Kuinka usein n. nelikymppinen voi vaihtaa fb:ssa profiilikuvaansa?
Ilman että tulee mitään negatiivisia ajatuksia?
Kerro oma mielipiteesi.
(Ja juu juu, toki toki, jokainen vaihtakoon tietysti niin usein tai harvoin kun haluaa.)
Kommentit (22)
En tiedä, mutta itse vaihdoin viime viikolla ja edellisen kerran muutama vuosi sitten.
Ei kai siihen mitään sääntöä ole, mutta onhan se vähän noloa, jos tuon ikäinen vaihtelee profiilikuvaa harva se päivä ja se on aina sellainen samasta asennosta otettu muikisteluselfie.
Ihan ikään katsomatta itseäni ärsyttää jatkuva profiilikuvan vaihtaminen, mutta ongelma on ihan oman pääni sisäinen enkä ketään siitä tuomitse. Henkilökohtainen ärsytyskynnys on n. kuukauden kohdalla eli useammin päivittämistä en vaan ymmärrä. Kuukausikin tuntuu aika lyhyeltä väliltä. Jos tykkäät päivitellä kuvaa niin sen kuin päivittelet. Sinun saamasi ilo asiasta om tärkeämpi kuin pääasiassa hyvänpäivän tutuista koostuvan massan mielipide.
Mulla yks tuttu,joka vaihtoi profiilikuvaansa sinkkuna ollessaan joka hiton päivä. Alkoihan se vaikuttaa jo säälittävältä huomionhakemiselta. Ja kun kuvat olivat aina lähes identtisiä, yläviistosta itse otettu, taustalla aina se kylppärin kaakeliseinä, huulet mutrussa ja pää kallellaan vasemmalle. Olisi nyt edes taustaa vaihtanut joskus..!
Iästä riippumatta niin usein kuin itse haluaa ja kokee tarpeelliseksi.
Se on vain loppujen lopuksi ihan niiden muiden ongelma jos kokevat vaihdon ongelmaksi.
Muutaman kerran vuodessa, max parin kk välein. Ihan henkkoht mielipide siis, en keksi syytä miksi sitä pitäisi sen useammin vaihdella.
Onko jollekin oikeasti ongelma jonkun toisen profiilikuvat? Kaikenlaista sitä kuuleekin,
Niin usein kuin itse haluaa. Ite vaihdan kerran vuodessa, pari kertaa vuodessa laitan sellasen ajoitetun kuvan (en ny muista oikeeta nimee, mutta saa ite määrittää kauan se on ja sit taas tulee se alkuperänen profiilikuva).
Nelikymppisenä viimeistään kannattaa opetella toimimaan tällaisissa asioissa ihan omien mieltymysten mukaan, eikä turhaan vaivata päätään sillä, mitä muut siitä ehkä ajattelevat.
Vierailija kirjoitti:
Mulla yks tuttu,joka vaihtoi profiilikuvaansa sinkkuna ollessaan joka hiton päivä. Alkoihan se vaikuttaa jo säälittävältä huomionhakemiselta. Ja kun kuvat olivat aina lähes identtisiä, yläviistosta itse otettu, taustalla aina se kylppärin kaakeliseinä, huulet mutrussa ja pää kallellaan vasemmalle. Olisi nyt edes taustaa vaihtanut joskus..!
Minulla on samanlainen tuttu: reilusti yli nelikymppinen, nätti sinkkunainen, jolla profiilikuva vaihtuu vaihtumistaan. Jokainen profiilikuva on otettu selfienä puoli metriä pään yläpuolelta, meikki on hyvin vahva (filtteri myös), kulmakarvat ylhäällä, silmät rypistetty viiruiksi ja kirkkaanpunainen suppusuu veikeästi vinossa. Näiden julkisena näkyvien profiilikuvien joukkoon on kuitenkin eksynyt yksi kuva, jossa hän näkyy normaalina itsenään. Ei hän siinä ruma ole, mutta ei näytä vähääkään profiilikuviltaan. Ilman supervaaleaa pystytukkaa häntä ei voisi edes tunnistaa. Mutta ehkä se onkin tahallaan mukaan pantu vinkki todellisuudesta, jottei kosija voi sanoa, että on tullut petetyksi?
Vierailija kirjoitti:
Onko jollekin oikeasti ongelma jonkun toisen profiilikuvat? Kaikenlaista sitä kuuleekin,
Kukas sanoi, että se olisi ongelma? Tässähän puhutaan siitä, millainen vaikutelma siitä tulee. Miksi aina pitää olla ongelma, että asiaa voi kommentoida ja pohtia?
Itse vaihdan profiilikuvan n. joka kolmas vuosi ja taustakuvan useammin. Olen perfektionisti ja musta ei saa perfektiä kuvaa usein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukas sanoi, että se olisi ongelma? Tässähän puhutaan siitä, millainen vaikutelma siitä tulee. Miksi aina pitää olla ongelma, että asiaa voi kommentoida ja pohtia?
Ap kirjoitti negatiivisista ajatuksista. Mielestäni asia on ongelma, jos se herättää negatiivisia ajatuksia. Lisäksi aika moni tuossa kertoi kuvien vaihtelun ärsyttävän. Kyllä se silloin on muodostunut sille katselijalle ongelmaksi. Jos ei olisi, ei kuvien vaihtelu ärsyttäisi.
Ihan just niin usein kun haluaa. Neljäkymppinen omaa jo sen verran hyvän itsetunnon, että vähät välittää sitä mitä muut tästä profiilikuvan vaihtamisesta ovat mieltä. Tai muutenkaan, että ei kannata liikaa laittaa painoarvoa sellaisten ihmisten mielipiteille, jotka eivät sun laskuja maksa.
Vaihdan vain, jos tulee otettua niin hyvä selfie, että se on selvä parannus entiseen. Tällä naamataululla ja iän noustessa sitä ei niin usein kyllä tapahdu. Nykyinen on otettu kolmisen vuotta sitten.
Niin kuin sanoit, niin saahan sen vaihtaa vaikka joka päivä, jos haluaa sen koukuttavan endorfiinipiikin tykkäyksistä ja kehuja siitä, miten "sä se vaan nuorenet koko ajan!"
Nämä profiilikuvien vaihtamiset ei häiritse ainakaan ihmisiä joilla on hyvä itsetunto ja jotka ei koe muiden ihmisten onnellisuutta ja iloa omasta itsestään uhaksi.
Vaikka tunnin välein jos siltä tuntuu. Ei se minun elämääni kosketa mutta saatan hiljentää ettei koko ajan pompi silmille.
Mua ihmetyttää naiset jotka vaihtaa jonkun kolmen vuoden välein. Ihmetyttää nekin jotka vaihtaa viikottain. Luulis että muutaman kerran vuodessa vähintään huvittais kuva päivittää. Ei tosin kuulu mulle, joten samapa se.
2x vuodessa on ok, kesä ja talviversio, jos on oikein hurja, voi vetäistä lisäksi kevät ja syysversiot.
Vierailija kirjoitti:
Mua ihmetyttää naiset jotka vaihtaa jonkun kolmen vuoden välein. Ihmetyttää nekin jotka vaihtaa viikottain. Luulis että muutaman kerran vuodessa vähintään huvittais kuva päivittää. Ei tosin kuulu mulle, joten samapa se.
Olen se, joka viimeksi vaihtoi kuvansa kolmisen vuotta sitten. Voisihan sen vähän useammin toki päivittää, mutta en ole koskaan tykännyt olla kuvattavana. Tosi harvoin tulee otettua selfieitäkin, ei varmaan edes kerran vuodessa. Ei vain tunnu kovin tärkeältä asialta vaihdella sitä, kunhan siinä on joku, jota itse kestää katsoa. Tuskin se nyt ketään voi haitatakaan.
Ihan niin kuin sulkutekstissä sanoit. Juuri niin usein kuin itse haluaa. Vaikka kerran tunnissa, jos tykkää.