Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko estää ihmistä lähettämästä postia?

Vierailija
25.07.2019 |

Siis samalla tavalla kuin voin estää jotakuta soittamasta minulle. Jätin ilmoittamatta eräälle ihmiselle uuden osoitteeni, kun en halua olla tekemisissä, mutta niin vain posti kääntää hänen kirjeensä ja korttinsa uuteen osoitteeseen. Joten voinko jotenkin kieltää vain häneltä tulevan postin?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posti kääntää jonkun aikaa automaattisesti sinulle tulevan postin uuteen osoitteeseen, se loppuu kyllä hetkenpäästä. Mikäli et niitä halua, pitää sinun ilmoittaa postille, että et halua että mitään postia käännetään. Ei posti pysty yksittäisiä kirjeitä jättää kääntämättä.

Vierailija
2/18 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ilmoita postiin vaan, että blokkaat kyseisen ihmisen :D Valitettavasti reaalielämässä joudumme olemaan aikuisia, emmekä voi käyttää somen lapsellisia "mä en puhu sulle enää" toimintoja. Joudumme sietämään sen ikävän todellisuuden että maailmassa on ihmisiä joista emme pidä ja tulemaan toimeen sen tiedon kanssa. Heitä postit roskiin jos ne häiritsee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Olen muuttanut niin kauan sitten, ettei postin pitäisi edes kääntää mitään enää, mutta sitkeästi kuoressa lukee että osoite selvitetty postissa:D

Eikös puheluita pystynyt estämään jo ennen tätä moraalitonta someaikaa:)

Vierailija
4/18 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postin kautta ei kyllä onnistu, miten olisi lähestymiskielto? Se kai kattaa kaikenlaisen viestittelyn, niin puhelut kuin kirjeetkin.

Vierailija
5/18 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paperipostia ei pysty estämään.

Vierailija
6/18 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos kokeilisit vaikka tietojenluovutuskieltoa ? Tosin ei se enää auta, jos toinen on jo selvittänyt osoitteesi.

Vierailija
7/18 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista! Olen muuttanut niin kauan sitten, ettei postin pitäisi edes kääntää mitään enää, mutta sitkeästi kuoressa lukee että osoite selvitetty postissa:D

Eikös puheluita pystynyt estämään jo ennen tätä moraalitonta someaikaa:)

Pystyi puhelut estämään ennen someaikaa. Ei vain nostanut luuria.  Vaikka vastaukseni oli nyt tuollainen niin olen itsekin lapsellinen blokkaaja, mutta posti tosiaan löytää aina perille. Ei auta vaikka nimensäkin vaihtaisi ja osoitteen moneen kertaan. Perille tulee. Saan yhä käännettynä postin osoitteesta joka minulla oli kaksi muuttoa sitten eikä nimenikään ole enää sama, silti löytää perille.

Vierailija
8/18 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai joku Lindorff lähestyy sua sina vain

Vierailija
9/18 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oiskin, mutta kyseessä on jeesukseen vanhoilla päivillä hurahtanut täti, joka lähettää raamatunjakeita ja "valmiita SINULLE räätälöityjä rukouksia" :D siksi ei oikein voi ns.pakkokeinoinkaan tätä estää, kun on kuitenkin sukua...

T.ap

Vierailija
10/18 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on Lowell nykyään. 

Vierailija
11/18 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oiskin, mutta kyseessä on jeesukseen vanhoilla päivillä hurahtanut täti, joka lähettää raamatunjakeita ja "valmiita SINULLE räätälöityjä rukouksia" :D siksi ei oikein voi ns.pakkokeinoinkaan tätä estää, kun on kuitenkin sukua...

T.ap

Kärsi, Kärsi niin kirkkaimman kruunun saat :D Otan osaa. Ajatellaan positiivisesti, että hän sentään ajattelee sinua ja toivoo parastasi :)

Vierailija
12/18 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T.ap

Ja mitäköhän haittaa tuosta on sinulle? Jätä lukematta ja heitä roskiin.

Vierailija
13/18 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitähän se sinulle kuuluu, mitä haittaa siitä on minulle? Se ei tainnut olla tämän ketjun aihe:) minähän voin vaikka olla herätysliikkeestä eronnut uskonnon uhri, jolle moinen jeesustelu aiheuttaa pahoja triggereitä (en tosin ole, mutta ottaa päähän päänaukomiset)

T.hämmästynyt ap

Vierailija
14/18 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitähän se sinulle kuuluu, mitä haittaa siitä on minulle? Se ei tainnut olla tämän ketjun aihe:) minähän voin vaikka olla herätysliikkeestä eronnut uskonnon uhri, jolle moinen jeesustelu aiheuttaa pahoja triggereitä (en tosin ole, mutta ottaa päähän päänaukomiset)

T.hämmästynyt ap

Jaxuhaleja<3

Vierailija
15/18 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posti selvittää sen osoitepalvelusta. Kun kiellät Suomi.fi palvelun kautta kaikkien tietojen luovutuksen, niin eivät saa enää osoitettasi. Nimesi täytyy olla harvinainen, että tuo onnistuu usean muutonkin jälkeen.

Vierailija
16/18 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Postin kautta ei kyllä onnistu, miten olisi lähestymiskielto? Se kai kattaa kaikenlaisen viestittelyn, niin puhelut kuin kirjeetkin.

Lähettäjälle voi ilmoittaa, ettet halua kuulla hänestä.

Jos viestit sisältävät uhkailua, vainoa tai kunnianloukkauksia, vie ne poliisille ja tee rikosilmoitus. Vaadi tekijälle lähestymiskielto.

Vierailija
17/18 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T.hämmästynyt ap

Minua (ja muita taloyhtiön asukkaita) pommittavat kirjeillä Jehovan todistajat. Sukunimet on kerätty lukittujen lasiovien läpi talon osoitetaulusta kirjoitusvirheineen, ilman etunimiä.

Kirjeissä on useaa eri käsialaa, eli touhua harrastetaan porukalla. Se tarkoittaa, että on kerätty henkilörekisterilain vastainen rekisteri.

Olen ilmoittanut Poliisille ja Uskontojen uhrien tuki r.y:hyn. Tämä tapahtuu Järvenpäässä.

En halua mokomia kirjeitä, mutta en voi niiden tuloa estääkään, kun nämä hih hulit lähettävät ne nimettöminä (paitsi ekaan oli lipsahtanut nimi 😂). Niissä on kuitenkin käsialanäytteet ja sormenjäljet. Tunnistan jo kyseiset kirjeet ulkomuodosta enkä avaa niitä. Ne ovat todistusaineistoa kun haastan eukon/porukan käräjille.

Vierailija
18/18 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Posti selvittää sen osoitepalvelusta. Kun kiellät Suomi.fi palvelun kautta kaikkien tietojen luovutuksen, niin eivät saa enää osoitettasi. Nimesi täytyy olla harvinainen, että tuo onnistuu usean muutonkin jälkeen.

Olen tietääkseni ainoa nimiseni. Pitää tutustua tuohon tietojen luovuttamiseen, kun seuraavan kerran muutan! Sitten tosin jää saamatta kaikki muukin posti, jonka lähettäjälle en ole muistanut ilmoittaa uutta osoitetta, mutta ehkä tässä täytyy miettiä pienempää pahaa:D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan