G: Mitä lastenvaatemerkkejä lastesi vaatekaapeista löytyy?
Kommentit (32)
On myos H&M, Bootsin lasten vaatteita, Adams, Gap, Cherokee ja George (paikallisia marketteja, mutta tykkaan vaatteista). Lisaksi kaikkea muuta jos kirpparilta saattuu jotain kivaa loytymaan.
Henkkaa ja Maukkaa taitaa olla eniten (esikoinen nimittäin rakastaa Hello Kitty vaatteita ja niitä löytyykin vino pino).
Muita merkkejä;
Pari Marimekon raitapaitaa (inhoan Marimekkoa, mutta nuo on saatu lahjaksi), Lindexin Bamsea (keskimmäinen tykkää Bamsesta), Gap, Carters, Gymboree, Tutta, Napero, Ciraf, Disney Store. Noita pääasiassa. Gymboree, Gap ja Cartersin vaatteita huudan Ebaystä/ostan Huutiksesta/pyydän tuttuja tuomaan Amerikan matkaltaan tai ostetaan itse, kun käydään Jenkkilässä.
Muuten ostetaan tooooooosi harvoin uusia vaatteita lapsille, suositaan kirppiksiä/Huutonettiä/Ebaytä.
Lindex, H&M, Kappahl, Esprit, Lego, Mayoral, Reima, Reimatec, Ticket to heaven, Exit, Name it, PO.P, Hilfiger, Timberland, Burberry, Ciraf, Lotta ja Lassi, House Collection, Tom Tailor, Benetton, Adidas, Alphabet, Luhta, Disney, Finnwear, Tutta, Bogi, Dipinto, Marimekko, Umbro .... eikä tässäkään varmaan kaikki
kahden pojan äiti, joka on "hulluna" lastenvaatteisiin
oli ostaa kokeeksi myös sellainen Reimatec ja Ellen lakkatakki ym. Eivät kyllä ole hintansa väärtejä. Hyviksi hinta-laatusuhteilta ollaan todettu Lassietec, Kuoma-talvikengät, HM:n sisävaatteet.
Markettien ostokset on joskus tosi pommeja. Kuten farkut, jotka ostin tytölle Prismasta. Maksoivat 24,90 euroa ja paljetit ym. irtosivat ekassa pesussa ja saumat kiersi myös ekan pesun jälkeen (ohjeen mukaan pesin!). Reimatec oli myös iso pettymys. Tosi kiva uutena, mutta jo parin kk:n käytön jälkeen tuli karheumaa ja sen myötä vedenpitävyys liki 0 kuluneilta kohdilta -> lapsi märkä kuten haalarikin ja rumpukuivaus haalarille ei sallittua.
Lassieteccia löytyy, muutama Gant myös
Eniten legoa, sitten marimekkoa ja nikeä
h&m halvan hinnan ja kivan näkösten vaatteiden takia! jonkun verran lindeksist ja name it merkkiä. Mummit ostaa merkkivaatteita lahjaksi kuten benettonia,burberryä ja ganttia ja marimekkoa.
Minulle lastenvaatteen merkillä on väliä. Tietyt merkit ovat laadukkaita ja siksi suosin niitä sekä uutena että käytettynä hankittuna. Lapseni ovat pienellä ikäerolla ja samaa sukupuolta, joten pienempi perii isomman vaatteet. Halpisketjujen vaatteet eivät kestä kierrätystä, siksi välttelen niitä. Hinta-laatusuhteeltaan hyvän (lasten)vaatteen ostaminen on taloudellista. Minä en periaatteesta halua tukea halpisvaatteita ostelemalla kulutus- ja kertakäyttökulttuuria ja siihen liittyviä lieveilmiöitä.
summia lasten vaatteisiin! Oletteko ihan varma, että lapsenne osaavat arvostaa tai heille on merkillä jtk väliä? No, toki tämä riippuu lapsen iästä, mutta tuskin esim. 5v. tietää Benettonista mitään!!!!
Itse olen mieheni kanssa eritt. hyvätuloinen, mutta en ihan periaattesta laita tällaisia summia lasten vaatteisiin, en ainakaan sisävaatteisiin.
Ei ihme, että useimmat lapsiperheet valittaa, että on rahat tiukoilla!
Minulle lastenvaatteen merkillä on väliä. Tietyt merkit ovat laadukkaita ja siksi suosin niitä sekä uutena että käytettynä hankittuna. Lapseni ovat pienellä ikäerolla ja samaa sukupuolta, joten pienempi perii isomman vaatteet. Halpisketjujen vaatteet eivät kestä kierrätystä, siksi välttelen niitä. Hinta-laatusuhteeltaan hyvän (lasten)vaatteen ostaminen on taloudellista. Minä en periaatteesta halua tukea halpisvaatteita ostelemalla kulutus- ja kertakäyttökulttuuria ja siihen liittyviä lieveilmiöitä.
summia lasten vaatteisiin! Oletteko ihan varma, että lapsenne osaavat arvostaa tai heille on merkillä jtk väliä? No, toki tämä riippuu lapsen iästä, mutta tuskin esim. 5v. tietää Benettonista mitään!!!!
Itse olen mieheni kanssa eritt. hyvätuloinen, mutta en ihan periaattesta laita tällaisia summia lasten vaatteisiin, en ainakaan sisävaatteisiin.
Ei ihme, että useimmat lapsiperheet valittaa, että on rahat tiukoilla!
Mä olen kait aika usein täällä kysynykkin. Meiltä löytyy kaapista vain naperoa, h&m, lindexiä ja ovat kaikki jopa pian viidellä lapsella kierrätetty ja vielä täysin käyttökelposia, eli nämä eivät sitten niitä tarkottamiasi halpis vaatteita? Vai?
Meillä suurin osa itse ostetuista vaatteista on H&M:lta, tai Prismasta. Syynä on se, että meillä on kaksi lasta, eri sukupuolta ja pitkällä ikäerolla. Vaatteet eivät siirry perheessä seuraavalle helposti, pitäisi olla säilytystiloja (ei ole), ja ovat jo poissa muodista kun pienemmälle sopisivat.
Lisäksi ostan vaatteita kirpputorilta, ja pienempi saa kierrätettynä vaatteita ystäviltäni.
Olemme hyvätuloinen perhe, joskin velkaa on paljon. En osta lapsille kalliita merkkivaatteita, erityisesti pojalle se olisi turhaa sillä hän kuluttaa vaatteita paljon. Joskus saadut tai ostetut kalliit merkkihousut ovat menneet rikki ihan yhtä helposti kuin nuo halvemmat. Eipä tunnu olevan väliä hinnalla tuohon kestävyyteen.
Merkkivaatteet ovat kivoja, mutta ainakaan itse en kiinnitä huomiota toisten lasten merkkeihin tai merkittömyyteen. Muut seikat kiinostavat enemmän.
Kukin tavallaan.
H&M ja Lindex eniten mun omia ostamia, Nike, Puma, Adidas, Lego, Monsoon, Hilfiger, baby dior, Elle, Exit, Name it, Benetton, Esprit, Catimini jne.
Ja ulkovaatteina on nuo surullisen kuuluisat Reimatecit.
Mutta kuten jo mainitsin suurin osa lahjaksi saatuja tai alesta ostettuina.
Itse ole koskaan tajunnut sitä, miksi lapsille pitää ostaa kalliita merkkivaatteita, jotka sopivat max pari kuukautta päälle ja osa noista merkeistä susirumia, tyyliin Burberry, Katvig ym. retromerkit.
Ulkovaatteissa meillä on merkkeinä lähinnä Lassietec, Lassiesuprafil ja muut Lassie merkit. Kuopuksella oli viime talvena Henkan ja Maukan vauvahaalari ja ajattelin hankkia hänelle saman merkkisen haalarin täksi talveksi.
Reimatecin, Ticket to heaven ym. merkkien hysteriaa en ole koskaan tajunnut enkä tule koskaan tajuamaan.