Mitä moukkamaista olet nähnyt tapahtuvan juhlissa?
Ei mitään känniörvellyksiä, vaan muuten vaan huonoja tapoja.
Esim yksissä häissä jotkut haki ruokaa ennen morsiusparia. Pöytä ei ollut edes valmis, kun kiireisimmät jo lappoi lautasensa täyteen. Morsiammella oli aika kireä ilme, syystäkin .
Kommentit (750)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäys edelliseen: en huomannut, että tuolla ylempänä oli muitakin juhlijoita, joiden juhlat formulat on pilanneet :/
t.kohtalotoveri ristiäisistä
Kirjoitin vuonna 1995 ja mulla kävi näin.
Ajettiinko vuonna 1995 formulakisa lauantaina? Ei.
Ajettiinko jonain muuna vuonna kisa lauantaina? Ei.
F1 osakilpailu su 28.5.1995 ja tuolloin ei vielä ollut nykyistä koulujen päättymispäivä käytäntöä eli todellakin mahdollista, että tuona viikonloppuna vietettiin lakkiaisia molempina päivinä!
Vierailija kirjoitti:
Ostin pienen lahjan kiitokseksi isäntäparille kun sain tulla kylään, tyyliin kynttilöitä ja lasisen alustan. Isäntäparin mies vilkaisi lahjapussiin, ojensi sen minulle takaisin ja sanoi että ”ei me tarvita, pidä sä”
Hänen vaimonsa otti ne vastaan, ei kiittäen tai mitään, mutta otti. Kiusallinen tilanne.
Ei mitään hyvää käytöstä mutta kiltit nuoret ihmiset, älkää tuoko kynttilöitä lasisilla alustoilla tms ainakaan vanhemmille ihmisille.
Emme tee niillä mitään.
Voi tulla ilman tuliaisia tai jos ei pysty niin tuokaa hyvää leipää, kahvia, kesällä mansikoita, vadelmia tai mustikoita jne.
Omissa synttärijuhlissani kaukaa asuvat lapsuuuden kaverit ( sisarukset) tulivat pitkästä aikaa meille.
Sisaruksista vanhempi yritti koko illan iskeä miestäni, hipelöi ja flirttaili, kutsui makkariin katsomaan stringejään. Sen lisäksi pyöri kaikkien miesten, nimenomaan, varattujen ympärillä ja liehitteli heitä roisasti. Kaikki olivat hämmentyneitä ja noloissaan tämän naisen puolesta, myös hänen oma siskonsa.
Se oli todellinen karmtastrofi ja välit meni siinä täysin.
Majoitin heitä pari päivää vielä juhlien jälkeen., vaan koska tämä nuorempi sisko on oikeasti ihana ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäys edelliseen: en huomannut, että tuolla ylempänä oli muitakin juhlijoita, joiden juhlat formulat on pilanneet :/
F1 osakilpailu su 28.5.1995 ja tuolloin ei vielä ollut nykyistä koulujen päättymispäivä käytäntöä eli todellakin mahdollista, että tuona viikonloppuna vietettiin lakkiaisia molempina päivinä!
Lakkiaispäivä oli 3.6.1995.
Tuttavien lapset tekivät kaikkea yököttävää joka juhlissa, koska heille ei ollut opetettu mitään käytöstapoja. Puhalsivat lapseni kakkukynttilät niin että räkä roiskuu, työnsivät kätensä voiastiaan ja möyhensivät, pyyhkivät rään pöytäliinaan. Isä piti tuollaista hauskana ja äiti kielteli laimeasti. Joo ei olla enää kutsuttu heitä kotiimme.
En ole mitään isoa moukkamaisuutta todistanut, mutta viimeksi kakkujonoon menivät lautaset kädessä ihmiset jotka olivat jo ottaneet isot palat ja osalla heidän takana jonottavistaan vieraista oli vielä saamatta. Kakut siis oli laitettu esille vastikään eikä niin että olisivat olleet jo puolisen tuntia leikattavana, olivat vain hotkineet noin 2 minuutissa kakkunsa ja lähteneet heti hakemaan lisää. Turhauttavaa, koska kakkua oli laskettu tietty menekki per ihminen ja totta kai loppuikin sitten kesken.
Ylipäätään santsaaminen ennen kuin kaikilla on lautaset edessään on junttiuden huipentuma, ei voi olla niin hirveä nälkä ettei voi hetkistä odottaa. Ei ole ensimmäinen kerta kun ruoka onkin loppunut häntäpäästä tuleville kun ihmiset ovat mättäneet santsilautaselle kuin pula-aika olisi tulossa.
Hautajaisissa noin 5-vuotias sukulaislapsi puhui omia juttujaan kovaan ääneen vainajan lapsen pitämän, koskettavan muistopuheen aikana eikä kukaan tähän reagoinut. Ymmärrän että tuon ikäiselle on vaikea hallita äänenkäyttöään, mutta kyllä silti saisi ohjeistaa että nyt pitää olla hiljaa. Toisissa hautajaisissa 4-ja 6-vuotiaat lapset juoksentelivat kiljuen ympäri salia muistopuheen aikana ja vanhemmat eivät tätä tietenkään estäneet. Mikähän siinä on että omia kullannuppuja ei voi opettaa käyttäytymään tai edes viedä ulos rauhoittumaan hetkeksi jos iskee kohtaus puheen aikana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me pidimme juhlat ja vieraat eivät tervehtineet eivätkä puhuneet kanssani koko iltana. Eivät edes kysyneet lupaa, että saavatko heidän lapsensa kaivaa koristelut irti täytekakusta. Kakku oli kuin pommin jäljiltä ja laitoin sen kompostiin kun vieraat lähtivät.
Eihän sitä ole mikään pakko pitää sukulaisensa puolisosta mutta tuollainen käytös on kyllä ala-arvoista. Keittiöpiikaakin yleensä tervehditään ja kiitetään normaaleissa juhlissa.
Mitähän mä en nyt tässä tajua?
Te piditte juhlat - te, sä ja miehes? Ketä olitte kutsuneet, kun noin käyttäytyivät? Etkö itse tuntenut ihmisiä? Miksi et itse jutustellut vieraittesi kanssa?Kutsuimme miehen sukulaisia. Olin ihan ovella toivottamassa kaikkia tervetulleeksi. Pöydässä yritin kysyä kuulumisia mutta kukaan ei vastannut mitään. Eivät edes katsoneet minua. Kymmenen vuotta olimme olleet jo naimisissa. Mieheni suku vastusti todella paljon liittoamme. Olen ihan nuhteeton ja opiskellut ihminen, jolla ei ole minkäänlaisia merkittäviä paheita kotoilun lisäksi.
Missä suvuissa on oikein näitä ”suku vastusti liittoamme” -juttuja? Itse en tunne ainuttakaan aikuista, joissa suvulle kumppanin valinta olisi ollut jotenkin ongelma. Onko siellä joku suvun vanhimpien kokous, joka tulee sanomaa ”Pirkko, me ei voida hyväksyä sinua Matin puolisoksi. Pakkaankamasinja lähde. Olet heikoin lenkki”. Vai miten nämä oikein toimii?
Luultavasti kyseessä on tunnettu ilmiö nimeltä 'SANATON SOPIMUS'.
Meille kävi näin, koska mieheni äitipuoli piti minua huonona valintana parin lyhyen tapaamisen jälkeen. Siitä alkoi jatkuva veetuilu ja lopulta en enää halunnut mennä käymään vaikka olisi ollut mukava tavata muita miehenpuolen sukulaisia. Sitten rupesivat muutkin kuulteni tai selän takana veetuilemaan. (Joo näitä sai kuulla toisilta jälkeenpäin.) Näitä sen kummemmin tässä erittelemättä, niin tosi outoja ja röyhkeitäkin asioita on tapahtunut.
On kulunut jo pari vuosikymmentä, mutta en ole koskaan saanut kuulla syytä kohteluun. Mies ei välitä, hänelle hänen omat sukulaisensa ovat yhdentekeviä, mutta minä olisin kyllä mielelläni ollut edes joidenkin kanssa tekemisissä kun omia ei ole lähimaillakaan. Mutta minkäs sille sitten. Kai joka suvussa pitää olla joku kaltoinkohdeltu?
Vierailija kirjoitti:
Mummon juhlissa yhdet vieraat kyselivät kovaan ääneen joko sitä kahvia tulee ja eivät voineet odottaa vuoroaan vaikka kahvia oltiin kaatamassa. Nämä ei muutenkaan tajua hyvistä käytöstavoista mitään
Tästä tuli mieleen eräs rouva. Olin lupautunut laittamaan ruuan isolle porukalle mökissämme. Kerroin eräälle rouvalle, että voit keittää kahvit milloin vaan, jos kahvituttaa. Näytin hänelle keittiöni kaappien sisällöt ja hän oli siitä kiitollinen.
Mutta kun seurue oli syönyt, niin mä en jaksanut lähteä keittämään kahvia, joten "olin vaan ollakseni." Tuttavarouva ei kuitenkaan tehnyt mitään. Istui siinä myös,joten kukaan ei saanut kahvia. Mua nolotti, mut mä en jaksanut.
Sama rouva auttoi ruuanlaitossa, joka meni heti aivan farssiksi. Kauheaa, miten mun tilanne riistäytyi irti kun tämä rouva alkoi v...maan. Sitten vielä se, että seuraavana päivänä, kun ruokaa lämmiteltiin uudelleen, niin tämä rouva halusi, että nopsaa lämmitellään ja niin siinä sitten kävi, että toinen ruuista paloi pohjaan. Sain kummia ilmeilyjä syöjiltä, kun luulivat minun siellä keittiössäni häärivän.
