Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jääkaapin kahva hajoaa, kuuluuko vuokranantajan ostaa uusi?

Vierailija
24.07.2019 |

Eli jääkaapin kahva on jossain välissä murtunut omassa käytössä ja tulee tod.näk. hajoamaan kokonaan jossain välissä, eli uusi pitäisi hommata.
Kummalle kustannus kuuluu, vuokranantajalle vai vuokralaiselle? Kahva maksaa kuitenkin n. 50€, joten en viitsisi sitä itse maksaa jos ei kuulu mulle.
Kaappi on käsittääkseni jo yli kymmenen vuotta vanha. Itse olen asunut n. 1,5 v asunnossa.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin vuokranantajalle. Tosin esimmäistä kertaa kuulen, että kahva hajoaa jääkaapissa vasta kymmenen vuoden käytössä. 

Vierailija
2/34 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokranantaja hommaa, näin me hoidettiin asia.

Vierailija
4/34 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noin vanhaan jääkaappiin kannata uusia osia hankkia. Eiköhän se toimi ilman kahvaakin sen ajan kun on toimiakseen. Jos välttämättä haluat kahvan niin osta itse.

Vierailija
5/34 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokranantaja maksaa.

Vierailija
6/34 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokranantaja hoitaa kustannukset niiden asioiden osalta, jotka olivat asunnossa jo sinun sinne muuttaessasi. Vuokranantajan omaisuuttahan ne ovat. 

Vierailija
7/34 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei tosiaankaan kuulu, koska miten voit todentaa sen, ettet känissä riuhtonut kahvaa irti???

Vierailija
8/34 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokranantajahan sen uuden ostaa, mutta älä tee sitä virhettä, että myyt itse vanhan jääkaapin eteenpäin väittäen vuokranantajalle, että veit roskiin. 

Vierailija
9/34 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin vuokranantajalle. Tosin esimmäistä kertaa kuulen, että kahva hajoaa jääkaapissa vasta kymmenen vuoden käytössä. 

Ohis: Meillä on melkein 20v vanha jääkaappi ja kahva on täysin ehjä. En ole tätä ennen kuullut kenenkään kertovan, että jääkaapista olisi kahva hajonnut. 

Vierailija
10/34 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö jengi osaa avata jääkaappinsa ovea ilman kahvaa?

Vierailija
11/34 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, ei tosiaankaan kuulu, koska miten voit todentaa sen, ettet känissä riuhtonut kahvaa irti???

En voikaan, mutta pitääkö? Eikö näyttövastuu ole tässä tapauksessa vuokranantajalla?

Ap

Vierailija
12/34 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokranantajahan sen uuden ostaa, mutta älä tee sitä virhettä, että myyt itse vanhan jääkaapin eteenpäin väittäen vuokranantajalle, että veit roskiin. 

Hehe...vuokranantaja tuo uuden kahvan ja vuokralainen on heivannut kaapin mäkeen...jäi niin sanotusti kahva käteen ;)

Jos 50 eurolla saa uuden kahvan, niin eiköhän sieltä uusi kahva tule eikä uutta kaappia.

Vierailija
13/34 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on helppo todistaa, jos kahva on vasta irtoamassa niin kuin ap kirjoitti asian olevan.

Vierailija
14/34 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiivisteet ei hirveästi tykkää, jos sinne väliin aina tunkee sormensa, kun kaappia avaa. Jostain kiinteämmästä se on kiinni otettava, kun kaappia aukoo. 

Vierailija
15/34 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on mahdollista saada jääkaapin kahva rikki? Kaikissa jääkaapeissa, joita itse olen aukonut on kyllä ollut niin vankat kahvat, että tosissaan saisi riuhtoa että ne rikki saisi. Ja olen kuitenkin aukonut mm. mummon 70-luvun jääkaappiakin. 

Vierailija
16/34 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse on kahvasta jolla jääkaappi avataan, ei koko kaapista.

Vierailija
17/34 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meill käynyt. Noin ja vuokranantajalle ilmoitin ja se tuli katsomaan kaapin. Osti sitten uuden.

Vierailija
18/34 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt useita hajonneita jääkaapin kahvoja. Mahtava esimerkki siitä että oma kokemus ei vastaa aina koko maailman todellisuutta. Yleisestikin tekisi mieleni väittää että ennen asiat tehtiin kestämään, nykyään mahdollisimman halvalla ja mielellään jopa hajoamaan sopivasti että kuluttajien on sitten pakko ostaa uusi.

Vierailija
19/34 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiivisteet ei hirveästi tykkää, jos sinne väliin aina tunkee sormensa, kun kaappia avaa. Jostain kiinteämmästä se on kiinni otettava, kun kaappia aukoo. 

Ei tarvitse tunkea sormiaan tiivisteiden väliin avatakseen oven.

PISTE. HALOOOOOO!

Vierailija
20/34 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuullut, että joltain irtoaisi kahva jääkaapist??? No johan riuhdottu ovea ihan urakalla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi