Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen katsonut näitä varastojen metsästäjät ohjelmia ja ihmetellyt miksi työttömät suomalaiset ei ala tuohon hommaan

Vierailija
24.07.2019 |

Varastot on täynnä aarteita joista saa myydessä mojovan voiton. Varastoista löytyy usein mm. eri design klassikoita ja pressujen alta paljastuu jopa kallita urheiluautoja. Onko syynä pelkästään laiskuus niin että helppokaan raha ei kelpaa jos sen joutuu tienaamaan itse?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa, ellei kaikki, tuon ohjelman huutajista on selvästi maksettuja näytteilijöitä. Varsinkin se pieni vanha ukko muijansa kanssa, joka ottaa aina yhteen sen nuoremman, hiukan isomman jäbän kanssa.

Vierailija
22/45 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiseen toimintaan ryhtymisen edellytyksenä on että pitää perustaa yritys. Kun ryhdyt yrittäjäksi, kaikki tuet sitä ensimmäistä pientä yritystukea huomioonottamatta häviävät. Eli sinulla tulee olla jo valmiiksi pääomaa tallessa ennenkuin tähän toimintaan ryhdyt. Työttömillä ei aina sitä pääomaa ole koska tukirahoilla kirjaimellisesti eletään kädestä suuhun eikä rahan tehokkaaseen säästöön juuri varaa ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä moni työllistää itsensä vanhan tavaran kierrätyksellä. Tyhjätään kuolinpesiä ja varastoja.

Tarvii tosiaan vaan pääomaa ja jakelukanavat, niin kyllä se siitä. Vähän somejulkisuutta niin vot, olet huutokauppakeisari.

Moni on ottanut tämanlåkaltaisen aktiivisuuden tulonlähteekseen. Kerrostalojen häkkivarastoja ja pyörävarastoja sekä itsepalvelukirpparipöytiä tyhjennetään pyytämättäkin ja vielä tavaroiden/varaston omistajien tietämättä.

Vierailija
24/45 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä moni työllistää itsensä vanhan tavaran kierrätyksellä. Tyhjätään kuolinpesiä ja varastoja.

Tarvii tosiaan vaan pääomaa ja jakelukanavat, niin kyllä se siitä. Vähän somejulkisuutta niin vot, olet huutokauppakeisari.

Moni on ottanut tämanlåkaltaisen aktiivisuuden tulonlähteekseen. Kerrostalojen häkkivarastoja ja pyörävarastoja sekä itsepalvelukirpparipöytiä tyhjennetään pyytämättäkin ja vielä tavaroiden/varaston omistajien tietämättä.

Noin se markkinatalous toimii. Mitäs äänestätte kokoomusta. Sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
25/45 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varastoja ostellut, mutta nettihuutokaupoista olen ostanut jostain konkurssipesästä halvalla suuria eriä jotain ja sitten myynyt niitä eteenpäin yksitellen. Myös keikkalippuja ostelen maksimimäärän  ja myyn sitten niitä netissä eteenpäin. Toivottavasti ei ainakaan Ed Sheeranin keikan tapaiset systeemit (eli lippuun tarvitaan nimi) ei yleisty sillä se vaikeuttaa meikäläisen bisneksiä. 

Viis vuotta oon ollu työtön ja ihan kivaa tiliä tehny.

Vierailija
26/45 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyn omia tavaroitani netissä ja ostajaa saa joskus odotella kauan, vaikka hinta olisi kohdillaan. Kaikki tavarat on vain nouto, koska minulla ei ole autoa eikä autopaikkaa. Olisihan se kivaa, jos olisi jotain arvokastakin myytävää, mutta "palkka" jäisi hyvin pieneksi vaivaan nähden.

Mulla itse asiassa on tuttu, joka kokeili työttömänä kierrätetyn tavaran ostoa ja myyntiä. Yksiö oli täynnä tavaraa ja hän myönsi vähän ajan päästä, ettei ollut päässyt edes takaisin omilleen hommassa.

Vierailija
27/45 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömien pitäisi ehdottomasti perustaa videovuokraamoja. Niitähän ei edes enää ole...

Vierailija
28/45 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole varastoja ostellut, mutta nettihuutokaupoista olen ostanut jostain konkurssipesästä halvalla suuria eriä jotain ja sitten myynyt niitä eteenpäin yksitellen. Myös keikkalippuja ostelen maksimimäärän  ja myyn sitten niitä netissä eteenpäin. Toivottavasti ei ainakaan Ed Sheeranin keikan tapaiset systeemit (eli lippuun tarvitaan nimi) ei yleisty sillä se vaikeuttaa meikäläisen bisneksiä. 

Eikö tuo lippujen trokaaminen ole vähän laitonta.

Vierailija
29/45 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjelma on käsikirjoitettu alust aloppuun asti, ei kai kukaan tosissaan usko että melkein joka varastosta löytyy aarre.

Vierailija
30/45 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrätyskeskukset on täynnä tuoleja sänkyjä joille ostajat laskevat 10 tai 20 $ hinnan . Hupaisaa. Romutavaraa.

Vierailija
31/45 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuo lippujen trokaaminen ole vähän laitonta.

Miten niin laitonta? Kyllä niitä lippuja ostaa saa - usein on max määrä 6 kpl. Jos on ostajia niin tyhmähän se on jos ei osta ja myy voitolla. Mulla on työttömänä aikaa niitä ostella heti kun myynti alkaa. 

Vierailija
32/45 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole koskaan nähnyt tuollaisia varastoja missään. Missä niitä on? Kerro ap toki ja muutkin yksityiskohdat että miten homma käytännössä toimisi. Ihan rautalankamalli koska blondina en ymmärrä.

Vierailija
33/45 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea, mitä näkee telkkarista, ei pidä ottaa totuutena. Mitä olen itse katsellut ohjelmaa, niin siinä luetellaan älyttömiä hinta-arvioita roskasta. Telkkariohjelmat on tehty viihteeksi. Harva niitä katsoisi, jos asiat esitettäisiin siten kuin ne on. Jotta ohjelmalla riitttää katsojia, niin ohjelma on tehtävä kiinnostavaksi muokkaamalla sisältöä katsojia kiinnostavaksi.

Vierailija
34/45 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea, mitä näkee telkkarista, ei pidä ottaa totuutena. Mitä olen itse katsellut ohjelmaa, niin siinä luetellaan älyttömiä hinta-arvioita roskasta. Telkkariohjelmat on tehty viihteeksi. Harva niitä katsoisi, jos asiat esitettäisiin siten kuin ne on. Jotta ohjelmalla riitttää katsojia, niin ohjelma on tehtävä kiinnostavaksi muokkaamalla sisältöä katsojia kiinnostavaksi.

Lisäksi kuljetus on ilmeisesti ilmaista. Ainakaan sitä ei kinä lasketa mukaan kuluihin varaston hinnan lisäksi.

Vierailija
35/45 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikkalaisesta sarjasta puhuen. Ja vaikka Suomeen sovellettuna. Ensiksikin matkat. Ajetaan pitkiä matkoja, satoja kilometrejä isolla autolla, auto- ja polttoainekulut?

Apumies/nainen? Yksin ei aina pysty tavaroita kantamaan. Kulut?

Oma varastointi ostetulle tavaralle? Pitäisi olla iso omakotitalo tai vuokravarasto. Kulut?

Alkupääoma? Pitää olla ylimääräistä heti käytettävissä olevaa rahaa, joskus paljonkin, muuten ei mitään järkeä käydä huutokaupoissa.

Ostetun tavaran myynti ja toimitus eteenpäin? Kaikki ei kelpaa, myynti kestää tai hinta tappiollinen. Ja tosiaan kuljetus tai postitus ostajalle? Kulut? Kaikki eivät voi noutaa ja moni kauppa jää silloin tekemättä.

Työttömyyskorvaus? Jos toiminimi tai muu, niin korvaus loppuu. Pimeänä tehtynä aina vaara paljastua ja ei kovin suositeltavaa.

Epävarma toimeentulo kun ei ole mitään perustuloa, starttiraha pieni ja määräaikainen.

Suomessa tuskin mitään aarteita löytyy, ohjelmassa ihan eri asia, tavarat viety sinne "löydettäviksi".

Vierailija
36/45 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tai miksi työssäkäyvät eivät lopeta nykyistä duuniaan ja lähde alaskaan kalastajiksi?

Vierailija
37/45 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolin- ja konkurssipesiä ym. vastaavia kohteita diilaavia yrittäjiä on. Eiköhän ole

markkinat jo kylläiset niiltä osin.

Nuo ohjelmathan ovat käsikirjoitettua teatteria originelleja keskenään riiteleviä persoonia myöten.

En käsitä, kuka niitä pidemmänpäälle jaksaa katsoa.

"Suomen huutokauppajeisari" vaikuttaa aidolta lukuunottamatta väkisin väännettyjä Markun edesottamuksia.

Vierailija
38/45 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kierrätyskeskukset on täynnä tuoleja sänkyjä joille ostajat laskevat 10 tai 20 $ hinnan . Hupaisaa. Romutavaraa.

Eipä niitä tuoleja ja sänkyjä ilmaiseksi saa kierrätyskeskuksesta, kyllä niistäkin joutuu maksamaan

Vierailija
39/45 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömien pitäisi ehdottomasti perustaa videovuokraamoja. Niitähän ei edes enää ole...

Makuunin irtokarkkivalikoimaa on kyllä ikävä :D. 

Vierailija
40/45 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tai miksei ne perusta pieniä kittareita?