Haluaisin niin leipoa kakkuja, mutta ei ole syöjiä:(
Mies ei tykkää makeasta, enkä itsekään söisi yhtä palasta enempää. Lapset asuu jo muualla ja suku on pieni ja kaukana. Työkavereita on kaksi, eli pieni firma. Toisen vaimo leipoo itse paljon, joten ei töihin. Hyväntekeväisyysmyyjäisiin kakuista on monin paikoin ylitarjontaa, toivovat suolaista mieluummin. Ei ole oikein kavereitakaan, keitä kutsua kylään. Yleensä ne vähät haluaa, että käydään syömässä jissain tai kahvilla kaupungilla. En ole tarpeeksi taitava tekemään myytäväksikään mihinkään juhliin.
Kommentit (17)
Sama juttu. Tykkään leipoa, mutta ei ole syöjiä. Yleensä pidänkin jotain kutsuja ties minkä syyn varjolla ja leivon kerralla enemmän.
Kuten pari mainitsikin, myyntiin tai sitten ilmoitus synttärikakkujen tekijästä someen.
Ostaisin kotitekoista kakkua mieluummin kuin kaupan lisäainehötökakkuja.
Hei sama täällä! Voisin leipoa vaikka koko ajan mutta pakastin täyttyisi aika pian... :D
Vierailija kirjoitti:
Vie vanhainkotiin ja jaa katsomaan etta hoiturit ei syo. :D
No mä voisin kyllä leipoa sekä hoitajille että vanhuksille. Mutta kysyin. Heillä on juhlia niin paljon ja omaiset tuo, että ei mielellään makeaa enää, sanottiin. Ei mulla ole mahdollisuutta kuitenkaan kovin kauaksi kuljettaa.
Minäkin haluisin kokeilla kaikkia uusia leipomuksia, mutta sen maistiaispalan jälkeen jäisi syömättä kuitenkin :/
Olen laiska leipoja ja ostaisin enemmän kuin mielelläni kotitekoisia leivonnaisia. Luulen, että en ole ainut.
Kouluaikaan ne roskikseen heitetyt oli aina afrikan lapsilta pois, nythän on mahdollisuus maksaa takaisin.
Mulla on sama, mutta onneksi mulla on iso työpaikka, sinne voi välillä viedä. Ei tosin kovin usein, koska meitä on siellä monta innokasta leipuria ja jatkuvasti herkkuja pöydässä.
Leivo johonkin kodittomien majapaikkaan ja mitä näitä paikkoja nyt on kaikkia? Tarjoat hyväntekeväisyytenä.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko mahdollista leipoa jotain minikakkuja/pienoisversioita? :D
Tätä minäkin ehdotan. Yksin asuvana leivon muutaman kerran vuodessa itselleni täytekakun / teen voileipäkakun.
Täytekakun teen yhdestä kääretorttupohjasta eli leikkaan pohjan neljään osaan ja teen niistä pienen nelikerroksisen, suorakaiteen muotoisen kakun. Se säilyy jääkaapissa monta päivää kuvun alla, ei tarvitse syödä kuin yhden palan päivässä. En ole ikinä joutunut heittämään yhtään menemään, vaikka olen ainoa syöjä.
Voileipäkakunkin voi tehdä vuokaleipäviipaleista niin pienen kuin haluaa.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
No höh! Minä rakastaisin syödä kakkuja, mutta en halua leipoa :(
Sama täällä. En jaksa enkä osaa. Haaveilen aina, että naapurissa asuisi innokas leipuri, joka leipaisisi minulle kakkuja ja muita ihania makeita leivonnaisia............ maksaisin siitä ilosta, että saisin kotitekoista eikä tarvitsisi tyytyä kaupan mauttomiin höttöihin. Mistään ei saa esim. kunnon kotitekoista, mehevää kuivakakkua.
Harjoittelet lisää, ja alat sitten myymään :)