Poistin vahingossa työpaikan koneelta kaikki sovellukset
Olin lopettamassa töitä ja yht'äkkiä koneelta poistui kaikki. Lähdin kotiin enkä sanonut kellekään mitään. Voinkohan huomenna pelastaa tilanteen jotenkin? :(
Kommentit (19)
Vierailija kirjoitti:
Miten voit vahingossa poistaa kaikki sovellukset? Ei se nyt ihan naps noin vaan käy.
Painoin ilmeisesti vahingossa jotain näppäinyhdistelmää kun kalenteri tippui näppäimistölle. Sitten kaikki hävisi.
Noin minullekin kävisi 9€/päivä työpaikassa 😂
Harvassa firmassa jokaisella perusduunarilla on admin-oikeudet
Etkä poistanut. Et vaan ymmärrä koneista yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Miten ne saa sitten takaisin?? Ja aiemmalle vastaajalle admin-oikeuksista: meillä on takahuoneessa yleisessä käytössä oleva tietokone, jolla esimerkkksi kirjaudutaan sisälle kun tullaan töihin. Siinä on aina samat tunnukset käytössä niin pomoille kun perus pulliaisillekin.
Mä olen oikeasti tehnyt tuon. Elettiin sitä aikaa, kun kovalevyasema oli C:/ ja lerppuasema A:/. Mun oli tarkoitus formatoida uusi levyke, mutta formatoinkin c-aseman. Olin seuraavana päivänä kuin en tietäisi mitään asiasta.
Muistui mieleen, kun olin eräällä atk-kurssilla ja eräs oma-aloitteinen kaveri meni vähän siivoamaan tietokonettaan. Opettaja kauhistui, että meni sitten tyyppi poistamaan toisen ryhmän kovalla vaivalla tekemiä töitä. Vaikka tietysti luulisi, että jossain muuallakin olisi tallessa sen luokan koneen lisäksi.
Siis yritit poistaa selaushistoriaa, ettei AV-roikkumisesi paljastuisi työnantajalle, mutta siivositkin koko koneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ne saa sitten takaisin?? Ja aiemmalle vastaajalle admin-oikeuksista: meillä on takahuoneessa yleisessä käytössä oleva tietokone, jolla esimerkkksi kirjaudutaan sisälle kun tullaan töihin. Siinä on aina samat tunnukset käytössä niin pomoille kun perus pulliaisillekin.
Ai no sitten. Jos kerran pääset kirjautumaan niin tottakai pystyt hallinnoimaan kaikkia sovelluksia. Jos pomokin pystyy kirjautumaan..
🙄
Luultavasti sait koneen vain johonkin "fullscreen"-tilaan tms jolloin et näe työpöydän kuvakkeita tms. Tai piilotit windowsin alapalkin tms...
Kysy apua joltain, niitten ohjelmien poistaminen on vähän vaikeampaa kuin joku kirjainyhdistelmä. Voi toki olla että vahingossa olet siirtänyt pikalinkit roskakoriin tms, ellet todellakin ole useita kertoja painanut "Haluatko poistaa? Vahvista -> Ok" dialogeihin "kyllä"
Vierailija kirjoitti:
No miten formatoijan kävi.
Haha. Yksi tutkija käytti enimmäkseen sitä konetta, oli kirjoittanut sinne tieteellisiä artikkeleita ja väitöskirjaansa. Hän oli siitä lähtien vihoissa minua kohtaan, osasi kyllä päätell, että minä sen koneen ryssin. Mutta minkäs sille enää siinä tilanteessa mahtoi, Toivon, että oli ottanut varmuuskopiot omalle levykkeelle.
Ei siitä mitään sanktioita tullut minulle. Tuohon aikaan moni pomo ei edes osannut käyttää tietokonetta, eikä ymmärtänyt miten niiden kanssa voi käydä. Itse olin ihan vasta-alkaja, siksi tuo kovon alustus.
Vierailija kirjoitti:
Miten voit vahingossa poistaa kaikki sovellukset? Ei se nyt ihan naps noin vaan käy.
Ei mitenkään kahdesta syystä:
1. Kaikkia sovelluksia ei voi poistaa poistamatta koko käyttöjärjestelmää
2. Työpaikkojen tietokoneilta ei pysty poistamaan mitään ilman järjestelmänvalvojan oikeuksia
Edes porvoossa ei ole mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti sait koneen vain johonkin "fullscreen"-tilaan tms jolloin et näe työpöydän kuvakkeita tms. Tai piilotit windowsin alapalkin tms...
Kysy apua joltain, niitten ohjelmien poistaminen on vähän vaikeampaa kuin joku kirjainyhdistelmä. Voi toki olla että vahingossa olet siirtänyt pikalinkit roskakoriin tms, ellet todellakin ole useita kertoja painanut "Haluatko poistaa? Vahvista -> Ok" dialogeihin "kyllä"
Alapalkki jäi paikoilleen ja työpöydälle perussovellukset kuten roskakori, asetukset ja "oma tietokone". Yritin löytää hakutoiminnolla koneelta esimerkiksi tuota kirjautumissovellusta, chromea jota yleensä käytetään ja sähköpostia, ei löytynyt mitään. Perkele.