Huvittavaa kun joku ei saa aloitukseensa tuulta alleen
Ja sitten ap vastailee itse itselleen muka jonain toisena henkilönä.
Kirjoitustyylistä kuitenkin usein huomaa, kun kyse on yksinpuhelusta :D
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä alan haastaa riitaa itseni kanssa. Toimii aina.
Näin minäkin teen. Kysyn yleensä ihan "järkeviä" asioita, jollaisista täällä yleensä harvemmin innostutaan. Silloin kannattaa vaihtaa hetkeksi tyylilajia.
Järkeviin kysymyksiin on just vaikea saada vastauksia. Se on tämän palstan paha varjopuoli.
Eipä niitä paljon olekaan, tämähän on vauva.fi:D
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten tuli mieleeni sekin, joku joskus teki aloituksen 'ketjuntappaja', Eli joku ihan lennokas ketju, mihin laittaa omankin vastineen hyytyy siihen paikkaan. Nauratti, että joku muukin kelaa tollasta. Ja tää hyytyy siis nyt tähän eikö ??
Tunnistan ilmiön! Kun tulin toiselta palstalta tänne, niin yritin aluksi kirjoittaa pitkiä, harmaan sävyt tunnistavia, perusteltuja ja tarvittaessa lähdeviittein varustettuja vastauksia ketjuihin, mutta se ei ollut kovin palkitsevaa koska ketju kuoli ja hautautui siihen paikkaan kun joku palauttaa sen provosoivasta huutelusta asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten tuli mieleeni sekin, joku joskus teki aloituksen 'ketjuntappaja', Eli joku ihan lennokas ketju, mihin laittaa omankin vastineen hyytyy siihen paikkaan. Nauratti, että joku muukin kelaa tollasta. Ja tää hyytyy siis nyt tähän eikö ??
Tunnistan ilmiön! Kun tulin toiselta palstalta tänne, niin yritin aluksi kirjoittaa pitkiä, harmaan sävyt tunnistavia, perusteltuja ja tarvittaessa lähdeviittein varustettuja vastauksia ketjuihin, mutta se ei ollut kovin palkitsevaa koska ketju kuoli ja hautautui siihen paikkaan kun joku palauttaa sen provosoivasta huutelusta asiaan.
Arvostan tuollaisia asiakommentteja, mutta harmi vain, että ketjut ei pysy pinnalla pelkän arvostuksen ansiosta. Olisi hyvä, jos tälle palstalle ja netissä yleensäkin kehitettäisiin enemmän asiasisältöä palkitsevia "algoritmejä".
Enemmän huvittavat ap:n kaltaiset tyypit, jotka luulevat kykenevänsä ihmisten lyhyistä vastauksista erottelemaan jotain "kirjoitustyylejä" ja yhdistämään niitä jonkun saman ihmisen kirjoittamiksi. Vähän turhan suuret luulot omista etsivänkyvyistä ja foliohattukin liian kireällä. Jos kuvittelette normaalien ihmisten vastailevan itse itselleen täällä, se kertoo vain siitä ettei teillä itsellänne ole kaikki ihan kotona ja taidatte juurikin sellaista harrastaa.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän huvittavat ap:n kaltaiset tyypit, jotka luulevat kykenevänsä ihmisten lyhyistä vastauksista erottelemaan jotain "kirjoitustyylejä" ja yhdistämään niitä jonkun saman ihmisen kirjoittamiksi. Vähän turhan suuret luulot omista etsivänkyvyistä ja foliohattukin liian kireällä. Jos kuvittelette normaalien ihmisten vastailevan itse itselleen täällä, se kertoo vain siitä ettei teillä itsellänne ole kaikki ihan kotona ja taidatte juurikin sellaista harrastaa.
"Jos kuvittelette normaalien ihmisten vastailevan itse itselleen täällä, - -"
Kuka on puhunut mitään normaaleista ihmisistä?
Palsta on täynnä trolleja, ilkeilijöitä ym. kirjoittelijoita, joiden on pakko saada äänensä kuuluviin. Olisi naiivia olettaa, etteivät he nosta keskustelujaan etusivulle epärehellisin keinoin.
Kaikki negatiiviset ketjut saa
Positiiviset ei
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jos kuvittelette normaalien ihmisten vastailevan itse itselleen täällä, - -"
Kuka on puhunut mitään normaaleista ihmisistä?
Palsta on täynnä trolleja, ilkeilijöitä ym. kirjoittelijoita, joiden on pakko saada äänensä kuuluviin. Olisi naiivia olettaa, etteivät he nosta keskustelujaan etusivulle epärehellisin keinoin.
