Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ex-vaimo ei osaa asettaa rajoja lapsillemme

Vierailija
23.07.2019 |

Ongelma tuli ilmi jo yhteiselon aikana. Lapset olivat todella kurittomia äidin ollessa paikalla, vaikka muuten olivat oikeita enkeleitä. Minun asettamani rajat eivät koskeneet lapsia silloin kun äitikin oli läsnä ja lapset tiesivät tämän. Äidin sana oli laki (perheemme tapauksessa olisi kuulunut mennä toisin).

Koulusta tulee hyvää palautetta ja vuoroviikoin kun ovat kanssani, käyttäytyvät oikein mallikkaasti ja ovat tyytyväisiä. Osaavat toki näyttää tunteitaan ja riitelevätkin joskus, mutta ylilyöntejä ei tapahdu. Minua kunnioitetaan ja uskotaan ja minuun luotetaan. Äitiään sen sijaan lyövät, kiroilevat ja tappelevat keskenäänkin jatkuvasti. Luottamusta kai sekin on tavallaan...

Äiti ei koskaan korottanut ääntään lapsille yhteiselomme aikana, vaikka olisivat "leikanneet toisiltaan päitä irti". Minä kyllä jouduin tekemään niin. Nykyään minun ei tarvitse korottaa ääntäni, koska meillä on selkeät rajat ja niitä noudatetaan. Elämämme on siksi hyvin vapaata. Äiti taas joutuu möskyämään ja kiukkuamaan omilla viikoillaan jatkuvasti lapsille. Nykyään jopa joutuu kieltämäänkin, mutta eihän se enää mene lapsille läpi. Näin se vain muuttui...

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just joo.

Vierailija
2/35 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se kahden kodin elämä on. Molemmissa omat sääntönsä, ei voi mitään. Olisiko kannattanut olla eroamatta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jätit perheesi?

Vierailija
4/35 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jätit perheesi?

Minä ymmärsin aloituksesta että ap jätti vaan sen akan, ei lapsia niin eihän perhe yhtä akkaa kaipaa.

Vierailija
5/35 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämä sinua haittaa, jos lapset käyttäytyvät hyvin luonasi?

Vierailija
6/35 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sulla ole mitään ongelmaa, jos sun luonasi asiat ovat hyvin. Ja jos lapsesi haluavat muuttaa sinun luoksesi jossain vaiheessa kokonaan, niin 12-vuotiaan mielipidettä kuunnellaan asumisjärjestelyistä.

Vierailija
7/35 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaista se kahden kodin elämä on. Molemmissa omat sääntönsä, ei voi mitään. Olisiko kannattanut olla eroamatta?

Ero ei ollut minun valintani. Lapsilla on nyt sentään joka toinen viikko tasapainoista elämää, kun ei ole kaksia sääntöjä yhdessä kodissa.

Ap

Vierailija
8/35 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jätit perheesi?

Minä en ollut jättäjä. Ex-vaimon yksipuolinen päätös. Lapsiani en ole koskaan harkinnutkaan hylkääväni.

Ap

Vierailija
9/35 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ero ei ollut minun valintani. Lapsilla on nyt sentään joka toinen viikko tasapainoista elämää, kun ei ole kaksia sääntöjä yhdessä kodissa.

Ap

Miksi et ottanut jo silloin ohjia käsiisi kun asuitte yhdessä? Oma moka kun jää leikkimään pikku apuria.

Vierailija
10/35 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just joo.

Kyllä. Näin se vaan menee eikä siinä mitään yllättävää ole.

Ap

Vierailija
11/35 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tämä sinua haittaa, jos lapset käyttäytyvät hyvin luonasi?

En usko, että tuollainen on hyväksi lapsille nyt eikä tulevaisuudessa.

Ap

Vierailija
12/35 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset leikkaavat toisiltaan pään irti jos vain silmä välttää. Kuulostaa todellisilta pikkuenkeleiltä nämä sinun lapsesi.

Vierailija
13/35 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän sulla ole mitään ongelmaa, jos sun luonasi asiat ovat hyvin. Ja jos lapsesi haluavat muuttaa sinun luoksesi jossain vaiheessa kokonaan, niin 12-vuotiaan mielipidettä kuunnellaan asumisjärjestelyistä.

En pidä nykyisestä tilanteesta lasten enkä äidinkään kannalta. Missään nimessä en halua viedä heitä äidiltään tai heiltä äitiä, vaikka mielellään olisin heidän kanssaan enemmänkin.

Ap

Vierailija
14/35 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset leikkaavat toisiltaan pään irti jos vain silmä välttää. Kuulostaa todellisilta pikkuenkeleiltä nämä sinun lapsesi.

Kurittomia vain äidin läsnäollessa. Mitä et ymmärtänyt?

Ap

Vierailija
15/35 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä ajattelit asialle tehdä?

Vierailija
16/35 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi et ottanut jo silloin ohjia käsiisi kun asuitte yhdessä? Oma moka kun jää leikkimään pikku apuria.

Yritin. Voi luoja, että yritin. Siksipä hän varmaan erota halusikin. Vain hänen tapansa toimia oli "oikea".

Ap

Vierailija
17/35 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kurittomia vain äidin läsnäollessa. Mitä et ymmärtänyt?

Ap

Ei enkelilspsille tarvi pitää kuria. Meillä on mielestäni ihan tavallisia eikä heille ole koskaan tarvinnut pitää kuria.

Vierailija
18/35 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ajattelit, että me av:laiset tälle asialle nyt tehtäis? Vai haluatko vain haukkua exääsi?

Vierailija
19/35 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä ajattelit asialle tehdä?

Minulla menee lasten kanssa hyvin ja niin kauan kuin koulussakin menee hyvin, niin olen puuttumatta. Löytäköön itse sen viisasten kiven. Vuosia siitä yritin hänelle kertoa.

Ap

Vierailija
20/35 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan toi lapsien kannalta aika outo tilanne, joskin kovin yleinen. Äkkiä ne oppii, että toista vanhempaa voi viedä kuus nolla ja toista ei, ja käyttäytyvät sen mukaan.

Ei oo vaikee arvata kkmman luona halutaan olla kun tulee teini-iän viinakoneilut ja muu kapinointi...sen kädettömän tietysti kun siellä voi tehdä mitä huvittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme