Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluasin apua alkoholin lopettamiseen

Vierailija
25.07.2019 |

Mielellään tarinoita omista kokemuksista.
Kiitos

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vielä prosessissa ehkäpä myöhemmin, selvänä iltana ei saa unta kuin torkkuen pari tuntia aamuyöstä, jotenkin tää loiventaminen jeesaa ees vähän. Tekee itsensä niin väsyneeksi ettei jaksa kauaa ryypätä.

Vierailija
2/14 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kauan oot juonut? Sinä numero 2 ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join rankasti vuosia, ja menin keväällä viikoksi katkolle. Nyt olen ollut juomatta yhtä useamman päivän juomaputkea lukuun ottamatta. Ikävöin usein alkoholia, mutta ilman on silti parempi olla. Päivä kerrallaan.

Vierailija
4/14 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä kerrallaan. Jokainen selvä päivä on kuitenkin parempi kuin juotu päivä.

Vierailija
5/14 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen tilanne sinulla on? Itse pääsin pitkään laitoskuntoutukseen a-klinikan kautta. Sen jälkeen sitouduin vertaisryhmiin, terapiaan ja avohoitoon ja pikkuhiljaa pääsin jaloilleni. Toisilla riittää kevyemmät toimenpiteet tai toisentyyppiset tukitoimet elämäntilanteesta riippuen. Mutta jos oikeasti haluaa lopettaa, niin kannattaa ottaa kaikki mahdolliset keinot käyttöön eikä vatvoa "ei se kuulemma auta nii emmä viitti edes kokeilla".

Vierailija
6/14 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta apua löytyy ihan muualta kuin täältä. Verkosta löydät numerot.

Vierailija
7/14 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusinkin kokemuksia, en apua. Mutta kiitos kommentista

Ap

Vierailija
8/14 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites sit ku on töissä? Kuinka voi sitoutua johonki hoitoon ku töissäki pitäs käydä? Mulla alkoholinkäyttö lisääntynyt ja pahentunut vuosi vuodelta mut työt oon pystyny hoitaan. En halua esimiehelle kertoa. Mut pian on tilanne et työtki alkaa kärsiä. Toki krapulan takia jo ollu sairauspoissaoloja. Nyt oon juonu koko kesäloman, en tiedä kykenenkö maanantaina töihin.

Vierailija
9/14 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon juonut noin 5 vuotta. Aluksi vain vkonloppuisin, mutta silloin aina kännit.

Nykyään menee helposti se pullo viiniä illassa, tai jopa kaksi.

Mulla on vakityö, joskus arkenakin saataan vetää pullon viiniä ja hyvin suoroidun arjesta.

Ei oo muuta kuin henkisiä oireita. Eli pystyn olemaan ilman juomaa, mutta ajatuksissa se pyörii paljon. Koitan saada syitä juomiselle usein.

Vierailija
10/14 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kauan oot juonut? Sinä numero 2 ?

N. 15 vuotta ja siitä väkeviä + muut viimeiset 10 vuotta lähes päivittäin iltaisin, käyn töissä ja päivisin selvänä. 

Vierailija
11/14 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama, pystyn hoitaa työt. Välillä toki oon väsyneempi kuin muina päivinä.

Mutta muuten sujuu.

En mäkään pysty mihinkään hoitoon lähteä. Pakko olla himassa ja hoitaa lapset ja arki.

Uskon että pystyn siihen kun saan tukea.

Vierailija
12/14 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en juo väkeviä ollenkaan. Pelkkää viiniä. Tiedän jo mitkä merkit ei aiheuta mulle krapulaa.. ja jos juo pullon viiniä esim 18-20, pystyy hoitaa duunit ihan hyvin.

Vierailija
13/14 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaan päätin, että tissuttelu saa loppua. Olutta meni 2-4 useampana iltana viikossa, joskus enemmän, joskus taas viikkoja kokonaan ilman.

Nyt oon ollu useamman kuukauden ilman alkoholia. Alkoholitonta olutta tulee juotua.

Unen laatu ja oma jaksaminen parantunut. Paino ei oo tippunut yhtään.

Lopettaminen on ollut yllättävän helppoa, itsekin ihan hämmästynyt. Kertaakaan ei oo tullut olo, että pakko saada alkoholia. Ja krapuloita ei todellakaan oo ikävä.

Vierailija
14/14 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole helppoa kun aivot sanoo että tulee hyvä olo vaikka "oma järki" sanoo ettei enää,