Uusi nainen ja ex
Nainen jota aloin tapailla ei voi sietää, että olen yhteydessä ex-tyttöystävääni. Erottiin minun aloitteesta, eikä minulla ole mitää halua tai tarvetta palata hänen kanssaan yhteen. Miksi naiset on niin mustasukkaisia ex:istä?
Kommentit (63)
Onneksi en ole ikinä seurustellut miesten kanssa, joilla olisi vielä jotain säätämistä exiensä kanssa... Kyllä olen lähipiirissä nähnyt ties mitä katkeruutta ja vihaa, mustasukkaisuutta, epäselviä suhdekuvioita ja jopa sitä, että on lähdettykin sen exän matkaan uudestaan... Itselläkin kaikki exät on jääneet sinne menneisyyteen, mutta asiallisesti pystytään kyllä moikkaamaan ja vaihtamaan vaikka pari sanaa, jos jossain sattumalta tulee vastaan.
Se, jos lapsia on kuvioissa, niin tottakai lapsen etua ajatellen äidin ja isän pitää pystyä olemaan väleissä ja yhteydessä säännöllisesti. Järkyttävää, jos lapsi joutuu kärsimään jostain vanhempiensa välisestä vihanpidosta.
Jos ex on vain kaveri, tulee sitten normaalisti käymään kahvilla avoimesti puolison läsnäollessa kuten muutkin kaverit. Harva exä on oikeasti sinut sen asian kanssa että entinen puoliso on mennyt eteenpäin elämässä. Exätkin osaavat olla mustasukkaisia, eikä tällaisiin ihmisiin tarvitse olla yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi en ole ikinä seurustellut miesten kanssa, joilla olisi vielä jotain säätämistä exiensä kanssa... Kyllä olen lähipiirissä nähnyt ties mitä katkeruutta ja vihaa, mustasukkaisuutta, epäselviä suhdekuvioita ja jopa sitä, että on lähdettykin sen exän matkaan uudestaan... Itselläkin kaikki exät on jääneet sinne menneisyyteen, mutta asiallisesti pystytään kyllä moikkaamaan ja vaihtamaan vaikka pari sanaa, jos jossain sattumalta tulee vastaan.
Se, jos lapsia on kuvioissa, niin tottakai lapsen etua ajatellen äidin ja isän pitää pystyä olemaan väleissä ja yhteydessä säännöllisesti. Järkyttävää, jos lapsi joutuu kärsimään jostain vanhempiensa välisestä vihanpidosta.
Sama, ja yleensä lähipiirissä tapaukset jotka ovat lähteneet exän matkaan uudestaan, ovat olleet poikkeuksetta juuri niitä jotka ovat eron jälkeen olleet kaikkein kylmimpiä exää kohtaan. Luultavasti itsekin tietävät mitä tapahtuisi jos pitäisivät yhteyttä tai tapaisivat. Yrittävät sitten hetken rimpuilla uusissa suhteissa, epäilevät että kaikilla exiensä kanssa yhteydessä olevilla on vilppi mielessä ja sitten sopivassa kohtaa jos tilaisuus tulee niin se on menoa kun ei siitä exästä olla oikeasti mitään yli päästy.
Olen sattumoisin huomannut, että moni nainen pitää tätä "kaveruutta" yllä exänsä kanssa. Pystyy pyytämään apua esim. auton kanssa tai muuta vastaavaa ja kiltti ex tulee ja auttaa neitoa hädässä. Exän kanssa voidaan katsella leffaa vaikka sylikkäin, kun kaverit nyt voi tehdä sellaista, mutta aika usein sillä miehellä on jotain muita mielipiteitä tuollaisesta fyysisestä läheisyydestä... Kuitenkin näillä samaisilla naisilla on jotain käsittämätöntä inhoa sitä exän uutta naista kohtaan! Se hullu uusi nainen on kieltänyt yhteiset leffaillat ja lampun vaihdot...
Tästä tunnistaa kaveruuden kirjoitti:
Jos ex on vain kaveri, tulee sitten normaalisti käymään kahvilla avoimesti puolison läsnäollessa kuten muutkin kaverit. Harva exä on oikeasti sinut sen asian kanssa että entinen puoliso on mennyt eteenpäin elämässä. Exätkin osaavat olla mustasukkaisia, eikä tällaisiin ihmisiin tarvitse olla yhteydessä.
Jep, olen nainen ja eksäni halusi pysyä eron jälkeen kuitenkin ystävänä. Hän tuli kerran kylään, en muista miksi (siitä on monta vuotta), kun uusi mieheni oli paikalla. Olin tavannut uuden mieheni jo pari kuukautta erosta, mutta oli eksälläkin siinä vaiheessa uusi. Se tapaaminen oli hyinen. Mieheni yritti olla aika cool, mutta ei voinut mitään. Eksän päässä liikkui "se on MUN nainen murrrr".
Eikä tullut toiste kylään, soitteli kyllä pari kertaa.
Myönnän, että itsekin olen sitä tyyppiä, etten saa tunteitani täysin kuolleiksi yrityksestä huolimatta. Vaikka olen naimisissa nyt ja rakastan miestäni niin rakastan kyllä eksäänikin ja toivon hänelle hyvää. En kuitenkaan halua kriiseyttää parisuhdettani pitämällä eksään yhteyttä kun ei meillä ole siihen syytä. Elämässä nyt ei voi vain saada kaikkea haluamaansa yhtä aikaa eli kaikkia rakastamiaan miehiä yhtä aikaa ja hyvää mieltä.
Joku voi pitää yhteydenpitoa hyvänä ajatuksena, minua se kiusaisi liikaa. Jollain ei ole ihan oikeasti tunteita ja mielenkiintoa eksäänsä kohtaan. Sori vaan, mutta miksi siihen sitten jaksaa olla yhteydessä? Miten ei ole romanttisia tunteita ollenkaan jos sovitte yhteen? Okei, eihän kaikilla rakastuminen muutu rakkaudeksi ja kun on uuteen vielä rakastunut niin ei voi olla muihin rakastunut(rakastaa voi)... Mutta kuulostaa vaan vähän turhalta pitää yhteyttä epäkiinnostavaan eksään. Ja tuntuu typerältä pitää yhteyttä rakastamaansa eksään jos haluaa kuitenkin onnistua uuden rakkaansa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Olen sattumoisin huomannut, että moni nainen pitää tätä "kaveruutta" yllä exänsä kanssa. Pystyy pyytämään apua esim. auton kanssa tai muuta vastaavaa ja kiltti ex tulee ja auttaa neitoa hädässä. Exän kanssa voidaan katsella leffaa vaikka sylikkäin, kun kaverit nyt voi tehdä sellaista, mutta aika usein sillä miehellä on jotain muita mielipiteitä tuollaisesta fyysisestä läheisyydestä... Kuitenkin näillä samaisilla naisilla on jotain käsittämätöntä inhoa sitä exän uutta naista kohtaan! Se hullu uusi nainen on kieltänyt yhteiset leffaillat ja lampun vaihdot...
Samaa olen kokenut. Mieheni oli kertonut jotain ihan normaalia mitä olimme yhdessä tehneet, mitä nyt kerrotaan kun vaihdetaan kuulumisia ihmisten kanssa, ja exä oli kommentoinut että häntä ei kiinnosta yhtään meidän tekemiset. Ainoastaan mitä miehelleni kuuluu ja mitä hän tekee. Ihan normaalia kaveruutta exän puolelta, juu... no mies ymmärsi itse että eiköhän se kaveruus ole siinä. Jos tilanne muuttuu niin tämä exä on tervetullut kylään, mutta luulenpa että ei tule tapahtumaan. Olivat eronneet siis pari vuotta aikaisemmin kun tapasimme mieheni kanssa. Nykyisin olemme jo naimisissa.
Tästä tunnistaa kaveruuden kirjoitti:
Tämä . Tunnen tapauksia joissa on erottu yhteisymmärryksessä ja ystävinä. Eräässä tapauksessa ex- vaimo oli jopa miehensä uuden lapsen kummi ja autteli lapsenhoidossa ja exänsä viisikymppisten järjestelyissä sulassa sovussa nyxän kanssa. Toisessa ääripäässä ei olla erottu yhteisymmärryksessä ja toinen osapuoli jää roikkumaan ja tekee kaikkensa , että uusi suhde ajaa karille. Mies yritti olla exänsä kaveri , mutta tämä ei jotenkin suostunut ymmärtämään, että suhde on ohi. Mies totesi, ettei voi jatkaa yhteydenpitoa sitten lainkaan. Oltiin oltu jo hyvän aikaa naimisissa kun ex vielä soitteli ja lupasi antaa kaiken anteeksi, mikäli mies lähtee lomalle hänen kanssaan. Tämä yhteydenpito exiin riippuu siis ihan tapauksesta ja siitä miten henkilökemiat toimii sen nyxänkin suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä tapailin joskus miestä, joka vakuutti olevansa vain hyviä kavereita exänsä kanssa. Milloin piti autella ties missä asioissa ja tikusta tehtiin asiaa... Soiteltiin lauantaiyönä, että tulisiko mies heittämään hänet baarista kotiin, kun taksia ei saa eikä ole muuta vaihtoehtoa. Mies ei mennyt, kun "aamulla aikainen herätys, muuten kyllä" ja ilmeisesti tämä exä otti nokkiinsa.
Törmättiin sitten tähän exään kerran yhdessä baarissa ja hän katsoi minua päästä varpaisiin, että "tuollainenko se sinun uusi pikkuh*orasi on". Puhutaanko KAVEREIDEN uusista kumppaneista tähän sävyyn? Ei se kaveruus tainnut olla kovin molemminpuolista...
Niin, eli tämä exä oli se joka oli mustasukkainen.. Näinhän se monesti on, vaikka on ehkä haluttu erota, ei halua että toinen kuitenkaan löytää uuttakaan kumppania. Tai ainakin sille uudelle kumppanille halutaan näyttää että kuka oli täällä ensin.. Naiset on aikamoisen pirullisia, harvemmin miehet näin käyttäytyy. Uskon että miehet voivat kyllä ihan vilpittömästi olla vain kavereita, minunkin mies kerran sitten totesi yhden exän tempauksen jälkeen että "kylläpä naiset ovat kieroja" :D
Itse en pidä yhteyttä exiin. Ei ole mitään suurta erodraamaa ollut, mutta en keksi mitään syytä miksi pitäisin. Tämän vuoksi minun on vaikea ymmärtää miksi kumppaninikaan pitää yhteyttä exiin. En ymmärrä syytä enkä usko mihinkään ei en välisiin ystävyyksiin. Tietysti jos on yhteisiä lapsia tai takana on oikeasti kymmenien vuosien parisuhde, niin sitten ymmärrän että tällaisella ihmisellä voi olla jonkinlainen rooli elämässä. Tai jos exällä on muuten ollut joku iso rooli vaikkapa elämänhallinnan saavuttamisessa tms.
Kyse ei ole mustasukkaisuudesta. En vain ymmärrä miksi kukaan haluaa roikottaa kaikki hoidot elämässään mukana, koska itse en haluaisi jos pitäisi heitä pahan päivän varalla.
Olen huomannut, että monella nelikymppisellä on näitä takiaisia matkassaan. Pitäs hyväksyä näutten exien pyöriminen arjessa, kun "on totuttu viettämään aikaa yhdessä"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä pakko sinun on olla yhteydessä exääsi? Mikäli ei ole yhteisiä lapsia tai eläimiä, ei ole mikään pakko. Yleensä siihen on syy, miksi ex on ex ja heidät jätetään taakseen. Jos on pakko pitää yhteyttä, silloin olet jollain tasolla vielä kiinnostunut.
Minulla oli poikaystävä, joka ilman mitään syytä tahtoi pitää exäänsä yhteyttä. Reilun vuoden ehdimme seurustella kun sain tietää, että aika ajoin kävi panemassa exäänsä, toisen suhteen lopetin alkuunsa, kun taas oli pakko pitää yhteyttä exään, oli kyllä muitakin merkkejä että olisi vielä hänestä kiinnostunut, tätä nykyä ilmeisesti ovat palanneet yhteen.
Minun mielipiteeni kokemusteni perusteella on, että jos ei ole yhteisiä lapsia, ei ole mitään viatonta syytä pitää exäänsä yhteyttä.
Minun kokemukseni on aivan päinvastainen. Jos exän olemassaolon haluaa kieltää kokonaan ja suhtautuu tähän voimakkaan negatiivisesti, usein jossain kytee vielä muitakin suuria tunteita.
