Annatko teinin käyttää off shoulder vaatteita?
Sanoin 16 vuotiaalle ettei laita kaupungille olkapäät paljastavaa paitaa ja se suuttui. Ajattelen vaan lapseni parasta. Antaisitko itse alaikäisen käyttää julkisilla paikoilla tuollaisia vaatteita? Kun nykyään on kaikkia pervoja liikeellä, varsinkin kesällä.
Kommentit (22)
Annan, en puutu teinini pukeutumiseen vaan annan hänen olla oma itsensä. Ja itse en näe olkapäät paljastavassa paidassa mitään kiihottavaa?
En antaisi. Sisko selitti juuri alkukesästä miten heidän saman ikäistä teinityttöä ahdistellaan, ma mut ja muut oudot miehet juoksee kuulemma perässä. No en yhtään ihmettele, kun näin miten tyttö pukeutui. Hyvin paljastaviin ja tiukkoihin vaatteisiin. Näkyi sekä olkapäät että vatsa ja housutkin oli erittäin tiukat.
Saako teinisi käyttää naruolkaintoppia? Olkapäät paljastuvat siinäkin, hurjaa...
Annan. Ei noissa paidoissa ole mitään vikaa. Ei ole mitenkään rivo.
Nuo lyhyet, korkeavyötäröiset shortsit ovat mielestäni arveluttavammat, mutta nähtävästi muotia. Annan käyttää niitäkin.
Voi herra paratkoon. Olkapäät! Mitä seuraavaksi... pohkeet, olkavarret, nilkat? Joko burkha on ostettu?
Olen antanut pukeutua kuten haluaa, jopa off-shouldereihin, eikä ole kukaan koskaan ahdistellut.
Tietenkin annan. Emme ole muslimeja tai lestadiolaisia tms. ja omistan itsekin olkapäät paljastavia vaatteita. En näe niissä mitään rietasta.
Eipä tuo teini minulta lupaa vaatteisiinsa kysy. Off shoulder -paidat sitä paitsi on meidän teinin peittävimpiä kesävaatteita. Ahdistellaan kuulemma, mutta mitä luulet, että vanhemman kielto auttaa? Puhua aina voi ja sitä olen tehnyt suu vaahdossa, mutta omasta päästä sen järjen on teinillä löydyttävä.
Surullista miten moni vanhempi on tässäkin kokonaan luopunut kasvattamisesta.
Olkapäät paljastavako jotenkin liian rivo?Kuuluu ihan kesään...nuo vaippahoususortsit voisi kieltääkin.
Pääseekö rannalle bikineissä?
Uimarannat on kuitenkin pervoilta kielletty.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin annan. Emme ole muslimeja tai lestadiolaisia tms. ja omistan itsekin olkapäät paljastavia vaatteita. En näe niissä mitään rietasta.
Lestadiolaisia? Onko heillä jotkut pukeutumissäännöt? Enpä ole kyllä kuullut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lestadiolaisia? Onko heillä jotkut pukeutumissäännöt? Enpä ole kyllä kuullut.
Ei suoranaisia sääntöjä, mutta liian paljastavia vaatteita ei käytetä. t. entinen lestadiolainen
Annan paitsi, jos olemme menossa kirkkoon. Kirkossa ei mielestäni ole soveliasta olla olkapäät paljaana missään iässä.
Minun lapseni käytti olkapäät paljastavia vaatteita jopa alle kouluikäisenä. Aika hurjaa vai mitä?
Vierailija kirjoitti:
Ei suinkaan luopunut, vaan päätynyt kasvattamaan lapsestaan normaalin. Olkapäiden paljastamisessa ei ole mitään epänormaalia tai väärää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei suinkaan luopunut, vaan päätynyt kasvattamaan lapsestaan normaalin. Olkapäiden paljastamisessa ei ole mitään epänormaalia tai väärää.
Mihin sen rajan sitten vetää??
Eilen näin ruokakaupassa teinin, jolla ”alushousutyyppiset” shortsit.
Pakaran paljastavia shortseja olen nähnyt 5-9 vuotiailla - olivat vielä ÄITINSÄ kanssa liikenteessä.
Siis tuolla on oikeasti sairaita pervoja liikenteessä, jotka tuskin välittävät ”naisten oikeuksista”. Ja näitä välttääkseen suosittelen ettei tytöt pukeudu paljastaviin vaatteisiin.
Ensimmäinen ja kolmas vastaus taitaa olla ap:n omalta näppikseltä lähtöisin.
En antaisi. Niissä on nykyään myös iso kaula-aukko ja paljaat olkapäät ei ole soveliaita