Millä tuloilla on varaa asua Helsingin keskustassa?
Riittääkö vielä 5000e bruttotulot yksinelävälle normi elämiseen?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun 5 km Helsingin keskustasta. Asuntoni on velaton ja se on itse omilla rahoilla ostettu asunto, ei vanhempien sponsoroima. Elän pääasiassa osakesijoitusteni osinkotuotoilla yms.
Työntekijän palkkatuloja minulla ei sitten ole, mutta en niitä tarvi, kun asumiskulut omistusasunnosta ovat alle 700€/kk.Tässä kyllä jäi kiinnostamaan nämä "omat rahat". Ovatko nämä "omat rahat" alun perin olleet palkkatuloja? Osakesijoituksia pitää olla aika paljon, että niiden osinkotuotoilla elää. Oletko ostanut kaikki osakkeetkin "omilla rahoilla"?
Miljoonan salkku pitäisi olla, eli paskapuhettahan tuo. Mutta tämä on anonyymi palsta, joten potaskaahan suurin osa jutuista on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun 5 km Helsingin keskustasta. Asuntoni on velaton ja se on itse omilla rahoilla ostettu asunto, ei vanhempien sponsoroima. Elän pääasiassa osakesijoitusteni osinkotuotoilla yms.
Työntekijän palkkatuloja minulla ei sitten ole, mutta en niitä tarvi, kun asumiskulut omistusasunnosta ovat alle 700€/kk.Tässä kyllä jäi kiinnostamaan nämä "omat rahat". Ovatko nämä "omat rahat" alun perin olleet palkkatuloja? Osakesijoituksia pitää olla aika paljon, että niiden osinkotuotoilla elää. Oletko ostanut kaikki osakkeetkin "omilla rahoilla"?
Miljoonan salkku pitäisi olla, eli paskapuhettahan tuo. Mutta tämä on anonyymi palsta, joten potaskaahan suurin osa jutuista on.
Juu, eikä tämä edes asu Helsingin keskustassa vaan jossain lähiössä 5km päässä keskustasta. Toinen kummallisuus on "velaton omistusasunto" jossa asumiskulut "alle 700e/kk", jokainen varmaan ymmärtää mikä tässä on pielessä.
Mullakin on sijoituksia joista tasainen cash flow. Sijoitin nimittäin Kelan sos huolto "osakkeisiin" Kela gold card, kulut katetaan. Arvovalinta. Otan yhteiskunnalta sen mitä muut saa lapsilisinä.
Nämä lähihoitajien löpinät tiedetään. Palkka heillä on jotain 1600 ja hyvä niin. Jos keskusta yksiön vuokra vaik 900 niin ei paljon säästöön jää. Se porukka ei ole koulunkäynnistä kpskaan ollu kiinnostunu. Todennäkösesti vanhemmat rahoittaa eläämää jossain muodossa, perintönä tai pesämunana. Sit leveillään...
Jos on lainaton asunto tuskin missään on halvempaa asua kuin keskustassa
Eikai tuo ydinfysiikkaa ole jos vuokralle meinaa. Itse elelin sinkkuna Kruununhaassa alle 2000 euroa/kk bruttotuloilla. Vuokra alle 800 euroa, toki isommassa enemmän. Paljon sulle riittää kuukaudessa käyttörahaa vuokran ja laskujen jälkeen? :D Ei minulla laskuihin tainnut paljoa yli 100 euroa mennä joten hyvin riitti sinkun ja lemmikin elämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Omistusasumiseen tuskin, vuokralla asumiseen hyvin.
voi riittää omistusasumiseenkin, jos on perinyt velattoman asunnon, tai muuten omistaa sellaisen.
Tässä kyllä jäi kiinnostamaan nämä "omat rahat". Ovatko nämä "omat rahat" alun perin olleet palkkatuloja? Osakesijoituksia pitää olla aika paljon, että niiden osinkotuotoilla elää. Oletko ostanut kaikki osakkeetkin "omilla rahoilla"?