Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luonnontaipuisa hius ja pörröisyys

Vierailija
24.07.2019 |

Olen tässä vähän kokeillut (lievästi) CG-metodia. Pesen normaalisti mutta käytän enemmän hoitoainetta ja laitan usein hiusnaamion. En myöskään kuivaa kuivaimella tai kiharra. Tukka on muuttunut aivan hampun oloiseksi ja pientä pörröä nousee päälaelta. Mikä ihme on vialla? Voi se toki olla uutta hiustakin mutta pää on silti kuin harakanpesä.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on ollut ennen normaali, niin palaa siihen ja unohda kaikenmaailman idiootit hömpötykset. Älä pilaa hiuksiasi.

Vierailija
2/16 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, unohda nää joukkopsykoosit ja laita kunnon silikonit tukkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voisitko vaikka aluksi kertoa millä shampoolla peset tukkasi? Ei kerro mitään, jos sanot että peset normisti ja käytät hiukan enemmän hoitoainetta.

T. Pörröytyvä luonnonlaineikas tukka itsellänikin, ja käytän cg-juttuun soveltuvaa shampoota ja hoitoainetta. Mutta en tee muita metodissa käytettäviä "bloppailuja" ja geelejä.

Vierailija
4/16 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko väriä (punainen) ylläpitäviä/syventäviä cg-metodiin sopivia shampoita/hoitoja olemassa?

Vierailija
5/16 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni myös taipuisa hius ja kokeilin kesäloman ajan CG:tä. Töihin mennessä oli pakko pestä kunnon sulfaattishampoolla, laittaa silottava silikoninen hoitoaine päälle, kammata oikein kunnolla läpi ja vetää suoristusraudalla suoraksi.

Oli meinaan mennyt hurjan näköiseksi tukka CG:llä. Sulfaatiton shampoo ei pessyt rasvoittuvasta päänahastsa rasvoja tarpeeksi hyvin pois. Tukka oli jo pesun jälkeen rasvaisen näköinen parin viikon CG:n jälkeen. Se ettei saa kammata eikä harjata oli herkästi takkuuntuvalla ja pörrööntyvällä hiuslaadulla täysi katastrofi. Tukka oli yksi iso takkupallero aika pian. Rasvaisen näköinen, pörröinen takkupallero. Kihartumista ei ollut tapahtunut yhtään.

Kyllä se n iin vaan on että pörröisyyden paras taltuttaja on silikoni niin hoitoaineissa kuin esim. jätettävissä hiusseerumeissa ja kiilto/anti-frizz tuotteissa.

Vierailija
6/16 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se on ollut ennen normaali, niin palaa siihen ja unohda kaikenmaailman idiootit hömpötykset. Älä pilaa hiuksiasi.

Ei kai hoitoaineen käyttö sentään ole hömpötystä. Aiemmin kampaaja sanoi hiuksiani kuiviksi. En tiedä mikä tämä pörhö nyt on :) Kai se ennen pysyi sileänä, kun usein aamuisin vedin kuivaksi ilmakihartimella. ap

Vierailija
7/16 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän siis ihan silikonisia pesuaineita eli siinä mielessä olen "normaali". ap

Vierailija
8/16 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko väriä (punainen) ylläpitäviä/syventäviä cg-metodiin sopivia shampoita/hoitoja olemassa?

Ei syventäviä ole, mutta värjätyille hiuksillehan alunperin noita sulfaatittomia juuri alettiin kehittää kauan ennen CG:tä, koska sulfaattishampoo kuluttaa väriä. Eli kaikki CG:t sopii erinomaisesti värjätylle tukalle. 

Vierailija
9/16 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa hiuslaaduista vaan on sellaisia että hiussuomut ei asetu litteästi ja nätisti ilman suoristusta tai föönäystä. Silloin CG jossa näitä ei saa tehdä johtaa rumaan pörröiseen lopputulokseen.

