Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen raskaana ja aion valehdella, että saan aiemman lasketun ajan

Vierailija
27.05.2006 |

Näin synnytys on varmaan helpompi kun vauva on pienikokoisempi eikä repeytymiä tai arpiakaan toivottavasti tule niin paljon.

Olen siis ensi viikolla menossa neuvolaan.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Pieni lapsi on usein hankalampi synnyttää kuin iso. Painavampaahan maa vetää enemmän puoleensa - eli pienikokoista ponnistat huomattavasti enemmän.

Joten tuolla perusteella pelkää synnytystäsi. Se voi olla myös helppo ja lähes kivuton. Repeämät yms. ei haittaa kauheasti, kun on saanut lapsen. Niitä ei edes huomaa.

Tai sitten pieni lapsi on usein hankalampi synnyttää, koska pienuus johtuu usein keskosuudesta. Ja koska raskaus ei ole ehtinyt täysiaikaiseksi, niin äidin paikat eivät ole vielä kypsyneet ja löystyneet synnytystä varten riittävästi.

Ai repeämät ei haittaa ja niitä ei edes huomaa? Kyllähän sen nyt todellakin huomaa, jos kahteen kuukauteen et pysty istumaan ja jokainen liike tekee kipeää. Ei sekään tarkoita, sitä, etteikö lapsi tuntuisi hyvältä palkinnolta, mutta kyllä ne repeämät huomaa, jos tarvii muutakin tehdä kuin hengittää.

Vierailija
22/39 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta aika lahjakas provo, täytyy sanoa. Tai ainakin originelli! :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kätilö muutti ihan itse, Rakenneultrassa aikaistu jälleen viikolla, eivät olisi muuttaneet sitä sairaalassa, mutta neuvola muutti sen pyynnöstäni.

Myöhemmässäkin vaiheessa ultra antoi VIELÄ viikon aikaisemmaksi laskeutunajan, mutta sitten en enää halunut, että muutetaan, kun viikkoja oli kasassa jo 30.

Vauva syntyi 38+3 viikolla.

Että kyllä ne pirun tarkkoja ovat nuo nykyiset mööpelit.

Vierailija
24/39 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noin hermoheikkoja kipua pelkääviä voi olla! Tuollaiset pitäisi abortoida ja varmistaa, etteivät ikinä enää saa lasta. Jos nyt jo hermoilee noin, ei lapsellekaan myöhemmin kyllä kummoista kasvatusta voi odottaa, nuorisorikollisia noista sikiää. Tuli ehkä sanottua rumasti, mutta jos omat henkiset voimavarat ovat tuota luokkaa, miten pärjää lapsen kanssa, ei mitenkään!

Vierailija
25/39 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin siis milloin lapsen oli täytynyt saada alkunsa.

Terveydenhoitaja sanoi ettei pitää paikkaansa jos katsoo viimeisiä menkkkoja ja plussaus päivää. Naureskeli vain minulle.

Eipä naureskellut enää ultran jälkeen kun siirrettiin laskettua aikaa kahdella viikolla eteenpäin. Juuri sinne minne pitikin kun tiesin että milloin olin hedelmöittynyt.

Vierailija
26/39 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aa

Vierailija
27/39 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse synnyttin vk 42 pojan joka oli 3.5kg ja 50cm ja vk 38+2 pojan joka oli 4120g ja 51cm.

Ja sen lisäks,vaikka huijaisit la:n (ja se onnistuis) niin ethän sä sitä 2 viikkoo aiemmin sitä lasta synnytä. Se lapsi syntyy (jos syntyy) sen aidon la:n tienoilla,ei sen huijatun...

Vierailija
28/39 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoivat kyllä ettei niin pienellä heitolla tarvitsis alkaa laskettua aikaa siirtämään, kun sillä ei sitten loppupeleissä ole mitään merkitystä, kun lapsi tulee sitten kun tulee.

