Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MItä ajattelet äidistä, joka tupakoi askin päivässä koko raskauden ajan?

Vierailija
23.07.2008 |

ja nyt lokaa niskaan...

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: nimim. tupakoinut askin päivässä raskausaikana+imetyksen aikana

Vierailija
2/15 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lasta säälin suuresti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikko ihminen, joka ei saa itseään niskasta kiinni. Ja aski päivässä? Jos on hereillä 16 tuntia päivässä, aski päivässä tarkoittaa tupakkaa alle tunnin välein... Vähintä, mitä voisi tehdä, olisi polttaa vain muutama tupakka pahimpina hetkinä (aamulla, ruoan jälkeen).

T. 9 vuoden jälkeen tupakoinnin lopettanut

Vierailija
4/15 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja itkettäisi lapsen takia.

Vierailija
5/15 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti koulut käymättä, sillä on sekä ehkäisyvalistus, että tupakan haittavaikutukset jääneet oppimatta. Ja sitten ajattelen vielä, että APUA, tommoisia äitejä on ihan oikeasti. Ja sitten vielä tunnen suurta myötätuntoa vauvaa ja hänen tulevaa (ja luultavasti sairaalloista) elämäänsä kohtaan.

Vierailija
6/15 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi parka. Missäs muuten viipyvät nyt ne rennot, avarakatseiset, muita älykkäämmät ihmiset, jotka näissä ketjuissa aina puolustavat äitien tupakanpolttoa? :O

Vierailija
7/15 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ajattele muuta.

Vierailija
8/15 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti koulut käymättä, sillä on sekä ehkäisyvalistus, että tupakan haittavaikutukset jääneet oppimatta. Ja sitten ajattelen vielä, että APUA, tommoisia äitejä on ihan oikeasti. Ja sitten vielä tunnen suurta myötätuntoa vauvaa ja hänen tulevaa (ja luultavasti sairaalloista) elämäänsä kohtaan.

Vierailija
9/15 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnyttämään keskoslapsen, joka kärsii koko elämänsä oppimisvaikeuksista ja neurologisista kehityshäiriöistä.

Vierailija
10/15 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei sen enempää arvosta vauvan terveyttä.

Vierailija
11/15 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähintään askin päivässä, myös raskauksien ajan. lapset syntyneet normaalisti normaalikokoisina eikä mitään ongelmia ollut silloin eikä myöhemminkään. En tietysti suosittele kellekkään ja itse olen aina lopettanut raskauksien ja imetyksen ajaksi.

Vierailija
12/15 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vätys. Itse poltin vuosia askin päivässä ja lopetin heti kun sain tietää olevani raskaana. Ennen raskautta yritin lopettaa varmaan viisi kertaa, ja oli nikotiinihoidoista huolimatta aivan mahdoton urakka.Raskaus on aivan eri tason motivaatio lopettamiseen kuin mikään nikotiinihoito.

Itselläni lopetus meni näin:

pvä 1. en tiennyt olevani raskaana, poltin 20 savuketta

pvä 2. sain tietää olevani raskaana, poltin 10 savuketta

pvä 3. poltin 5-6 savuketta

pvä 4: poltin 2 savuketta - ja se loppui siihen

Nyt taas raskaana ja kolmeen vuoteen en ole polttanut. Kyllä minulle, ex-tupakoijalle ja nikotiiniaddiktille, raskaus oli sellainen motivaatio lopettaa, että sille ei mikään nikotiinipurkka vedä vertoja.

Ja ihmettele tupakoivia odottajia tämän takia taatusti enemmän kuin sellaiset jotka eivät koskaan ole polttaneet, koska he eivät tajua mitä eroa on lopettaa pelkällä hoidolla ja sitten jos toisessa vaakakupissa on raskaus.

Vierailija
13/15 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sinun lapsesikin tulevat lähes myös polttamaan tupakkaa.

Vierailija
14/15 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen nikotiiniaddikti. Mikään maailmassa ei olisi saanut minua lopettamaan, mutta kun sain tietää odottavani, lopetin heti.

Muistan erään lastenlääkärin sanoneen että joka kerta kun poltat, on se sama kun painaisit tyynyn kasvojen eteen kohdussa olevalle vauvalle.

Monet syntyy terveenä äidin tupakoinnista huolimatta ja monet sairaana vaikka äiti ei olisi koskaan polttanut. Mutta tiedetään ihan varmuudella että tupakointi on vaaraksi syntyvälle vauvalle. En heitä lokaa niskaan, sillä tiedän ettei lopettaminen ole ihan yksinkertaista jokaiselle (se ei ole "selkärangan mitta") vaan jotkut ovat ihan oikesti jo fyysisestikin riippuvaisempia. Mutta tee kaikkesi että pystyt pitämään taukoa sen raskauden ajan!!!

Vierailija
15/15 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä myös poltin ennen paljon, raskaaksi tultuani lopetin, en pystynyt polttamaan ja näin vahingoittamaan lastani. Nyt olen ollut polttamatta 4 vuotta ja toivon, etten enää ikinä palaa vanhaan takaisin.

Eli minusta ap:n kuvailema henkilö on saamaton, välinpitämätön ja itsekäs! Tämän parempaa syytä ei olekaan lopettaa tupakointia.

Sitten selitellään, että tulee stressi ja se on pahempaa kuin tupakan poltto vauvalle.. joopajoo.. Ne vieroitusoireet kestää loppujen lopuksi niin vähän aikaa, omasta päästä se on kiinni!!!