Tuollaisilla tyypeillä ei ole tarvetta esiintyä muina ihmisinä, vaan he toimivat avoimesti ja käyttävät tekniikka hyväkseen, siinä ei sinänsä ole mitään epärehellistä tai ihmeellistä. Keskustelujen uppaaminen on ihan hyväksyttävä keino pitää ketju esillä, jotta se ei huku uusien tulvaan. Se on sitten jokaisen oma valinta, haluavatko osallistua näiden tyyppien keskusteluihin, mutta kaikenmaailman salaliittoteorioiden maalailu on vain vainoharhaista ja tarpeetonta.
Loppujen lopuksi ei ole edes merkitystä, onko joku aloitus tehty trollimielessä. Jos se kiinnostaa ihmisiä niin että siitä syntyy keskustelua, on käytännössä ihan sama mikä sen keskustelun on liikkeelle laittanut.
Minun aloituksiini ei yleensä tule yhtäkään vastausta, joskus 1-2. Ilmankos olen yksinäinen, en vain osaa olla kiinnostava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Up
Upittaminen on ihan eri asia. Mieluummin uppaus kuin yksinpuhelu, jossa teeskennellään useampaa eri henkilöä.
-Ap
Ai siis tosiaan keskustelee itsensä kanssa? Tyyliin
Kommentti 1: On tapahtunut xx.
K2: Heh, hassua. Niin mullekin.
K3: Ai, ei mulle vaan.
K4: Voitteko kertoa ilmiöstä lisää?
Jne.?
Enpä ole tällaista huomannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Up
Upittaminen on ihan eri asia. Mieluummin uppaus kuin yksinpuhelu, jossa teeskennellään useampaa eri henkilöä.
-Ap
Jne.?
Enpä ole tällaista huomannut.
Jotkut näkevät tuossa saman ihmisen, on kuulemma niin selkeästi eroteltavat kirjoitustyylit..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Up
-Ap
Jne.?
Enpä ole tällaista huomannut.Jotkut näkevät tuossa saman ihmisen, on kuulemma niin selkeästi eroteltavat kirjoitustyylit..
Jotkut anonyymit tunnistaa jankkauksesta. Esimerkiksi sukunimihullu...
Siinähän sitä on elämälle tavoitetta, saada pa sk apalstalle tehtyyn aloitukseen tuulta.
Meidän jokaisen kannattaisi varmaan hiukan miettiä ajankäyttöämme.
Minä poistun nyt ulos, enkä vastaa kertaakaan tähän omaan viestiini.
Vierailija kirjoitti:
Siinähän sitä on elämälle tavoitetta, saada pa sk apalstalle tehtyyn aloitukseen tuulta.
Meidän jokaisen kannattaisi varmaan hiukan miettiä ajankäyttöämme.
Minä poistun nyt ulos, enkä vastaa kertaakaan tähän omaan viestiini.
Peukutit kuitenkin 😂
Sellaista toimintaa palstalla näyttäisi olevan (yleistä netissä muutenkin), että halutaan antaa kuva, että mahdollisimman monella on tietty mielipide. Jotkut jaksavat keskustelun lavastamisen lisäksi väärentää peukkuja vaikuttaakseen muiden käsitykseen yleisestä mielipiteestä.
Joskus olen sortunut tuohon multipeukutukseen itsekin, noloa. Se ei ole minulla ollut säännöllistä toimintaa, mutta joillakin voi olla. Miten yleistä se on, en osaa arvioida. Muuten ehkä luulisi, että moni ei viitsisi tehdä tuollaista, mutta kun näkee millaisia keskusteluja täällä viitsitään aloittaa, niin kyllä varmasti viitsitään vaikka mitä muutakin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Up
-Ap
Jne.?
Enpä ole tällaista huomannut.Jotkut näkevät tuossa saman ihmisen, on kuulemma niin selkeästi eroteltavat kirjoitustyylit..
Jotkut anonyymit tunnistaa jankkauksesta. Esimerkiksi sukunimihullu...
Samojen asioiden jankkaamisesta monessa eri ketjussa voi kyllä tunnistaa näitä pakkomielteisiä tyyppejä. Ellei sitten joku taas esiinny heinä. Sukunimihullu on yksi ja jossain vaiheessa joku jankkasi jatkuvasti jostain aasialaisnaisesta joka ei jätä miestä rauhaan, huutelee kadulla perään ja ties mitä. Tuota sotkua sitten kirjoitteli vähän ketjuun kuin ketjuun aiheesta riippumattta. Outoja tyyppejä.