Taloyhtiön halvat ja kivat yhteisnettiliitymät (omakotiasujat, älkää vaivautuko)
Jo viime vuoden puolella tuli ilmoitus, että taloyhtiöömme tulee hyvin edullinen Telia-yhtiön netti.
Tuli lippuja ja lappuja, tuli kutsu asian infotilaisuuteen, jonne en työsyistä ehtinyt.
-
Luin liput ja laput eikä missään kerrottu puolella sanalla, etteikö muunkin operaattorin netti toimisi 9.7. alkaen.
Ehdin solmia oman luottoyhtiöni kanssa vuoden määräaikaissopimuksen n. 2 viikkoa ennen tuota määräpäivää.
9.7. netti lopetti toimintansa.
Stop, slut, kaputt.
Soitin kaikki instanssit läpi ja sain kuulla, että Telia ei anna muiden käyttää verkkoaan!
-
Onneksi oma operaattorini antoi minun purkaa sopimuksen, koska meidän puhelimet ovat ja tulevat olemaankin heidän.
-
Minun oli PAKKO ottaa Telian prutku.
Ja huippua on se, että olimme 2 viikkoa ilman nettiä, koska vasta tänään saivat jonkun räpläämään PUHELINlangat laulamaan...
-
Nykyaikaa?
Puhelinpistokkeessa oleva naurettava pakkonetti????!!!
Olen antanut kyllä Telialle vahvat terveiseni: olisi eritt'in kuluttajaystävällisti ilmoittaa, ettei muut operaattorit voi käyttää heidän pakkolinjojaan.
Kommentit (4)
Olisit ottanut mopiilinetin ja näyttänyt keskaria.
Se on Telia. Meillä toimi taloyhtiöliittymä suoraan ilman mitään toimenpiteitä perusnopeudella ja päivitys korkeampaan nopeuteen hoitui 24 tunnissa.
Ensinnäkin alueella on Telian kupari tai sitten toisen yhtiön kaapeli jonka kautta olet aikaisemman netin saanut. Jos se oli keskukselta tuleva ADSL niin nykyinen netti on paljon parempi. Telia on tuonut taloon kuidun ja kellarissa on DSLAM jonka kautta tulee VDSL:ää käyttäen vanhoja puhelinkaapeleita, koska taloyhtiössä ei ole parempaakaan tarjolla.
Jos taloyhtiössä olisi ethernet-pohjainen sisäverkkokaapelointi niin silloin käytettäisiin kyllä sitä, mutta se on taloyhtiön vastuulla saneerata eikä operaattori voi siihen vaikuttaa. Toki VDSL:n kauttakin saa 100/10 yhteyden.
Olisko kannattanut olla yhtiökokouksessa, kun asiasta päätettiin?