Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko nälkävelka oikeasti olemassa?

Vierailija
23.07.2019 |

Jos on niin kuinka kauan menee, että tilanne normalisoituu? Liittynee varmaan jotenkin kylläisyyshormooneihin.

Olen siis syömishäiriöinen ja yritän tällä hetkellä syödä kulutukseni mukaan. Silloin kun en syönyt riittävästi, en tuntenut nälkää ja syömisen hallinta oli helppoa. Nyt tulee syötyä jatkuvasti liikaa ja on jatkuvasti nälkä.
Kai tämä menee ajan kanssa ohi?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on oikein pitkä raju alikalorikausi takana voi mennä jopa vuosi että ruokahalu normalisoituu. Tämä on yksi iso syy joka tuhoaa laihdutuskuurien tuloksia.

Yleensä suht normaalisti syövällä nälkävelkaa voi tulla muutaman päivän aikana. Eli se että söi liian vähän toissapäivänä voi tehdä kovaa nälkää vielä tänään vaikka eilen ja tänään on syönyt kaloritarpeen mukaisesti.

Vierailija
2/5 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on vain suht uusi termi  ahmimisen uudelleen aloitukseen.

eli haetaan tekosyytä ettei ole itsekurin puute.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin että se on totta. Niin kauan se keho huutaa ylikaloreita että velka on kuitattu.

Vierailija
4/5 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On totta. Itselläni meni niin pahaksi suuren laihdutusurakan jälkeen (84kg->47kg) etten enää pystynyt edes nukkumaan vaan heräsin tunnin välein mahan valtavaan kurnintaan, vaikka olin jo syönyt päivän aikana reilusti yli tarpeen eli parituhatta kaloria.

En siis ole myöskään erityisen pitkula nainen, olen 160cm.

Oli sitten pahimmassa alkuvaiheessa pakko poistua kotoa esim. klo 3 yöllä johonkin mäkkäriin tai heseen ja tilata kaksi ateriaa. Vasta sen jälkeen se kaamea olo ja jyskytys takaraivossa katosi ja nukuin kuin vauva.

Vasta kun paino nousi ylös siihen 55kg tuntumaan, pystyin syömään normaalisti ja nukkumaan normaalisti. Minulle ei alipaino sopinut ollenkaan kun siitä tuli nälkävelkaa ja psyykkisiä oireita. Pahimmillaan söin jopa päivän aikana 6000kcal edestä herkkuja kun vatsa ei vain lopettanut nälkäsignaalien lähettämistä aivoihin. Tunsin siis etten fyysisesti kykene lopettamaan syömistä.

Vierailija
5/5 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On totta. Itselläni meni niin pahaksi suuren laihdutusurakan jälkeen (84kg->47kg) etten enää pystynyt edes nukkumaan vaan heräsin tunnin välein mahan valtavaan kurnintaan, vaikka olin jo syönyt päivän aikana reilusti yli tarpeen eli parituhatta kaloria.

En siis ole myöskään erityisen pitkula nainen, olen 160cm.

Oli sitten pahimmassa alkuvaiheessa pakko poistua kotoa esim. klo 3 yöllä johonkin mäkkäriin tai heseen ja tilata kaksi ateriaa. Vasta sen jälkeen se kaamea olo ja jyskytys takaraivossa katosi ja nukuin kuin vauva.

Vasta kun paino nousi ylös siihen 55kg tuntumaan, pystyin syömään normaalisti ja nukkumaan normaalisti. Minulle ei alipaino sopinut ollenkaan kun siitä tuli nälkävelkaa ja psyykkisiä oireita. Pahimmillaan söin jopa päivän aikana 6000kcal edestä herkkuja kun vatsa ei vain lopettanut nälkäsignaalien lähettämistä aivoihin. Tunsin siis etten fyysisesti kykene lopettamaan syömistä.

Tuo on syömishäiriö, eikä mikään velka. Jos syö terveellisesti, ei maha kurni tai pidä mitään muutakaan ääntä.