Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kenenkään perheessä jokaisella nimikkoastiat? Toimiiko systeemi?

Vierailija
25.07.2019 |

Mieheni on sitä mieltä, että perheessämme jokaisen pitäisi syödä aina samalta lautaselta, huuhdella lautanen syönnin jälkeen ja laittaa se tiettyyn paikkaan odottamaan seuraavaa ruokailua. Minusta tuossa ei ole oikein järkeä, kun meillä on tiskikone ja tiskeistä suurin osa on jotain muuta kuin lautasia, joten astianpesukonetta käytetään joka tapauksessa joka päivä. Sitten niitä jokaisen perheenjäsenen omia astioita olisi joka pöydänkulmalla säilössä. Nykyään tilanne on se, että mies huuhtelee aina lautasensa ja laittaa talteen ja minä laitan muut astiat tiskikoneeseen. Lasten kanssa on vääntöä, että kumpaa tapaa he noudattavat. Mies on enimmäkseen pois kotoa työn vuoksi, joten minun tavalla mennään enimmäkseen. Sitten viikonloppuna mies ärisee lapsille, että peskää astianne ja laittakaa pöydälle omalle paikalle.

Siitä miehen tapa onkin peräisin, kun mies asuu toisella paikkakunnalla työn vuoksi kimppakämpässä työkaverin kanssa, niin heillä on omat astiat, jotka pesevät itse. Mutta tilanne onkin ihan erilainen, koska syövät useimmiten ulkona ja kämpällä syövät lähinnä aamu- ja iltapalan, joten tiskiä ei paljon synny.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että vesilasia tulee monesti käytettyä samaa, mutta esim maitolasit laitan suoraan tiskikoneeseen.

Vierailija
2/6 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viekö mies ravintolaankin omat astiat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isän lapsuudenkodissa on ollut tapana ottaa kaapista vesilasi, juoda, huuhdella lasi ja laittaa takaisin kaappiin. Ei siis ole kyse mistään nimikkoastiasta, vaan seuraava sitten voi ottaa sen saman lasin.

Yök.

Vierailija
4/6 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siis on miehesi perustelu asialle? Ja kai hän nyt voi itse tätä noudattaa tietty, mutta miksi koko perheen pitäisi niin tehdä? Onko jokin anoppilan jäänne tämä?

Vierailija
5/6 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on vanhuksilla yleistä. Syövät jopa samoisra muovikipoista, pelkkä huuhtelu.

Vierailija
6/6 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siis on miehesi perustelu asialle? Ja kai hän nyt voi itse tätä noudattaa tietty, mutta miksi koko perheen pitäisi niin tehdä? Onko jokin anoppilan jäänne tämä?

Saattaa olla, että anoppikin on tehnyt näin, mutta tämä alkoi silloin, kun mies aloitti työt toisella paikkakunnalla ja asuu viikot siellä. Kämppäkaverin kanssa tämä toimii, kun eivät pahemmin ruokaa laita kämpillä. Hän kuvittelee, että tiskiä ei tule, kun jokainen pesee omat astiansa. Ei tajua, että myös kattilat on pestävä. Senkin vielä ymmärtäisin, jos pesisi omat astiat kunnolla ja laittaisi kaappiin puhtaana. Mutta ne tosiaan pitäisi säilyttää jossain pöydän kulmalla. Mies halusi aina tietynlaisen puurolautasen joita ei riittänyt kahdelle aterialle jokaiselle perheenjäsenelle, niin mies oli sitä mieltä, että meiltä loppuu astiat, jos ei pestä niitä käsin. Meillä on lautasia kahta sarjaa matalia ja syviä, niin ei ne ihan heti lopu. Satuin kuitenkin löytämään samaa sarjaa puurolautasia halvalla, niin ostin niitä lisää, niin varmasti riittää. Saa se pestä omaa lautastaan, mutta ärsyttää, kun minä joudun hoitamaan kaiken muun tiskin.