Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä minulla on? En enää muista sanoja

Vierailija
22.07.2019 |

Muut asiat muistan ihan hyvin, eiliset ja vanhemmat tapahtumat, arjen asiat, kaikki sovitut jutut jne. Mutta en enää muista sanoja, kun minun pitäisi puhua. Varsinkaan englanniksi (jota olen lukenut hyvin arvosanoin lukiossa ja pari kurssia yliopistossakin). Minun piti eilen puhua erään ihmisen kanssa yksi yksinkertainen asia englanniksi, enkä muistanut ainuttakaan sanaa (paitsi suunnilleen and ja yes ja no), tuijotin vain häntä ihmeissäni kun en muistanut sanaakaan englanniksi. Mutta vähän sama kävi eilen kun tapasin ystäväni, kun juttelin hänen kanssaan niin minun piti pitkään hakea ihan tavallisia sanoja puhuessani, ja osaa en muistanut ollenkaan, en siis ollenkaan. Pankkikorttini tunnuslukuakaan en eilen muistanut kassalla, onneksi oli käteistä. Olen ihan perusterve 35-vuotias. Mikä ihme minulla on?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi

Vierailija
2/14 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stressi

Nyt vain lievä, monesti ennen ollut pahempikin. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla B-vitamiinipuutos. Itselläni oli sanojen kanssa ongelmia. En saanut suustani ulos ja monesti piti jotain sanaa hakemalla hakea. Sellainen "tää on ihan kielen päällä"-fiilis koko ajan.

Korjaantui B-vitamiinipistoksilla. Kerran viikossa piti piikittää lihakseen.

Vierailija
4/14 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuipa kohdilleen tämä avaus; itselläni ihan sama ongelma. Mulla tosin on niin päin, että tulee englanniksi mieleen. Juuri ennen kuin näin tämän aloituksen mietin mikä on se laihdutuskeino, jonka aikana ei syödä. Sitten muistin: fasting. Ja ihan sekunti sitten muistin: paasto.

Itselläni on ollut nyt useamman vuoden kestänyt stressi ja se tuli tavallaan päätökseen nyt kevään aikana, mutta muisti ei ole parantunut. Syön muuten koko ajan B-vitamiinia (myös D-vitamiinia ja Thyroxiniakin menee), vaikka en vegaani tms olekaan.

Joskus samoihin aikoihin, kun se stressi alkoi kaaduin pahasti jäisessä mäessä niin, että takaraivo otti ensimmäisenä maahan. Siinä tuli ongelmia hajuaistin kanssa, mutta en silloin tajunnut yhdistää sitä tähän muistiongelmaan.

Siinä oli oma kokemus samasta aiheesta. Nyt odottelen kanssasi vastauksia...

Vierailija
5/14 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi.

Raudanpuute.

Ja tolla yhdellä varmaan toi päävamma aiheutti.

Vierailija
6/14 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä voi olla myös neurologinen ongelma, joten kannattaa ehdottomasti käydä lääkärin juttusilla.

Vierailija
7/14 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi, kilpirauhasen vajaatoiminta, ahdistus, masennus...noi löytyy multa kaikki ja mullakin vaikeuksia löytää sanoja, muistikin on huonontunut. Kuulemma aivot voi toipua, mutta hieman pelottaa välillä, että mulla onkin joku varhaisiän dementia.

Vierailija
8/14 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla jotain neurologistakin ongelmaa, joten sinuna kävisin varoiksi lääkärissä.

Vierailija
9/14 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos henkinen kuormitus on kova, tuo on ihan luonnollista. Samoin B12-vitamiinipuutos tulee heti mieleen (verikokeista selviää).

Vierailija
10/14 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt vaan usko näitä mammoja, jotka kertoilee vitamiineista ja ties mistä! Kognitiivisten kykyjen äkillisissä muutoksissa on AINA hakeuduttava lääkärin tutkittavaksi ja arvioitavaksi. Kyseessä voi olla jokin neurologinen ongelma, jonka hoidossa aikainen diagnoosi on ratkaiseva.

Vierailija
11/14 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivoverenvuoto tai -infarkti. 

Vierailija
12/14 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

migreeni

Vierailija
13/14 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt vaan usko näitä mammoja, jotka kertoilee vitamiineista ja ties mistä! Kognitiivisten kykyjen äkillisissä muutoksissa on AINA hakeuduttava lääkärin tutkittavaksi ja arvioitavaksi. Kyseessä voi olla jokin neurologinen ongelma, jonka hoidossa aikainen diagnoosi on ratkaiseva.

Ja sitten mammat alapeukuttaa. Onko teille todella niin tärkeää päästä tuputtamaan huuhaa-uskomuksianne, että toisen, apua kysyvän ihmisen terveys ja mahdollisesti jopa henki ei merkitse teille mitään? Olette sairaita!

Vierailija
14/14 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin jo käynyt lääkärissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme