Uusi nainen ja ex
Nainen jota aloin tapailla ei voi sietää, että olen yhteydessä ex-tyttöystävääni. Erottiin minun aloitteesta, eikä minulla ole mitää halua tai tarvetta palata hänen kanssaan yhteen. Miksi naiset on niin mustasukkaisia ex:istä?
Kommentit (63)
Meistä tuli eksän kanssa vain hyviä kavereita, kun rakkaus loppui. Soitellaan silloin tällöin kuulumisia.
Olen vielä yhteydessä myös hänen sukulaisiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Oletko ap sinä ihan varma siitä, että exälläsi ei ole enää tunteita sinua kohtaan ja hänkin ajattelee samoin, kuin sinä?
Olen eri, mutta minä ainakin olen varma. Erottiin, kun molemmilla loppuivat tunteet. Kyllä sen huomaa, kun toinen ei enää rakasta. Nyt ollaan hyviä kavereita ja ollaan joskus yhteydessä muuten vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä pakko sinun on olla yhteydessä exääsi? Mikäli ei ole yhteisiä lapsia tai eläimiä, ei ole mikään pakko. Yleensä siihen on syy, miksi ex on ex ja heidät jätetään taakseen. Jos on pakko pitää yhteyttä, silloin olet jollain tasolla vielä kiinnostunut.
Minulla oli poikaystävä, joka ilman mitään syytä tahtoi pitää exäänsä yhteyttä. Reilun vuoden ehdimme seurustella kun sain tietää, että aika ajoin kävi panemassa exäänsä, toisen suhteen lopetin alkuunsa, kun taas oli pakko pitää yhteyttä exään, oli kyllä muitakin merkkejä että olisi vielä hänestä kiinnostunut, tätä nykyä ilmeisesti ovat palanneet yhteen.
Minun mielipiteeni kokemusteni perusteella on, että jos ei ole yhteisiä lapsia, ei ole mitään viatonta syytä pitää exäänsä yhteyttä.
Minun kokemukseni on aivan päinvastainen. Jos exän olemassaolon haluaa kieltää kokonaan ja suhtautuu tähän voimakkaan negatiivisesti, usein jossain kytee vielä muitakin suuria tunteita.
Yleensä ex on kuitenkin ihminen jonka tuntee hyvin ja josta pitää, vaikkakin sitten on tullut asioita minkä vuoksi ei voida enää olla seurustelusuhteessa. Minusta tässä kaikessa yksinkertaisuudessaan kiteytyy se, miksi moni haluaa pitää exään yhteyttä ja myös se, miksi se voi olla täysin viatonta.
Hyvät/ ok välit eivät kyllä mitenkään tarkoita samaa asiaa kuin yhteydenpito. Minulla on paljonkin kavereita, joiden kanssa olen ihan hyvissä väleissä ja jotka ovat olleet minulle läheisiä aikoinaan, mutta elämäntilanteet ovat vieneet erilleen eikä pidetä mitään yhteyttä. Miksi se tarkoittaisi sitä, että suhtautuu ihmiseen negatiivisesti, jos ei vain koe tarvetta pitää yhteyttä?
Itse en tapailisi miestä, joka on yhteydessä ja kavereita eksänsä kanssa (jos ei yhteisiä lapsia, en tosin tapailisi ihmistä, jolla alaikäisiä lapsia) syystä että:
Teini-iässä erottuani ensirakkaudestani pyrimme olemaan kuitenkin vielä ystäviä. En tiedä minkä ideologian innoittamana. Parikymppiä tuli mittariin ja aloin seukata uuden miehen kanssa. Väitin, että "juu ei ole tunteita meillä suuntaan eikä toiseen". No oli.
Naiset ja miehet ovat samaa ihmislajia. Kyllä naiset usein tietävät mitä miehen päässä liikkuu vaikka osa on sinisilmäisiä ja osa paranoideja.
Jos eksän kanssa pystyy olemaan/haluaa olla ystäviä ja tekemisissä (ystävälliset/neutraalit välit on eri asia) niin hyvin todennäköisesti tämä alkuperäinen pari voi aiheuttaa kusipäisyyttään pahaa mieltä sille kolmannelle/uudelle. Jos tämä uusi tyttö/poikaystävä on jotenkin merkityksellinen ja erityinen niin eksään otetaan normaalisti etäisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä pakko sinun on olla yhteydessä exääsi? Mikäli ei ole yhteisiä lapsia tai eläimiä, ei ole mikään pakko. Yleensä siihen on syy, miksi ex on ex ja heidät jätetään taakseen. Jos on pakko pitää yhteyttä, silloin olet jollain tasolla vielä kiinnostunut.
