Jääkaapin kahva hajoaa, kuuluuko vuokranantajan ostaa uusi?
Eli jääkaapin kahva on jossain välissä murtunut omassa käytössä ja tulee tod.näk. hajoamaan kokonaan jossain välissä, eli uusi pitäisi hommata.
Kummalle kustannus kuuluu, vuokranantajalle vai vuokralaiselle? Kahva maksaa kuitenkin n. 50€, joten en viitsisi sitä itse maksaa jos ei kuulu mulle.
Kaappi on käsittääkseni jo yli kymmenen vuotta vanha. Itse olen asunut n. 1,5 v asunnossa.
Kommentit (34)
Kysäise vuokranantajalta, mitä tuumaa. Sillähän siitä selviät. Suurin osa ostaa mukisematta uuden kahvan tai jopa uuden kaapin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö jengi osaa avata jääkaappinsa ovea ilman kahvaa?
Tiivisteet ei hirveästi tykkää, jos sinne väliin aina tunkee sormensa, kun kaappia avaa. Jostain kiinteämmästä se on kiinni otettava, kun kaappia aukoo.
Ei tarvitse tunkea sormiaan tiivisteiden väliin avatakseen oven.
PISTE. HALOOOOOO!
Miten sitten sen oven avaat ilman kahvaa? Ihan rauhallinen vastaus, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Miten on mahdollista saada jääkaapin kahva rikki? Kaikissa jääkaapeissa, joita itse olen aukonut on kyllä ollut niin vankat kahvat, että tosissaan saisi riuhtoa että ne rikki saisi. Ja olen kuitenkin aukonut mm. mummon 70-luvun jääkaappiakin.
70-luvun kaapeissa oli varmaan valurautaiset kahvat.
Nyt ne on muovia ja kun itse olen aika pitkä ja kaappi on vielä kaksiovinen jossa yläovi on korkea, jolloin kahva jää aika alas suhteessa minuun. Ajattelen niin, että kun otan kahvasta ihan ylhäältä kiinni ja se heikoin kohta on kahvassa siinä yläosassa, niin sitä kun vielä välillä hieman sivusuunnasta vetää, niin kahva on aika kovilla siitä kohtaa. Nyt ei ole kestänyt.
Minulta murtui omistamani jääkaapin kahva. Oli muovia ja murtui ruuvin kohdalta. Sain jääkaapin kyllä auki reunaan tarttumalla, siihen pinnoitettuun osaan. Ostin sitten kokonaan uuden kaapin, kun halusin yhdistelmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten on mahdollista saada jääkaapin kahva rikki? Kaikissa jääkaapeissa, joita itse olen aukonut on kyllä ollut niin vankat kahvat, että tosissaan saisi riuhtoa että ne rikki saisi. Ja olen kuitenkin aukonut mm. mummon 70-luvun jääkaappiakin.
Nyt ne on muovia ja kun itse olen aika pitkä ja kaappi on vielä kaksiovinen jossa yläovi on korkea, jolloin kahva jää aika alas suhteessa minuun. Ajattelen niin, että kun otan kahvasta ihan ylhäältä kiinni ja se heikoin kohta on kahvassa siinä yläosassa, niin sitä kun vielä välillä hieman sivusuunnasta vetää, niin kahva on aika kovilla siitä kohtaa. Nyt ei ole kestänyt.
70-luvullakin käytettiin jo muovia. Ei muovi niin uusi keksintö ole :D
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin vuokranantajalle. Tosin esimmäistä kertaa kuulen, että kahva hajoaa jääkaapissa vasta kymmenen vuoden käytössä.
AP oli asunut asunnossa vasta 1,5 vuotta. Voihan olla, että kahva on rikottu jo monia kertoja ennen häntä.
Meillä on hajonnut kahva murtumalla kahdestakin jääkaapista. Vika on nimenomaan kahvan kiinnityksessä ja rakenteessa sekä todella tiukkaan kiinni menevässä ovessa. Ei ole tarvinnut riuhtoa ovea auki sen enempää kännissä kuin selvinpäin. Vuokrantaja korjautti ekan ja toisella kertaa ostettiin oma uusi, kun uusimistarvetta oli muutenkin. Nyt on sellainen jääkaappi jonka oven avaaminen edellyttä "polkimen" jalalla painaltamista.
Vierailija kirjoitti:
70-luvun kahvat kestävätkin, mutta nykyään laitteissa käytetään sellaista kovaa muovia, joka murtuu hyvinkin helposti. Taitaa olla niin, että mitä uudempi laite, sen nopeammin hajoaa.
Ja totta kai vuokranantaja korjaa tai ostaa uuden. Hänen jääkaappinsa se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ne on muovia ja kun itse olen aika pitkä ja kaappi on vielä kaksiovinen jossa yläovi on korkea, jolloin kahva jää aika alas suhteessa minuun. Ajattelen niin, että kun otan kahvasta ihan ylhäältä kiinni ja se heikoin kohta on kahvassa siinä yläosassa, niin sitä kun vielä välillä hieman sivusuunnasta vetää, niin kahva on aika kovilla siitä kohtaa. Nyt ei ole kestänyt.70-luvullakin käytettiin jo muovia. Ei muovi niin uusi keksintö ole :D
Luulisi ainakin tuollaisen vähemmän teräsanaisen sarkasmin menevän kaikille jakeluun.
Vuokranantajan kuuluu korjata kodinkoneet jotka asunnossa oli vuokrattaessa.
Meillä töissä hajosi kahdesta jääkaapista kahva. Eivät kauaa ehtineet olla, kun hajosivat.
Töissä ja kotona on jääkaapista hajonnut kahva. Pikkuhiljaa murtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin vuokranantajalle. Tosin esimmäistä kertaa kuulen, että kahva hajoaa jääkaapissa vasta kymmenen vuoden käytössä.
Ohis: Meillä on melkein 20v vanha jääkaappi ja kahva on täysin ehjä. En ole tätä ennen kuullut kenenkään kertovan, että jääkaapista olisi kahva hajonnut.
Minulla on kaksi kahvaa hajonnut. Olisko molemmat olleet noin neljä vuotta vanhoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö jengi osaa avata jääkaappinsa ovea ilman kahvaa?
Tiivisteet ei hirveästi tykkää, jos sinne väliin aina tunkee sormensa, kun kaappia avaa. Jostain kiinteämmästä se on kiinni otettava, kun kaappia aukoo.
heheh.
Onko jääkaappi/pakastin merkiltään Bosch? Kahva jää taatusti käteen ennemmin tai myöhemmin. Eikä tartte olla edes kännissä.
Tässä insinöörin älynväläyksessä kahva on oven sivusta kiinni ruuvilla, mutta keskellä ovea kahvan kiinnityksenä on ohut muoviosa. Se käpyinen muoviosa murtuu ja kahva on sen jälkeen irti toisesta päästä.
Tämä sille, joka ihmetteli miten kahvan saa rikki.