Yleensä ex on kuitenkin ihminen jonka tuntee hyvin ja josta pitää, vaikkakin sitten on tullut asioita minkä vuoksi ei voida enää olla seurustelusuhteessa. Minusta tässä kaikessa yksinkertaisuudessaan kiteytyy se, miksi moni haluaa pitää exään yhteyttä ja myös se, miksi se voi olla täysin viatonta.
Hyvät/ ok välit eivät kyllä mitenkään tarkoita samaa asiaa kuin yhteydenpito. Minulla on paljonkin kavereita, joiden kanssa olen ihan hyvissä väleissä ja jotka ovat olleet minulle läheisiä aikoinaan, mutta elämäntilanteet ovat vieneet erilleen eikä pidetä mitään yhteyttä. Miksi se tarkoittaisi sitä, että suhtautuu ihmiseen negatiivisesti, jos ei vain koe tarvetta pitää yhteyttä?
Ei tarkoitakaan ja kirjoitinkin että moni haluaa pitää yhteyttä exään. Kaveriinkaan ei ole pakko pitää yhteyttä, mutta ei sitä kukaan ihmettele jos moni haluaa tehdä niin.
Minulla oli raskas ero ja pitkään monenlaisia tunteita exääni kohtaan. Yksi merkki siitä, että olin päässyt erosta ja kyseisestä ihmisestä viimein yli, oli se että pystyin näkemään hänet samanlaisena kuin muutkin tuttavani/kaverini, juttelemaan tavatessa, vilpittömästi toivomaan hänelle hyvää ja kyllä, myös viestittelemään silloin tällöin kun tulee vaikkapa jokin juttu vastaan mistä tiedän hänen olevan kiinnostunut. Näin teen kenen tahansa muunkin kanssa. Uskoisin, että jos asuisimme samassa kaupungissa, olisimme enemmänkin yhteydessä, kuten muidenkin siellä asuvien tuttujeni. Mitään kaipausta tms. minulla ei häntä kohtaan kuitenkaan ole.
Kyllä minullakin on ollut aina erojen jälkeen näin, että näen exät samanlaisina kuin muutkin tuttavat. Nimenomaan siksi sen exän kanssa käyttäydynkin niin kuin muidenkin tuttavien kanssa, eli moikataan kun tavataan ja voidaan olla facebook-kavereita jne. Tuttavien kanssa en kuitenkaan viestittele sen kummemmin. Mutta ei se silti tarkoita kenenkään tuttavan, edes sen exän, kohdalla sitä, että en vilpittömästi toivo heille hyvää tai että minulla olisi kaunoja jotakuta kohtaan. Olisihan se nyt melkoista, jos ihan kaikkien hyvänpäiväntuttujen kanssa pitäisi ihan jatkuvasti yhteyttä.
Ap vastaa.
Siis tapailen edelleen uutta naista. Puhuin monikossa naisista, koska kysyin parilta naistuttavalta mitä he ajattelevat asiasta, että olen edelleen väleissä exään.
He olivat sitä mieltä, että se aiheuttaa epävarmuutta uudessa suhteessa ja on loukkaavaa toista kohtaan ja kaikki naiset ovat mustasukkaisia exästä eivätkä voi sietää jos exästä puhuu mitään hyvää.
Joku mainitsi, että olenko varma onko exsä päässyt suhteesta yli ja nyt kun asiaa mietin, niin kaikki yhteydenotot tulevat häneltä ja tuntuu et hän tekee välillä tikustakin asiaa. Ilmeisesti hän ei ole aivan päässyt yli, vaikka olen sanonut että tapailen uutta ja toivoisin että ei pitäisi yhteyttä niin usein.
Se riippuu siitä kuinka tiiviisti sen exän kaa ollaan tekemisissä.Mä pidän yhteyttä 2 lasteen isään.En tiiviisti.Mulla on myös miehiä kavereina,mutta mikäli jompi kumpi seukkaa,niin sillon ei olla ihan päivittäin tekemisissä.Mulle tulee viikonloppuna kylään ex 22v takaa.Kauheen mustasukkaisen kumppanin kanssa en voisi seurustella.
Ap
Itse kanssa kävin miettimään onko uusi nainen liian mustasukkainen. Olemme kumminkin vasta tapailu vaiheessa, joten minusta hänelle ei edes kuulu se kenen kanssa olen tekemissä ja kuinka paljon.
Vierailija kirjoitti:
Ap vastaa.