Vierailija
10/16 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai hoitoaineen käyttö sentään ole hömpötystä. Aiemmin kampaaja sanoi hiuksiani kuiviksi. En tiedä mikä tämä pörhö nyt on :) Kai se ennen pysyi sileänä, kun usein aamuisin vedin kuivaksi ilmakihartimella. ap

No oletko nyt tyytyväinen hiuksiisi? Mene hyvä ihminen ammattitaitoiselle kampaajalle ja lopeta hörhöily. Säästä jossakin muualla kuin hiuksissasi.

Vierailija
11/16 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvaiseksi ja kutisevaksi sain oman päänahkani myös vain kuukauden CG-kokeilulla. Eivät ne hiukset muutenkaan kihartuneet sen kummemmin kuin aiemminkaan. Aina ovat pesunjälkeen sellaiset kuin olisin laitattanut huonon permiksen.

Nukkuessa hiukset sitten suoristuvat jonkin verran ja pää kuin tuulentuivertama pörrökasa. Parhaan näköiset tulee föönaamalla/ilmakihartimella.

Sopii menetelmä kenelle sopii. Luultavasti niille, joilla on huomattavasti tuuheammat ja karkeammat hiukset kuin itselläni ja monella muulla suomalaisnaisella.

Vierailija
12/16 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käyttänyt tuoksuttomia pesu- ja hoitoaineita vuosikausia. Kampaajani mukaan luonnonkiharat (3A) hiukseni ovat erittäin hyvässä kunnossa: jokainen yksittäinen hius on ohut, mutta vahva ja kiiltävä korkkiruuvi. Hiukseni ovat märkinä ja juuri kuivuneina kauniin kiharat, mutta ennen pitkää hajoavat valtavaksi, hallitsemattomaksi pörröksi, johon ei tehoa mikään.

Olen sitä mieltä, että jotkut hiukset vain haluavat hapsottaa joka suuntaan. Kampaajani on monta kertaa kuivaillut hiuksiani suoriksi, mutta eivät ne tottele, vaan ovat laineikkaat pörhöt. Voiteet, seerumit, suihkeet ynnä muu freesaaminen saavat aikaan vain rasvaisen näköiset ja silti pörröiset hiukset. Ehkä jokin kemiallinen superkäsittely saisi pörrön poistumaan, mutta samalla tuhoaisi hiusteni rakenteen ja veisi kiharat. Olen siis kihara ja pörröinen, vaikka siitä on joskus joku valittanutkin.

Ai niin, CG ei sovi minulle ollenkaan. Olen kokeillut. Enkä ole niitä ihmisiä, jotka suostuvat kulkemaan kuukausikaupalla räjähtäneen rastakasan alla siinä toivossa, että joku päivä toisikin tullessaan kiiltävät kutrit.

Vierailija
13/16 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvoisin sua unohtamaan CG-metodin, ettet pilaa sun hiuksia. Mulla on luonnonkihara tukka ja se on sitä, vaikka pesen mun hiukset halvalla markettishampoolla. Mun mielestä koko metodi on järjetön ja johtaa pahimmillaan koko hiuspohjan härskiintymiseen, kun sitä ei puhdisteta kunnolla.

Vierailija
14/16 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen käyttänyt tuoksuttomia pesu- ja hoitoaineita vuosikausia. Kampaajani mukaan luonnonkiharat (3A) hiukseni ovat erittäin hyvässä kunnossa: jokainen yksittäinen hius on ohut, mutta vahva ja kiiltävä korkkiruuvi. Hiukseni ovat märkinä ja juuri kuivuneina kauniin kiharat, mutta ennen pitkää hajoavat valtavaksi, hallitsemattomaksi pörröksi, johon ei tehoa mikään.

Minulla on sama ongelma, tosin yksittäiset hiukset ovat paksuja. En ole löytänyt muuta ratkaisua kuin hiusten kastelemisen uudelleen. Ihan likomäräksi ei tarvitse kastella, joskus riittää puristelu märillä käsillä.