Mutta muuttivat sitten kuitenkin äitiyskorttiin sen yhden päivän aikaisemmaksi. :)

Vierailija
29/39 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
30/39 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen synnyttänyt kaksi todella reilun kokoista lasta (4,6 ja 5,1 kg) normaalisti alakautta viikoilla 42 ja 40. Episiotomia tehtiin, mutta muita repeämiä ei tullut. Ei karkaile pissa ja muutenkin alaosasto on tyydyttävässä kunnossa sekä omasta että miehen mielestä ;)

Ei kannata riskeerata syntyvää lasta kepulikonsteilla, kyllä ne ultran perusteella tietää, missä vaiheessa mennään.

Vierailija
31/39 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nähtävästi ap meinasi, että synnytys sitten käynnistettäisiin hyvissä ajoin esim. 42+0 jolloin viikkoja olisi oikeasti vähemmän.

Mutta provohan tämä taisi olla...

Vierailija
32/39 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen mukaan saisin äitiysrahaa pidemmältä ajalta kun lapsi on jo syntynyt. Eli pystyisi olemaan kotona kauemman (ellei ole mahdollisuutta/halua jäädä kituuttamaan hoitovapaalle) ja lapsi on edes vähän vanhempi kun joutuu töihin.

Ja eipä noiden utrien vuoksi pysty huijaamaan ellei sitten kieltäydy kunnallisesta ultrasta ja käy yksityisellä ihan muutenvaan.

Ja tosiaan kannattaa ottaa huomioon, että jos meinaa synnyttää pienen keskosen, niin jos viikot on laskettu alakanttiin niin lapsi joutuu raskausjätteisiin eikä teholle.

Vierailija
33/39 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekäs paska.

Vierailija
34/39 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tuon lasketunajan muuttuminen ei ollut ollenkaan balanssissa niihin päiviin ja menkatkin tuli täysin ajallaan, mutta jälleen ultran mukaan " menkat" olivat kolme viikkoa aikasemmin mitä oikeasti tulivat... Että kovin oli kummallinen raskaus minulla.

Joko todella aikainen ovis tai sitten minulla oli valemenkat...

38

Vierailija:

Tiesin siis milloin lapsen oli täytynyt saada alkunsa.

Terveydenhoitaja sanoi ettei pitää paikkaansa jos katsoo viimeisiä menkkkoja ja plussaus päivää. Naureskeli vain minulle.

Eipä naureskellut enää ultran jälkeen kun siirrettiin laskettua aikaa kahdella viikolla eteenpäin. Juuri sinne minne pitikin kun tiesin että milloin olin hedelmöittynyt.

Vierailija
35/39 |
23.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

so up.

Vierailija
36/39 |
23.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka näitä vanhoja ketjuja nostelee?

Vierailija
37/39 |
23.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka näitä vanhoja ketjuja nostelee?

t.nostelija

Vierailija
38/39 |
23.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskokaa jo! Olen vaan ihan kauhuissani tulevasta synnytyksestäni niin siksi ajattelin jos näin pääsisi edes vähän helpommalla! Olen kuullut kauhutarinoita isoista vauvoista, jotka ovat aiheuttaneet järkyttävät repeämät ja pahimmallaan sen, että äiti on saanut virtsankarkailua tai jopa joutunut käytttämään vaippoja!

t. ap

sano asiasta neuvolassa ihan suoraan, niin sulla on koko raskausaika aikaa käsitellä pelkoasi, tarvittaessa vaikka pelkopolilla! Et varmastikaan ole ainoa tuleva äiti ketä synnytys pelottaa/jännittää! Ja ihan tiedoksi, ei ollut kuin 3,4kg ja repesin esikoisen kanssa aivan älyttömän pahasti mutta hienosti parani, nyt ei enää mitään ongelmia =) ja siihen virtsankarkailuun auttaa kyllä lantionpohjanlihasten treenaaminen =)

Vierailija
39/39 |
23.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri sai juuri perjantaina tytön joka oli 50 cm ja 4100g. Ensinmäinen lapsi.

Laskettu aika on ensi tiistaina. Eli tuli hieman etukäteen.

Ei kokoa voi koskaan tietää etukäteen tai koska syntyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän