G: paljonko teillä on sisällä lämmintä?
Itsellä 25,7. Asun kerrostalossa ylimmässä kerroksessa, etelänpuoleinen iso parveke.
Makuuhuoneessa 20,3 siirrettävän ilmastointilaitteen ansiosta.
Kommentit (255)
Sinällään muuten typerästi laadittu kysely, sillä siinä oletetaan että +24 astetta olisi joku minimilämpötila. Esimerkiksi täällä on tähän aikaan illasta +23 astetta sisällä ja +20 astetta ulkona. En käytä tällä hetkellä edes tuulettimia, mutta parvekkeen ovi ja tuuletusikkuna ovat auki. Onneksi asuntoni ikkunat ovat lähes suoraan itään päin, joten minun ei tarvitse olla täällä verhot alhaalla, sillä aurinko ei paista asuntooni aamupäivän klo 11 jälkeen.
30,3 °C. Olen kipeänä ja menee vilunväreitä, joten lämpö ei haittaa.
21-23 astetta, ok-talo, ei ilmastointia mutta hyvä eristys ja puut antaa jonkun verran varjoa. Vähän tuntuu aamuisin viileältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
33 astetta, onneksi mahtuu sillai melkein vessan lattialle nukkumaan. Siellä sentään seinät täynnä vettä ja viileää.
Juu niin mäkin kävin viilentymässä ed. asunnon kylppärissä. Oli viileämpi. Tässä tuo kuumavesiputken kiemura seinällä pitää kylppärin taatusti helteisempänä kuin asumistilan :( Olisinpa tiennyt. Kuuluko sen putken oikeasti olla siinä eikä seinän sisällä?
Meillä on vähän sama ongelma. Vanha 70-luvun talo, vessan patteria ei saa pois päältä. Siinä just tuollainen lämminvesiputki, joka on kesällä tulikuuma. Kylppäri on kuin sauna. (Talvella toki on viileänä.)
Nyt kävin just suihkussa ja vaikka veti ihan kylmää vettä niskaan, oli heti taas hiki niskassa kun pyyhkeellä kuivasi.
Kylppäristä kun tulee muualle asuntoon, niin siellä oleva 26 astetta tuntuu viileältä :)
Jos joku on rehellinen LVI-alan tuntija, voisiko kertoa mitä tuollaiselle patterille voisi tehdä? Talon puolesta väittävät ettei mitään ole tehtävissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
34 astetta.. Ja kaupungin vuokra-asunto eli kukaan tee mitään
Eikä varsinkaan asukkaat itse...
Päiväksi pimennysverhot ja yöksi ikkuna auki.
Niin, tuohan ei riitä esim. kerrostalossa varsinkaan ylemmissä kerroksissa. Muutenhan tämän helteen kanssa olisikin erittäin helppoa.
Siirrettävä ilmastointilaite hankittu viime hellekesän jälkeen eikä tarvi enää tuskailla.
21c. Sama kuin talvellakin. Omakotitalo, Itä-Suomi, ilmalämpöpumppu. Tosin pumppua ei tarvitse pitää päällä kuin ihan kovimmilla helteillä. En enää ikinä suostuisi muuttamaan mihinkään jossa saisi kärsiä yli 24 sisälämpötilasta
Ex oriente lux kirjoitti:
Sinällään muuten typerästi laadittu kysely, sillä siinä oletetaan että +24 astetta olisi joku minimilämpötila. Esimerkiksi täällä on tähän aikaan illasta +23 astetta sisällä ja +20 astetta ulkona. En käytä tällä hetkellä edes tuulettimia, mutta parvekkeen ovi ja tuuletusikkuna ovat auki. Onneksi asuntoni ikkunat ovat lähes suoraan itään päin, joten minun ei tarvitse olla täällä verhot alhaalla, sillä aurinko ei paista asuntooni aamupäivän klo 11 jälkeen.
Eipä oletettu, vaihtoehtona oli
Yksiö, jossa keittiön ja "olkkarin" ikkunat samaan suuntaan. Aurinko paistaa koko päivän.
Lämpömittaria ei ole, mutta niin kylmä, että menin kananlihalle tänään. Kiitos ilmastointilaitteen, jonka ostin muutama vuosi sitten käytettynä. Ja maksoi alle satasen. Paras ostos IKINÄ. Sitä ennen tuskaa, kuten voitte varmasti kuvitella ekasta lauseesta. :)
Mittari näyttää 31, makkari vähän viileämpi. Ei haittaa, me tykätään lämpimästä:) Okt, jäähdytystä ei olla vielä tarvittu
22. Hellettä ei ole vielä "näkynyt", niin ei ole sisälläkään vielä kuumentunut. Huomenna voi olla jo eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Minun sisälläni on noin 38 astetta.
Kuumetta tai alkava lämpöhalvaus. Tai olet kissa.
En ole ihan varma, päivisin varmaan 26 ja hillutaan lähes alasti. Onneksi saa läpivedon. Yöllä ikkunat auki ja varmaaaaan joku 20, vähän alle. Ainakin joudun laittamaan vauvalle peiton yöllä, itse ilman. Kuuma on. 60-luvun kerrostalo, ikkunat itään ja länteen.