Miten saada mies pitämään ulkonäöstään huolta?
Tämä kuulostaa varmaan aika pinnalliselta aiheelta, mutta kysyn kuitenkin. Olemme olleet useita vuosia yhdessä mieheni kanssa ja menimme tässä vuoden sisällä naimisiinkin. Minä meikkaan ja laitan hiukset joka päivä, pukeudun mielestäni kauniisti niin kotona kuin muuallakin ja liikun 3-4 krt viikossa. Sen sijaan minusta tuntuu, että mies ei oikein enää hirveästi välitä miltä näyttää, ainakaan minulle. Ei liiku kuin korkeintaan 10 min pikatreenin kerran viikossa, ei käy parturissa, ei puhdista tai käy puhdistuttamassa rusehtavaksi meneviä hampaiden välejä eikä koskaan pukeudu siististi (tyyliin esim. farkut ja kauluspaita) kotona. Hyvä jos käy suihkussa 3-4 päivän välein. Harjaa kyllä hampaat ja kampaa hiukset suihkun jälkeen, että kai sekin on jotain.
Olen yrittänyt rohkaista häntä näihin kaikkiin itsestänsä huolehtimiseen liittyviin asioihin liittyen (mm. tarjoutunut kustantamaan parturin/hammaslääkärin, kehunut kuinka komealta näyttää siisteissä vaatteissa, kehunut kehoa ym.) mutta en kuitenkaan haluaisi painostaa, koska hänen ulkonäkönsähän on ihan oma asiansa. En kuitenkaan voi myöntää, etteikö tämä vähän haittaisi. Tuntuu, ettei hän välitä enää näyttää siistiltä, huolitellulta tai varsinkaan seksikkäältä. Onko jotain, miten voisin saada hänet panostamaan itseensä jälleen edes hieman? Olenko liian pinnallinen? Toki kotona saa olla pieruverkkareissa ja sotkuisena jos haluaa, mutta onko se arkisena olotilana teillä muilla se normaali? Rakastan miestä kuitenkin hyvin paljon...
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Kuka hemmetti jaksaa olla kauluspaidassa ja farkuissa kotona? Itse olen aina ilman paitaa tai korkeintaan hihattomassa ja boksereissa
Tämä on ainut kohta mihin itsekin olisin puuttunut Ap:n tarinassa, mutta jos ei jaksa edes suihkussa käydä säännöllisesti niin se on jo aika vastenmielistä.
Jätä miehesi rauhaan ja osta itsellesi barbie-nukke.
No hyi... Onhan nuo hampaiden pesut, puhdistukset ja suihku ihan perushygieniaa, ei jotain kummallista huolenpitoa pintakiillosta. En moista katselisi kovin pitkaan, normaali ihminen huolehtii puhtaudestaan!
Hampaiden hoito, liikunta ja suihkussa käynti säännöllisesti ovat mielestäni noista tärkeitä. Toisille, kuten sinulle, nuo muutkin varmasti ovat tärkeitä. Mielestäni voit kannustaa miestä menemään hammaslääkäriin, harrastamaan edes toisinaan liikuntaa ja käymään suihkussa vaikka joka toinen päivä, mutta en painostaisi noissa muissa asioissa. Voit toki kannustaa ostamalla miehen kanssa kivoja vaatteita esim. juhliin.
Kotona pidämme mieheni kanssa molemmat kotivaatteita tai jopa vain alusvaatteita näin kesällä. En meikkaa joka päivä enkä kotona ainakaan. Eli ihan normaalia meillä. Molemmat käymme kyllä suihkussa päivittäin.
Miehelläni on jopa reikäisiä alkkareita mutta pukeutuu sentään töihin ja juhliin siististi.
Nojoo, mutta anna nyt sen verran helpotusta ettei tarvitse kotona omien kesken kauluspaidassa olla.
Tuskin itsekään tiskikonetta missään seksihameessa täyttelet?
Pitiko mies aikaisemmin ulkonaostaan huolta, eli on nyt vasta muuttunut haisulipeikoksi?
Vierailija kirjoitti:
Nojoo, mutta anna nyt sen verran helpotusta ettei tarvitse kotona omien kesken kauluspaidassa olla.
Tuskin itsekään tiskikonetta missään seksihameessa täyttelet?
Minulla on samat vaatteet kotona ja muuallakin, eli käytän myös kotona hameita ja mekkoja ihan arkivaatteina. Seksihameita en omista. Miehellä on aina ollut kotivaatteet ja ei-kotivaatteet, että ehkä tämä on vain asia jossa sitten olemme erilaisia.
Ap
Kannattaa hakeutua psykoterapiaan. Silloin kun mies saa vaimon, ei hänen tarvitse pitää ulkonäöstään huolta. Käytännössä vain ne, jotka ansaitsevat rahaa ulkonäöllä (prostituutit, tv-esiintyjät yms) on pakka pitää kroppa kuosissa, mutta muiden täyspäisten ei tarvitse. Onnellisuuskin lähtee siitä, että hyväksyy itsensä sellaisena kuin on.
treffit kirjoitti:
Pitiko mies aikaisemmin ulkonaostaan huolta, eli on nyt vasta muuttunut haisulipeikoksi?
Kyllä mielestäni piti, ainakin enemmän kuin nykyään. Vähitellen alkanut lipsumaan, luulisin. Jotenkin asia ei ole haitannut minua aikaisemmin, kun vasta nyt alkaa vähän mietityttämään kun tähän asti ollaan jo lipsuttu.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kuka hemmetti jaksaa olla kauluspaidassa ja farkuissa kotona? Itse olen aina ilman paitaa tai korkeintaan hihattomassa ja boksereissa
Vaik mä. Ostin kerralla kunnolliset niin niis vois vaikka nukkua.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa hakeutua psykoterapiaan. Silloin kun mies saa vaimon, ei hänen tarvitse pitää ulkonäöstään huolta. Käytännössä vain ne, jotka ansaitsevat rahaa ulkonäöllä (prostituutit, tv-esiintyjät yms) on pakka pitää kroppa kuosissa, mutta muiden täyspäisten ei tarvitse. Onnellisuuskin lähtee siitä, että hyväksyy itsensä sellaisena kuin on.
Mutta kuka haluaa haista pahalta?
Vierailija kirjoitti:
Hampaiden hoito, liikunta ja suihkussa käynti säännöllisesti ovat mielestäni noista tärkeitä. Toisille, kuten sinulle, nuo muutkin varmasti ovat tärkeitä. Mielestäni voit kannustaa miestä menemään hammaslääkäriin, harrastamaan edes toisinaan liikuntaa ja käymään suihkussa vaikka joka toinen päivä, mutta en painostaisi noissa muissa asioissa. Voit toki kannustaa ostamalla miehen kanssa kivoja vaatteita esim. juhliin.
Kotona pidämme mieheni kanssa molemmat kotivaatteita tai jopa vain alusvaatteita näin kesällä. En meikkaa joka päivä enkä kotona ainakaan. Eli ihan normaalia meillä. Molemmat käymme kyllä suihkussa päivittäin.
Miehelläni on jopa reikäisiä alkkareita mutta pukeutuu sentään töihin ja juhliin siististi.
Kiitos asiallisesta vastauksesta!
Ap
Sanotaanko näin avioliitonkin kohdalla, että jos diili on muuttuu huonoksi niin se lakkaa olemasta. Näyttäisin kyllä miten asiat on, jos mies kuvittelee naisen olevan nalkissa ja voivansa alkaa ihan hunningolle.