Vierailija
15/16 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sama ongelma, tosin yksittäiset hiukset ovat paksuja. En ole löytänyt muuta ratkaisua kuin hiusten kastelemisen uudelleen. Ihan likomäräksi ei tarvitse kastella, joskus riittää puristelu märillä käsillä.

Minulla vedellä suihkutteleminen tai puristeleminen tai kokonaan kastelu ei auta ollenkaan, koska kiharakimput vain eivät muotoudu uudelleen. Peiliin katsottuani yritän kuitenkin aina vain uudelleen, että "jos tällä kertaa", mutta tuloksena on sama hattara, johon on tökätty pystyyn muutama korkinavaaja.

Olen yhdessä suomalaisessa ja yhdessä amerikkalaisessa CG-ryhmässä. Kummassakin (ja YouTubessa) on paljon ohjevideoita siitä, miten freesataan. Esimerkkinä on kuitenkin aina taikuri, joka on mystisesti onnistunut nukkumaan "löysä ananas" päässään sotkematta kiharoitaan korpunkovaksi, tikkuiseksi pöheiköksi. Heillä siis jo freesauksen lähtökohta on tuhannesti parempi kuin minun kaino tavoitteeni. Muutenkin olen alkanut epäillä, että ryhmät ovat jonkinlainen hiustenhoitoaineiden valmistajien salaliitto, johon vihityt tekevät itselleen papiljoteilla, kiiltosuihkeilla ja kameranikseillä ihanat, muhkeat kiharat ja esittelevät sitten niitä meille kertoen, että kun käytät kolmesti viikossa kolmea eri hoitoainetta per pesu, jätetävää hoitoainetta, vähän seerumia tai paria ja kolme kourallista geeliä, huonot tukkapäivät ovat sinullekin muisto vain.

Vierailija
16/16 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni myös taipuisa hius ja kokeilin kesäloman ajan CG:tä. Töihin mennessä oli pakko pestä kunnon sulfaattishampoolla, laittaa silottava silikoninen hoitoaine päälle, kammata oikein kunnolla läpi ja vetää suoristusraudalla suoraksi.

Oli meinaan mennyt hurjan näköiseksi tukka CG:llä. Sulfaatiton shampoo ei pessyt rasvoittuvasta päänahastsa rasvoja tarpeeksi hyvin pois. Tukka oli jo pesun jälkeen rasvaisen näköinen parin viikon CG:n jälkeen. Se ettei saa kammata eikä harjata oli herkästi takkuuntuvalla ja pörrööntyvällä hiuslaadulla täysi katastrofi. Tukka oli yksi iso takkupallero aika pian. Rasvaisen näköinen, pörröinen takkupallero. Kihartumista ei ollut tapahtunut yhtään.

Kyllä se n iin vaan on että pörröisyyden paras taltuttaja on silikoni niin hoitoaineissa kuin esim. jätettävissä hiusseerumeissa ja kiilto/anti-frizz tuotteissa.

En ole perehtynyt CG metodiin, mutta käytän sulfaatitonta shampoota ja silikonitonta hoitoainetta. Mulla sulfaatit ja silikonit eivät vähentäneet pörröisyyttä (hiukset siis luonnonkiharat), sulfaatit kuivattivat eli lisäsivät pörröä ja karheutta ja kärsin säännöllisesti hilseestä johon auttoi vaan apteekin hilseshampoo. Silikoonit tekivät hiukset nopeasti likaisiksi, eli kai se pörröinen tavallaan väheni... Jouduin kyllä etsimään jonkin aikaa sopivaa sulfaatitonta shampoota, koska osa ei minullakaan pessyt riittävästi. Nyt hiukset ovat pehmeät, hilsettä ei ole ollut vuosiin ja pörröisyyskin on vähän vähentynyt.

Paljon varmaan riippuu ihan ihmisestä, tai siis kunkin hiustyypistä. Niitä on niin monenlaisia, ettei ole mikään ihme ettei mikään yksi ratkaisu sovi kaikille. Kokeilla aina voi, mutta jos ei toimi niin ei toimi ja parempi palata vanhaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi