Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruskeasilmäisten lasten äidit, kysymys teille:

27.05.2006 |

Minkä ikäisenä lapsesi silmien väri alkoi muuttumaan, entä oliko silmien väri jo syntymästä saakka tummempi..??

Esikoisella syntyessään tummahkonsiniset silmät, nyt kirkkaansiniset.

Pikkukakkosella tummat siniset nyt ja toiveissa ruskeat..

??

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntyessä olivat hyvin epämääräisen väriset. Sellaiset todella tummansiniset, joista ei oikein saanut selvää, mikä väri se oli.

Vierailija
2/23 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskimmäisellä oli syntyessään todella tummansiniset silmät, lähes ruskeatat ja muunttuivat parissa kuukaudessa ruskeiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikimustat silmät jo syntyessään (vaalenivat sitten ruskeiksi), toisella siniset ja muuttuivat ruskeiksi puolivuotiaana.

Vierailija
4/23 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmät ovat juuri tuollaiset tumman siniset joista ei kuitenkaan voi sanoa oikein minkä väriset ne ovat..

Kiitokset nopeista vastauksista!"

Vierailija
5/23 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa lapsista syntynyt sinisilmäisinä ja ne jäivät yhdellä siniseksi toisella muuttu vihreiksi. Yhdellä oli taas heti syntyessään tummanruskeet heti näki jo synnytyssalissa.

Vierailija
6/23 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hetkeäkään epäillyt etteivätkö olisi ja pysyisi ruskeina.

Kuopus olikin heti syntyessään todellinen iceman!

Vierailija
7/23 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisella oli kirkkaansinsiet syntyessään ja sinisiksi jäivät. Kuopuksella oli tosi tummat syntyessä, mutta vasta 1v. muuttuivat ruskeiksi, vivahtavat vähän vihreään.

Vierailija
8/23 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja syntyessä todella tummansiniset silmät, noin 3kk kun muuttuivat tummanruskeiksi

Vierailija
9/23 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ttää huomiota ulkomailla, ruskeat on tylsät. Itse toivon että lapseni silmät pysyvät sinisinä eivätkä ainakaan ruskeiksi muutu. Kaikista tylsin vaihtoehto.

Vierailija
10/23 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä näki heti että tulee ruskeat eikä muutu. Kolmannella oli alusta lähtien vaaleansiniset ja siniset tuli. Meidän lapsilla siis näki alusta lähtien silmien värin. Ne ei ollut kellään koskaan tummansiniset.

Vierailija
11/23 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sitten uskoa, jos kokemus sanoo muuta? Itsekin olen kyllä kuullut ja luullut, että kaikki syntyvät sinisilmäisinä ja silmien väri voi muuttua joko ruskeaksi tai vihertävksi sitten myöhemmin.

Mikähän todennäköisyys meillä on saada ruskeasilmäinen lapsi? Tilanne on siis: isä +isän vanhemmat ruskeasilmäiset, minä+ minun vanhemmat sinisilmäiset. Miehen mummu sinisilmäinen, minun mummut+vaarit sinisilmäiset. Esikoinen on sinisilmäinen.

Onko siis kuinka oaljon mahista saada tästä tulevasta vauvasta ruskeasilmäinen?

kiitti, jos joku jaksaa vastata!

Vierailija
12/23 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt silmien ympärille on tullun sinistä....

Vierailija
13/23 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mihin sitten uskoa, jos kokemus sanoo muuta? Itsekin olen kyllä kuullut ja luullut, että kaikki syntyvät sinisilmäisinä ja silmien väri voi muuttua joko ruskeaksi tai vihertävksi sitten myöhemmin.

Kun minusta koulussa nimenomaan silloin sanottiin, että kaikilla vastasyntyneillä olisi siniset silmät (tosin sellaiset " mustansiniset" )... Mutta kun mieheni kulttuurin lapsia (etelä-eurooppalainen) olen seuraillut (oma tyttäremme mukaanlukien), en ole nähnyt ainoitakaan sinisiä silmiä vastasyntyneillä - en edes sellaisia mustansinisiä. Ruskehtavia ne ovat olleet, kuin kaksi tumma suklaanappia. :o/ Sama meidän tytöllä... Voisiko tuo koulussa kerrottu juttu liittyä vain vaikkapa skandinaavien silmiin (ehkä tyhmä kysymys), siis sellaisten ihmisten, joilla ruskea silmien väri ei ole vahva ominaisuus? (verrattuna esim. etelä-eurooppalaisiin, joilla voi olla satojen vuosien suma ruskeasilmäisiä suvussa, eli geeni on todella vahva).

Vierailija
14/23 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ihan tummanruskeat.

Vierailija
15/23 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin lapsen ihmeelliset ei-minkään-väriset syntymäsilmät olisi voinut nähdä hyvin tumman siniharmaina, jos oikein olisi niin halunnut. Toisaalta olen kuullut sellaistakin, että ihmisellä voi olla esim. siniset silmät geenitasolla, vaikka me näemme ne ruskeina. Henkkoht en usko mihinkään totuuksiin, joita biologian tunnilla olen kuullut, sillä ne faktat on yleensä yksinkertaistettu jopa siinä määrin, etteivät ne ole välttämättä enää edes tosia.

Vierailija
16/23 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoisella syntyessään todella tummansiniset tai sellaiset ei minkään väriset tummat silmät. Pari viikkoisena alkoivat muuttua sinisemmiksi ja vaalenivat parin kuukauden ajan. Nykyään ihan vaalean siniset.

Kakkosella syntyessään aivan tummanruskeat silmät, lähes mustat. Ja saman väriset ovat edelleen.

Kolmosella syntyessään selkeästi siniset silmät. Ovat vaalentuneet hieman ensimmäisten kuukausien aikana mutta eivät niin vaaleansinisiksi kuin esikoisella.

Miehelläni on ruskeat silmät. Vanhemmillaan ruskeat ja vihreät. Suvussa ei ketään sinisilmäistä.

Minulla siniset silmät. Vanhemmillani molemmilla siniset. Suvussa myös vihreä silmäisiä mutta ei ruskea.

Toivoin kolmannelle vihreitä silmiä niin olisi kaikilla ollut eri väriset ;D

Vierailija
17/23 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin puolen vuoden iässä muuttuivat ruskeiksi. Isä on Lähi-idästä.

Vierailija
18/23 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta kolmevuotiaana. Sitä ennen siniset. Nyt viisivuotiaana sellaiset vihertävänruskeat.

Vierailija
19/23 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli ensin sinertävät, mut hyvin epämääräisen väriset ja tummat silmät. Joskus parivuotiaana alkoivat olla ruskeat.

Vierailija
20/23 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisella oli heti vaaleemmat siniset ja siniset on nyt sit toisella:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan