulla vaikuttaa myös erittäin voimakkaaasti kuukautiskierron vaihe. Esim. ovulaation aikaan jo 3 annosta ja voi olla seuraavana aamuna järkyn kipeä pää ja oksentaa täytyy iltapäivään. Ennen menkkoja tai niiden aikaan voin juoda vaikka 8 annosta eikä ollenkaan niin kaamea olo, vain pieni buranalla lähtevä päänsärky.

Vierailija
8/35 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki viinit.Menee jalkoihin herkästi ja  tulee känniin äkkiä.Kun juo kirkasta jonkun kirkkaan lantrinkin  kanssa ja samaa ,ei juo sekaisin  ei tule kauheaa krapulaa vain väsyttää.Kaljasta  ja vodkasta tullut minulle hirveä krapula leijonasta ei.

Vierailija
9/35 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anisviinat. Yhden ja ainoan kerran olen juonut ja siitä sai vielä migreenin ennen krapulaa.

Vierailija
10/35 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siidereistä tuli aikanaan pahimmat. Veti vertoja myös vahvemmille.

Vierailija
11/35 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gini. Lonkero, viinit takuuvarmoja. Ja vettä, jos muistan juoda aina välillä, ei tulee lainkaan krapulaa.

Jos taas en ole ehtinyt syödä juhlapäivänä, meen aivan sekaisin ja toisaalta jos syön oikein hyvin viina ei mene päähän ollenkaan, raha menee hukkaan.

Vierailija
12/35 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen sanottiin että värillisistä tulee pahin krapula esim konjakit, whiskyt ym ja niin taisi tulla. Join vain kirkkaita votkapaukkuja, giniä tai valkkaria.

Tärkeintä on ettei juo liikaa. Vettä väliin.

Vierailija
13/35 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut syö juustoja ym juodessaan.

HC juoppo voi vetää purkin kermaa pohjiksi. Vatsalaukkuun rasvaa ensin.

Vierailija
14/35 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinit on pahin. Voin juoda vaikka pari päivää putkeen ilman darraa, ainoastaan väsyttää kun ei ole nukkunut, mutta syödä pitää välillä ja juoda vettä lasin ripeesti muutaman kerran.

Vierailija
15/35 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vaan viski ja punkku pahimpia ovat sanotkoot muut mitä hyvänsä. Kirkkaat viinat vissyllä blandattuina ykkösiä.

Vierailija
16/35 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosta valkoviinistä.

Vierailija
17/35 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punkku, koska laukaisee migreenin. Konjakki ja monet tiukat pahoja myös. Ainakin minulla myös alkoholin laadulla on väliä, jos juon saman annosmäärän vaikka valkoviiniä ja konjakkia, niin konjakista tulee pahempi päänsärky. Ehkä migreenitaipumus vaikuttaa?

Vierailija
18/35 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pro suurkuluttajan darranvälttelytekniikat:

- Juo vettä välillä, ainakin juodessasi viiniä tai väkeviä. Suuri osa noiden aiheuttamasta isommasta krapulasta kuin vaikka kaljalla tai siiderillä tulee siitä, että juodaan sitä pelkkää alkoholijuomaa, jossa on kuitenkin aika vähän vettä ja paljon diureettista alkoholia, jolloin kroppa kuivuu. Jos jaksaa juoda vettä aina joka annoksen jälkeen, olo on paljon parempi kuin muuten. Mineraalivesi vielä parempi kuin kuplaton.

- Varmista että mahassa on juodessa ruokaa, mieluiten rasvaa sisältävää. Se hidastaa alkoholin imeytymistä vereen ja suojaa mahalaukkua. Juomisen aikana esim. juustojen, pähkinöiden tai vaikka jäätelön nauttiminen auttaa myös.

- Ota ennen nukkumaanmenoa tulehduskipulääke kute Burana tai Pronaxen tai Ketorin. Pääkipu johtuu suurelta osin aivokalvojen tulehdustilasta viinan seurauksena ja tulehduskipulääke hoitaa itse syytäkin eikä vain kipua. 

- Syö ennen nukkumaan menoa. Veren sokeri tuppaa laskemaan liian alas juomisillan jälkeen ja siitä tulee todella paha olo. Jonkun hitaasti sulavan syöminen auttaa.

- Varaa esim. 1-2 olutta tai  siideriä krapulaan. Jos heräät aamuyöllä ikävään oloon, juo nopeasti annos ja mene nukkumaan. Todennäköisesti olo paranee sen verran että saa uudestaan nukuttua. Toisen korjaavan voi ottaa kun herää uusilta unilta.

Vierailija
19/35 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä alapeukutetaan jos joku paljastaa pahimman krapulan aiheuttaman juoman. Tuleeko jollekin paha mieli jos vaikka tykkää konjakista ja toinen sanoo saavansa siitä päänsäryn?

Vierailija
20/35 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuoharista pahin. Oluesta lievin. Tosin mulla saattaa tulla ihan kohtuuton krapula mistä vaan jos sitä on enemmän kuin 2 annosta. Tuhti syöminen ja veden juonti auttaa muttei aina sekään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän