Mitä mieltä nimestä Sylvia?
Olen makustellut tätä, antakaa tuomionne.
Sukunimi ulkomaalainen jos sillä väliä.
Kommentit (20)
Mun isällä oli lastenhoitaja 1920-luvulla nimellä Sylvia. Sukunimi oli (kai) ruotsinkielinen.
Ihan ok nimi.
Kaunis ja vähän "ylhäisen" kuuloinen. Tykkään!
Tämän tyyppiset nimet ovat minun makuuni ja jos tyttären vielä saisin (ei enää lapsia kylläkään) niin hänestä tulisi Lilja.
Tosin tuo sylvia on myös niin kaunis nimi että voisin ottaa harkintaan ☺
Ajattelitko antaa muita nimiä Sylvian lisäksi?
Hieno nimi, mitä mieltä olette etunimestä Mimi?
Kaunis, mielestäni aika "ylvään" kuuloinen.
Sylvian lisäksi ehdotan nimeä Lydia.
Olisin halunnut antaa meidän tytölle nimeksi Sylvia tai Silvia, mutta mies ei lämmennyt kummallekaan.
Sylvia Maria Kuulostaa hyvältä. Tai Sylvia Marie
Tunnen yhden sen nimisen lapsen ja se on mielestäni jotenkin ankea nimi. Ankea, masentava ja syylänen nimi. En valitettavasti löydä nimestä yhtään mitään kaunista Y-kirjaimella. I-kirjaimella se tuo taas liikaa Ruotsin mieleen.
Vierailija kirjoitti:
No hyi, SYlvia LYYdia. Voi oksu sentään.
Sylvia Eva Sofia
Sylvia Erin Kristina
Sylvia Ada Josefina
Sylvia Elle Amanda
Sylvia Stella Aurora
Sylvia Ada Aurora
Sylvia Eva Kristina
Sylvia Emma Olivia
Sylvia Maria Olivia
Sylvia Katarina
Sylvia Amanda
Sylvia Anna Kaarina
Sylvia Matilda
Sylvia Madeleine
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hyi, SYlvia LYYdia. Voi oksu sentään.
Sylvia Ursula? Lyyli Sylvia? Vielä pahempia.
Todella kaunis nimi. Siitä tulee mieleen metsä (liittyiköhän nimen etymologiaan jotenkin metsä...).
En pitkään osannut ajatella Sylviaa kauniina nimenä, koska lapsuuteni kerrostalossa asui sen niminen vanha rouva, joka oli aina kitisemässä pikku asioista. Nyt olen alkanut vapautua tuosta kielteisestä assosiaatiosta.
Minustakin nimi on "ylhäisen" kuuloinen ja samalla salaperäinen. Tarkistin juuri nimen merkityksen, ja kyllä se on latinaa ja tarkoittaa "from the forest".
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
No jaa... Siis periaatteessa on ihan nätti nimi, mutta samaan aikaan ei kuitenkaan. En oikein tiedä mitä mieltä olen nimestä.
Mielestäni naisten S-nimistä löytyy parempia vaihtoehtoja.... Sandra, Sofie, Selena, Sinna, Sabina, Sabrina, Seela, Sina, Stella, Sanni, Salli, Sofi, Silja (tää vähän siinä ja siinä omaan makuun..)
Vierailija kirjoitti:
No jaa... Siis periaatteessa on ihan nätti nimi, mutta samaan aikaan ei kuitenkaan. En oikein tiedä mitä mieltä olen nimestä.
Mielestäni naisten S-nimistä löytyy parempia vaihtoehtoja.... Sandra, Sofie, Selena, Sinna, Sabina, Sabrina, Seela, Sina, Stella, Sanni, Salli, Sofi, Silja (tää vähän siinä ja siinä omaan makuun..)
Lisään vielä Saga
Sylvia-täti, plättyjä ja mansikanmollukoita.
Vierailija kirjoitti:
Niin ihana yhdistelmä, että aion viedä tuon sulta:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ihana yhdistelmä, että aion viedä tuon sulta:)
Sylvia-Mimi Eija Nina...?
On muuten todella kaunis nimi:)