Minulla oli poikaystävä, joka ilman mitään syytä tahtoi pitää exäänsä yhteyttä. Reilun vuoden ehdimme seurustella kun sain tietää, että aika ajoin kävi panemassa exäänsä, toisen suhteen lopetin alkuunsa, kun taas oli pakko pitää yhteyttä exään, oli kyllä muitakin merkkejä että olisi vielä hänestä kiinnostunut, tätä nykyä ilmeisesti ovat palanneet yhteen.
Minun mielipiteeni kokemusteni perusteella on, että jos ei ole yhteisiä lapsia, ei ole mitään viatonta syytä pitää exäänsä yhteyttä.
Minun kokemukseni on aivan päinvastainen. Jos exän olemassaolon haluaa kieltää kokonaan ja suhtautuu tähän voimakkaan negatiivisesti, usein jossain kytee vielä muitakin suuria tunteita.
Yleensä ex on kuitenkin ihminen jonka tuntee hyvin ja josta pitää, vaikkakin sitten on tullut asioita minkä vuoksi ei voida enää olla seurustelusuhteessa. Minusta tässä kaikessa yksinkertaisuudessaan kiteytyy se, miksi moni haluaa pitää exään yhteyttä ja myös se, miksi se voi olla täysin viatonta.
Hyvät/ ok välit eivät kyllä mitenkään tarkoita samaa asiaa kuin yhteydenpito. Minulla on paljonkin kavereita, joiden kanssa olen ihan hyvissä väleissä ja jotka ovat olleet minulle läheisiä aikoinaan, mutta elämäntilanteet ovat vieneet erilleen eikä pidetä mitään yhteyttä. Miksi se tarkoittaisi sitä, että suhtautuu ihmiseen negatiivisesti, jos ei vain koe tarvetta pitää yhteyttä?
Ei tarkoitakaan ja kirjoitinkin että moni haluaa pitää yhteyttä exään. Kaveriinkaan ei ole pakko pitää yhteyttä, mutta ei sitä kukaan ihmettele jos moni haluaa tehdä niin.
Minulla oli raskas ero ja pitkään monenlaisia tunteita exääni kohtaan. Yksi merkki siitä, että olin päässyt erosta ja kyseisestä ihmisestä viimein yli, oli se että pystyin näkemään hänet samanlaisena kuin muutkin tuttavani/kaverini, juttelemaan tavatessa, vilpittömästi toivomaan hänelle hyvää ja kyllä, myös viestittelemään silloin tällöin kun tulee vaikkapa jokin juttu vastaan mistä tiedän hänen olevan kiinnostunut. Näin teen kenen tahansa muunkin kanssa. Uskoisin, että jos asuisimme samassa kaupungissa, olisimme enemmänkin yhteydessä, kuten muidenkin siellä asuvien tuttujeni. Mitään kaipausta tms. minulla ei häntä kohtaan kuitenkaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[En ole hän jola kysyi] - Ehkä se, ettei joku halua pitää lainkaan yhteyttä kokee osa negatiivisena siksi, että on usein raskasta olla yksin se, joka on hän, joka tekee poikkeuksetta ensimmäisen liikkeen ja eleen, kuten on yhteydessä. - Jos toinen ei lainkaan ole yhteydessä, niin oman kokemukseni mukaan toisten kanssa tämä toimii; voin olla hyvin se joka aina on se, joka soittaa tai on muutoin yhteydessä.
Mutta sitten on joitain joille en viitsi tai ehkä kenies en haluakaan soittaa ja olla yhteydessä, elleivä he osoita akiivisuutta, niin paljon, että joskus olisivat yhteydessä minuunkin päin.
Koska itse yriän olla yheydessä myös ilman taka-ajatuksia tai muita odouksia saati vaatimuksia toista kohtaan, niin olisi tietysti kiva, että minuunkin yheydessä olisi muutoinkin kuin siksi, että haluaisivat välitömäsi hyötyä minusta enemmän tai vähemmän; haluamata antaa mitään takaisin.
Olen kaveri parin exäni kanssa. Vanha suola ei todellakaan janota. Toinen existäni on ensimmäinen poikaystäväni, jonka kanssa asuin 13 vuotta. Erosimme sovussa, kun halusimme eri asioita ja olimme alkaneet niin nuorena seurustelemaan. Olemme nykyään kuin sisarukset tai serkukset, kasvoimmehan yhdessä koko varhaisaikuisuutemme - soitellaan ehkä kolme kertaa vuodessa ja joskus on käyty kävelyllä tai kahvilla. Hän on käynyt meillä ja minä heillä. Exäni nykyisestä vaimosta olen saanut itselleni myös hyvän ystävän.
Siinä vaiheessa, jos ei pysty tai kehtaa olla exänsä kanssa avoimesti väleissä oman nykyisen puolisonsa läsnäollessa, vaikka nyt sitten samassa kahvipöydässä, mielestäni tilanne on sellainen, että yhteyttä ei kannata pitää. Silloin siinä on liikaa jotain patoutuneita (häpeän, rakkauden, ikävän, tuskan, vihan) tunteita pelissä.
