Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maustetun teen paketissa lukee että inkivääriä ei suositella raskaana oleville - mitä ihmettä?

Vierailija
25.07.2019 |

En siis itse ole siinä tilassa mutta en ole koskaan ennen kuullut tällaisesta. Mitä kummaa?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu-u, listalta löytyy. Samoin mm. rooibos-juomat ja hunaja. En muista syitä, googlella varmasti löytyy.

Vierailija
2/6 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on paksuna ei saa syödä eikä juoda mitään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuore inkivaari on tarkea osa aasialaista keittiota ja vaki vaan lisaantyy. Olen asunut siella monta vuotta enka koskaan kuullut mitaan inkivaarivastaista. Painvastoin jos oksettaa niin pureskelemalla inkivaarinpalaa helpottaa heti.

Vierailija
4/6 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Joidenkin inkiväärin kemiallisten ainesosien on kuitenkin todettu aiheuttavan muun muassa solukuolemaa. Näin ollen inkiväärivalmisteiden käyttöä samoin kuin inkivääriteen runsasta tai pitkäaikaista käyttöä olisi raskauden aikana syytä välttää."

Ei ole vielä pystytty tutkimaan, että onko juuri raskausaikana haitallista vai ei, joten varmuuden vuoksi Suomessa kehotetaan välttämään. Jokainenhan voi itse päättää ottaako varman päälle vai ei. Ja tämä välttämiskehotushan ei koske inkivääriä mausteena.

Vierailija
5/6 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu-u, listalta löytyy. Samoin mm. rooibos-juomat ja hunaja. En muista syitä, googlella varmasti löytyy.

Hunaja ei kyllä ole listalla. Se on kiellettyä alle 1-vuotiaalta vauvalta vain. Ja ihan syystä, huonolla tuurilla imeväisikäinen voi nimittäin kuolla siihen.

Rooibos sen sijaan on kielletty ihan siksi, ettei sitä ole tutkittu. Ei siis ole huomattu olevan haittaakaan.

Vierailija
6/6 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suola ja pippuri ovat ainoat suomalaisille sopivat mausteet.