Ehkäisy ikuisena murheena
Voi kuinka ärsyttävää onkin olla nainen yhden tietyn asian vuoksi. Se on tietysti ehkäisy.
Minä en suostu syömään pillereitä, enkä suostu laittamaan kierukkaa yms. Mies on tietysti herkkä kondomille. Hänellä menee nahka punaiseksi ja alkaa kirvellä.
Olemme nyt seitsemän vuotta "ehkäisseet" ihan vain keskeyttämällä puuhat kriittisellä hetkellä. Tämä käy toistaiseksi kummallekkin. Ongelma on vain minun pelko raskaaksi tulemisesta. Meillä on kaksi toivottua lasta, jotka molemmat ovat saaneet alkunsa heti kun aloitimme yrittämisen. Olen siis ilmeisesti helposti raskautuvaa sorttia. En kuitenkaan enää halua lisää lapsia. Joka kuukausi hermoilen ja tunnustelen oireita, olenkohan raskaana vai en. Mies ei ymmärrä pelkoani vaan sanoo olevansa täysin varma ettei päästä sisääni mitään.
Mitä tehdä?? Sterilisaatiota olen ehdotellut mutta kuulemma liian lopullista...
Kommentit (47)
Tosimies jyystää kortsullakin, muut on vässykköitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä kierukassa niin kauhistuttaa? Helppo laittaa ja erittäin hyvä ehkäisyteho. Ei tarvitse edes hormoneja, jos valitsee kuparin.
1. Laittaminen oli kivuliainta, mitä olen eläessäni kokenut. Itkin. Kun nousin laiton jälkeen istumaan, meinasin ensimmäistä kertaa elämässäni pyörtyä. Olin loppupäivän ihan shokissa ja itkuinen.
2. Kierukan hormonit eivät sopineet. Alapää alkoi saman tien haista pahalle, "vieraalle". Naama kukki. Masensi.
3. Laiton jälkeen vuosin taukoamatta verta 6kk. (Kunnes luovutin muidenkin oireiden vuoksi ja otin koko jutun pois.)
4. Alavatsa oli usein turvonnut ja arka. Joskus yskiessä tai pitkällä juoksuaskeleella vihlaisi.
5. Poistaminenkin oli vaikeaa, kun langat olivat hävinneet. Jouduin käymään röntgenissä varmistamassa, että laite on paikoillaan.
6. Nuorena ollut kuparikierukka aiheutti jättivuodot ja anemian. Langat pistivät miestä yhdynnän aikana.
7. Ikinä enää kierukkaa minulle, hormoneilla tai ilman...
Taisit jännittää laittoa vähän turhan paljon ja unohtaa ottaa särkylääkettä ennakkoon. Oikein valmistautuneena ei pitäisi mitään järkyttävää kipua laitosta aiheutua, mutta vaatii sitä että on rentona. Jos kärsit jo valmiiksi veriarvojen ongelmista, et tietenkään ota kuparia. Normaaleille ei aiheuta anemiaa.
Me käytetään kortsuja, kun muut keinot eivät sovi. Mies tämän tuosta vonkaa, että sais paljaalla ja kieltäydyn tiukasti. Multa menee maku koko touhusta, jos joudun pelkäämään raskautta ja mähän stressaisin sitä joka kuukausi viikkokaupalla. En todellakaan halua lasta enää. Toisekseen menee kyllä maku myös siitä, kun sitä täytyy tämän tuosta herkällä hetkellä ehdottaa. Todellinen turn off.
Härreguud, en ikinä uskaltaisi sinuna toimia noin, jos et kerran halua enää lapsia! Tuon täytyy olla kamalaa elämänlaadunkin kannalta.
Kondomeita on erilaisia. Etsikää sellainen joka ei aiheuta ärsytystä.
Kuparikierukka on ollut mulle täydellinen. Laitoin tammikuussa, eikä ole ollut mitään ongelmia. Laittaminen ei sattunut mitenkään erityisen paljon, eikä menkatkaan runsastuneet, vaikka niin peloteltiin joka paikassa.
Helpointa ehkäisyä, mitä olen kokeillut, enkä enää edes ajattele muita vaihtoehtoja.
Ollaan lapseton pariskunta ja aktiivisesti vuodesta 2014 alkaen pantu ilman kortsua muulloin kuin ovulaation aikana ja laukaistu sisään. Sitä ennenkin varmaan ainakin se neljä vuotta on penis käynyt sisällä ilman kondomia enenivissä määrin muttei lauennut sisään. Pantiin vuosikausia ilman ja viime vuonna vasta sattui "vahinko". Aikaisemmin ei olla pantu niin lähellä ovulaatio päivää, että mies tulee sisälle. Kumpikin oli tietoisia ovulaatiosta parin päivän päästä, käytiin lyhyt keskustelu yhdynnän aikana, mutta ajateltiin, että kun ei ole ikinä aikaisemmin tärpännyt, niin en varmaan tule raskaaksi.
Väärin luultu.
Tulin raskaaksi ensimmäistä kertaa elämässäni 30-vuotiaana, mutta raskaus meni lopulta kesken. Lapsia ei olla yritetty tuon jälkeen.
Alustavien tutkimusten mukaanhan miehistähän oliko 1/3 taisi erittää siittiöitä touhutippojen mukana. Nämä tutkimukset on kuitenkin olleet pienimuotoisia, eli ei ole vielä varmuutta kuinka suuri osa miehistä ei eritä touhutipoissa siittiöitä.
Eli kaikilla ei niitä tule ja joillakin sitten tulee jatkuvaan. En usko, että omalla miehellä tulee, sillä muuten olisin varmasti tullut raskaaksi. Aloitamme nimittäin pitkät panot ilman kondomia ovulaation aikaan ja vasta loppuhuipennus hoituu kondomilla.
Toki naisten kierrossahan saattaa tapahtua muutoksia ja useampia munasoluja voi irrota vanhemmalla iällä, joten siitä tulee sitä riskialttiimpaa, mitä vanhemmaksi tulee.
1. Laittaminen oli kivuliainta, mitä olen eläessäni kokenut. Itkin. Kun nousin laiton jälkeen istumaan, meinasin ensimmäistä kertaa elämässäni pyörtyä. Olin loppupäivän ihan shokissa ja itkuinen.
2. Kierukan hormonit eivät sopineet. Alapää alkoi saman tien haista pahalle, "vieraalle". Naama kukki. Masensi.
3. Laiton jälkeen vuosin taukoamatta verta 6kk. (Kunnes luovutin muidenkin oireiden vuoksi ja otin koko jutun pois.)
4. Alavatsa oli usein turvonnut ja arka. Joskus yskiessä tai pitkällä juoksuaskeleella vihlaisi.
5. Poistaminenkin oli vaikeaa, kun langat olivat hävinneet. Jouduin käymään röntgenissä varmistamassa, että laite on paikoillaan.
6. Nuorena ollut kuparikierukka aiheutti jättivuodot ja anemian. Langat pistivät miestä yhdynnän aikana.
7. Ikinä enää kierukkaa minulle, hormoneilla tai ilman...