Eipä nuo ap:n tunteet kovin syviä olleet uutta tyttöystävää kohtaan kun ei jäänyt asiaa selvittelemään.
Merkityksellinen parisuhde ei olisi kaatunut siihen, että toista ahdistaa ap:n yhteydenpito eksäänsä. Ei se tarkoita, että viattomaksi kuvatun yhteydenpidon olisi pitänyt loppua kuin seinään, mutta ap olisi ymmärtänyt kyllä tyttöystäväänsä. Vaan ei, ap kimpaantui ja pisti heti poikki "sä oot mustis, jotain rajaa!"
Jos tyttöystävä olisi enemmän ap:n mielessä kuin ex, olisi suhteessa selvitetty mikä on mitäkin ja jatkettu onnellisina tai suhde kaatunut korkeintaan tyttöystävän kyllästyessä ap:n viestittelyyn ym.
"Nainen jota aloin tapailla ei voi sietää, että olen yhteydessä ex-tyttöystävääni. Erottiin minun aloitteesta, eikä minulla ole mitää halua tai tarvetta palata hänen kanssaan yhteen. Miksi naiset on niin mustasukkaisia ex:istä?"
Eli sinulle käy noin joka kerta, kun eroat ja jatkat yhteydenpitoa eksääsi? Vai miksi yksi nainen muuttui naisiksi?
Viimeisin eksäni on fb-ystäväni. Yksityisviestejä emme lähettele, koska ei ole mitään syytä, mutta julkisella puolella joskus kommentoimme toistemme kuvia. Eromme jälkeen olemme tavanneet kerran, mutta se oli paljon ennen nykyistä suhdettani. Jos nyt vastakkain osuisimme ilman nykyisiä puolisojamme, niin kyllä varmaan mielelläni lähtisin kahville (kahvilaan) vaihtamaan kuulumisia. Miehenä eli seksuaalisesti en voisi kuvitella vähemmän kiinnostavaa ihmistä kuin hän. Seksin loppuminen oli yksi olennainen syy eroommekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minun ole mikään pakko olla yhteydessä, ainoastaan olisi kiva tietää miten toisella on mennyt. Osoitan häntä kohtaan ihan samanlaista mielenkiintoa kuin muihinkin ihmisiin kenen kanssa olen ollut tekemisissä. Tietysti varmaa kun aikaa kuluu niin ei kiinnosta enään niin paljoa.
Voitko tosiaan sanoa ihan käsi sydämellä, että lähetät kaikille kavereillesi ja tuttavillesi yhtä paljon ja samanlaisia viestejä kuin exällesi? Jotenkin rohkenen epäillä, ettet kovinkaan monelle yhtäkkiä vain illan hämärässä kirjoittele "mitä kuuluu" -viestejä, ellet aio esim ehdottaa tapaamista tai kysy jotain muuta käytännön asiaa.
Tämä. Mun mielestä on ok olla sillä tasolla , että jos sattumalta jossain tapaa jutellaan ja muokataan. Muttei aktiivisesti haeta niitä tapaamisia ja viestittelyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minun ole mikään pakko olla yhteydessä, ainoastaan olisi kiva tietää miten toisella on mennyt. Osoitan häntä kohtaan ihan samanlaista mielenkiintoa kuin muihinkin ihmisiin kenen kanssa olen ollut tekemisissä. Tietysti varmaa kun aikaa kuluu niin ei kiinnosta enään niin paljoa.
Voitko tosiaan sanoa ihan käsi sydämellä, että lähetät kaikille kavereillesi ja tuttavillesi yhtä paljon ja samanlaisia viestejä kuin exällesi? Jotenkin rohkenen epäillä, ettet kovinkaan monelle yhtäkkiä vain illan hämärässä kirjoittele "mitä kuuluu" -viestejä, ellet aio esim ehdottaa tapaamista tai kysy jotain muuta käytännön asiaa.
Tämä. Mun mielestä on ok olla sillä tasolla , että jos sattumalta jossain tapaa jutellaan ja muokataan. Muttei aktiivisesti haeta niitä tapaamisia ja viestittelyjä.
Muokataan= moikataan
Voi näitä mustasukkaisia mammoja. Ollaan kaksi kuukautta seurusteltu miehen kanssa ja vingutaan , kun on asialliset välit henkilöön, jonka kanssa mies eli mahdollisesti 20-30 vuotta. Jos te, ette kestä, että miehellänne on asialliset välit entiseensä, niin vaihtakaa miestä. Te ETTE voi päättää kenen kanssa on kaveri ja kenen ei.