Siis tapailen edelleen uutta naista. Puhuin monikossa naisista, koska kysyin parilta naistuttavalta mitä he ajattelevat asiasta, että olen edelleen väleissä exään.
He olivat sitä mieltä, että se aiheuttaa epävarmuutta uudessa suhteessa ja on loukkaavaa toista kohtaan ja kaikki naiset ovat mustasukkaisia exästä eivätkä voi sietää jos exästä puhuu mitään hyvää.Joku mainitsi, että olenko varma onko exsä päässyt suhteesta yli ja nyt kun asiaa mietin, niin kaikki yhteydenotot tulevat häneltä ja tuntuu et hän tekee välillä tikustakin asiaa. Ilmeisesti hän ei ole aivan päässyt yli, vaikka olen sanonut että tapailen uutta ja toivoisin että ei pitäisi yhteyttä niin usein.
Ei niihin ”tikusta asiaa”-juttuihin kannata kommentoida mitään. Annat mielestäni silloin väärää signaalia sekä exälle että uudelle naiselle.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Itse kanssa kävin miettimään onko uusi nainen liian mustasukkainen. Olemme kumminkin vasta tapailu vaiheessa, joten minusta hänelle ei edes kuulu se kenen kanssa olen tekemissä ja kuinka paljon.
Et toisaalta ollut itsekään aiemmassa viestissäsi varma siitä, että ex on kaveripohjalla sun kanssa. Ehdotan että mietit suhdettasi exään. Kuinka paljon olette tekemisissä? Suhteen alkuvaiheessa jos mies jatkuvasti pitää yhteyttä exään, niin luultavasti haluaisin itsekin tavata naisen ja muodostaa mielipiteen heidän suhteesta (eli onko se oikeasti kaverillinen), ennen kuin enempää ihastun ja rakastun ja sotkeennun mihinkään on/off kuvioihin mukaan. Se olisi ajan hukkaa ja pahaa mieltä kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Ap vastaa.
He olivat sitä mieltä, että se aiheuttaa epävarmuutta uudessa suhteessa ja on loukkaavaa toista kohtaan ja kaikki naiset ovat mustasukkaisia exästä eivätkä voi sietää jos exästä puhuu mitään hyvää.Joku mainitsi, että olenko varma onko exsä päässyt suhteesta yli ja nyt kun asiaa mietin, niin kaikki yhteydenotot tulevat häneltä ja tuntuu et hän tekee välillä tikustakin asiaa. Ilmeisesti hän ei ole aivan päässyt yli, vaikka olen sanonut että tapailen uutta ja toivoisin että ei pitäisi yhteyttä niin usein.
Ai nyt se tarina vähän muuttuikin. Aloituksessa puhuit, että olette yhteydessä, mutta nyt ongelmasi onkin se, ettei saa puhua exästä mitään hyvää ja exä onkin se, joka vain yksipuolisesti ottaa yhteyttä.
Monesta syystä voi olla exän kanssa tekemisissä eikä se kuulu kenellekään, että miksi. Joky syyhän sille seurustelulle on ollut alunperin ja vaikka romanttinen puoli suhteessa ei toimi ja se lopetetaan, voi ex suhteessa olla hyvä pohja ystävyydelle. Olen itsekin ystävä exän kanssa, jonka kanssa oli suhdetta takana 8 vuotta. Nykyään olemme jo molemmat naimisissa ja perheellisiä, olemme tavanneet porukalla ja pitäneet yhteyttä erosta asti. En olisi missään nimessä hyväksynyt, jos mieheni olisi yrittänyt sanella kenen ystävä saan olla ja kenen en. En petä tai ole tehnyt mitään väärää, joten mitään oikeututusta ei tuollaiselle käytökselle ole.
Minua epäilyttää miehet jotka eivät ole väleissä eksiensä kanssa tai puhuvat heistä jopa pahaa. Tuntuu kylmältä ja oudolta että ihmistä jonka kanssa joskus jakoi elämää ja oletettavasti oli hyvää pataa, ei voisi edes lähikaupassa moikata ja vaihtaa kuulumisia Eksäni oli suhteemme aikana, sitä ennen ja sen jälkeen yksi parhaista ystävistäni. Ei sitä muuta se että olemme joskus seurustelleet ja eronneet.
erinlaista *reps*