Minä tapailin joskus miestä, joka vakuutti olevansa vain hyviä kavereita exänsä kanssa. Milloin piti autella ties missä asioissa ja tikusta tehtiin asiaa... Soiteltiin lauantaiyönä, että tulisiko mies heittämään hänet baarista kotiin, kun taksia ei saa eikä ole muuta vaihtoehtoa. Mies ei mennyt, kun "aamulla aikainen herätys, muuten kyllä" ja ilmeisesti tämä exä otti nokkiinsa.
Törmättiin sitten tähän exään kerran yhdessä baarissa ja hän katsoi minua päästä varpaisiin, että "tuollainenko se sinun uusi pikkuh*orasi on". Puhutaanko KAVEREIDEN uusista kumppaneista tähän sävyyn? Ei se kaveruus tainnut olla kovin molemminpuolista...
Vierailija kirjoitti:
Voi näitä mustasukkaisia mammoja. Ollaan kaksi kuukautta seurusteltu miehen kanssa ja vingutaan , kun on asialliset välit henkilöön, jonka kanssa mies eli mahdollisesti 20-30 vuotta. Jos te, ette kestä, että miehellänne on asialliset välit entiseensä, niin vaihtakaa miestä. Te ETTE voi päättää kenen kanssa on kaveri ja kenen ei.
Öh, onhan se ihan eri asia jos on oltu onnettomasti naimisissa viimeiset 5 vuotta ja nainen on edelleen lastesi äiti ja pidätte joskus yhteyttäkin ja lasten vuoksi erityisesti pyritte pitämään ne rentoina. Silloin on oletettavasti myös ollut painavat syyt erota ja riittävästi syitä pysyä erossa.
Se taas on vähän eri juttu jos miehesi treffaa sitä eksäänsäkin, johon ei ole mitään muuta syytä pitää yhteyttä kuin, että yhdessä on niin ihanaa.
Ja tuolta väliltä löytyy vaikka mitä. Mutta on myös ihan normaalia itsesuojeluvaistoa sanoa sanottavansa jos kyse on jälkimmäisestä senkin uhalla, että mies kiistää kutkuttavan kiinnostuksensa eksää kohtaan ja jättää sinut. Hyvä, saikin mennä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei selkeästi ole koskaan ollut parisuhteessa kun ei ymmärrä sitä että silloin ei tahallaan tehdä juttuja, jotka aiheuttaa eripuraa ja ärtymystä toiselle.
Vierailija kirjoitti:
Eipä nuo ap:n tunteet kovin syviä olleet uutta tyttöystävää kohtaan kun ei jäänyt asiaa selvittelemään.
Merkityksellinen parisuhde ei olisi kaatunut siihen, että toista ahdistaa ap:n yhteydenpito eksäänsä. Ei se tarkoita, että viattomaksi kuvatun yhteydenpidon olisi pitänyt loppua kuin seinään, mutta ap olisi ymmärtänyt kyllä tyttöystäväänsä. Vaan ei, ap kimpaantui ja pisti heti poikki "sä oot mustis, jotain rajaa!"
Jos tyttöystävä olisi enemmän ap:n mielessä kuin ex, olisi suhteessa selvitetty mikä on mitäkin ja jatkettu onnellisina tai suhde kaatunut korkeintaan tyttöystävän kyllästyessä ap:n viestittelyyn ym.
Miksi ihmiset eivät osaa sisäistää lukemaansa? Ei Ap ole kirjoituksensa perusteella eronnut "nyksästään". Vähän keskittymistä nyt!
Vähän ohiksena kyselen, että mistä te tiedätte nuo yhteydenpitoasiat? Ei meillä ainakaan kerrota toiselle joka ikisestä puhelimen vinkauksesta, että kuka ja mitä ja miksi. Eikä raportoida päivän kulkua, kun tullaan töistä tai kaupungilta tai muulta reissulta.
EN nyt ota kantaa siihen, onko ok pitää yhteyttä eksään, minusta on jos sillä tarkoitetaan satunnaista kuulumisten vaihtoa ilman mitään vanhan suolan janotuksia, mutta ihmetyttää tuo että keskustellaan siitä, saako aikuinen ihminen tehdä jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei selkeästi ole koskaan ollut parisuhteessa kun ei ymmärrä sitä että silloin ei tahallaan tehdä juttuja, jotka aiheuttaa eripuraa ja ärtymystä toiselle.
Tuossa on vaan kaksi liian erinlaista ihmistä yhdessä. Uusi kumppanini on hyvissä väleissä eksänsä kanssa, kuten minäkin olen eksän kanssa. Minusta tämä on vain positiivinen asia miehessä, jos on hyvät välit eksään.
Oletko ap sinä ihan varma siitä, että exälläsi ei ole enää tunteita sinua kohtaan ja hänkin ajattelee samoin, kuin sinä?