Mua hävetti, kun juhlat menivät niin pieleen ja mä itse oli vain (henkisesti)väsynyt. Se rouvan sekoilu mun keittiössäni oli mulle liikaa. En jaksanut edes kertoa nuorille, että keittäkää teetä, jos huvittaa. Pieleen meni. Lopuksi vielä sananen, että mä olisin mieluiten yksin sen ruuan valmistanut. En halunnut rouvaa siihen sähläämään ja kaikki, mitä sitten tapahtui, niin oli tämän rouvan vika. Kaikenhuipuksi, koko lauma ruokailijoita oli toisen perheen sukua. Olin yksin ja siksi pyysin rouvaa avuksi, kun juhlat olivat hänen sukulaisensa juhlat. Joko hän halusi nolata minut tai sitten rouva on tyhmä.
Eräs sukulaiseni kertoi veljeni häissä paksusuolen tähystyksestään. Siinä aterioidessa tietysti yksi parhaista puheenaiheista. Aiheesta riitti kyllä juttua!
Samaisissa häissä kävi ilmeisesti hieman polttamassa pilveä ja veti pullollisen kossua janoonsa. Löytyi myöhemmin vessasta Aatamin asussa sammuneena. Ennen väsymistään ehti haukkua myös maljapuheessaan sulhasen perheen "svedupelleiksi".
Samainen sukulainen oli ilmoittanut ettei voi olla arkunkantajana ukkini hautajaisissa, oli olkapää kipeä. No eihän siinä mitään. Valitti kuitenkin koko hautajaisten ajan kuinka häntä vihataan ja halveksutaan, ei edes arkkua pyydetty kantamaan! Hautajaisissa piti myös tiedotustilaisuuden liittyen perinnönjakoon. Hän siis listasi kaikki tavarat jotka kuuluvat hänelle, ukin testamentista viis.
Ei ole enää monenkaan kutsulistalla tämä henkilö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän ketjun luettuani on pakko todeta, että tuo pellavaverskahullu pieksee ärsyttävyydessä jopa kivikissaäidin.
Kyllä tässä ketjussa kaikki muut on hulluja kuin minä. Mutta minä olen se joka ei saa kommentoida omaa kommenttiani koskevia kommentteja. Ihme jankkaajia ketju täynnä. :D
En vieläkään käsitä miten mammat tarttuivatkin tuohon pellavaan. Pointti oli se, että lähisukulainen tuli pukujuhlaan sellaisessa asussa jossa normaalit ihmiset korkeintaan katsovat kotona Netflixiä. Eikä ollut kyse mistään seniilistä tädistä vaan noin 35-vuotiaasta yrittäjästä.
Muistakaas nyt sitten mammelit että pellava ei tee vaatteesta juhlavaatetta. Olovaate on olovaate vaikka se olisi mistä valmistettu.
On kyllä ihan absurdia touhua tämä kieltämättä. :'D Mutta hyvin viihdyttävää!
/Verska
Katselin sen esimerkkikuvan pellavavaatteesta ja en pidä sitä mitenkään mauttomana asuna juhliin tai oloasuna. Pellava itsessään on hieno materiaali ja sen ei tarvitse olla rypytön. Jos asun osaa kantaa niin se sopii tilaisuuteen kuin tilaisuuteen.
Itselläni on musta kaunis pellavapaita ja housut, asun hinta on 600€ ompelijalla teetettynä ja leikkaus on moderni, graafinen ja solmittavat yksityiskohdat. Koruilla saan sen sata kertaa näyttävämmäksi kuin tyypilliset Halosen kesämekot.
Toki jos tyyppi on muutenkin nuhruinen niin ryppyinen, kulahtanut ja huonolaatuinen nyppypellava ei säväytä. Mutta kaunisrunkoinen mies pellava-asussa on aika namu. Ehkä juuri tuo puhtaus ja luonnonmateriaali on seksikästä, pokaa häikäisevän valkoinen pellavamies hääjuhlista, sehän muutenkin kulkee jo lakanoissa.
No joo. Olen ehkä 10 kertaa vastaillut näihin samanlaisiin kommentteihin. Pellavasta voi valmistaa sekä juhla- että muita vaatteita. Tuossa ristiäistapauksessa kyse ei todellakaan ollut juhlavaatteesta.
En tiennyt että ihmiset luulevat pellavan olevan itsearvoisesti jotenkin arvokas tai juhlava materiaali. Hassu ajatus. :D
Ps. Vaatteen hinta ei liity mitenkään siihen onko se tilaisuuteen sopiva vai ei.
/Verska
Voisitko sä turkulainen nyt olla hiljaa ja häipyä internetistä?!
Turku on olemassa etteivät turkulaiset häiritsisi muita ihmisiä ympäri Suomea. Perusta vaikka oma ketju tälle etikettiongelmallesi.
Minähän keskustelen niin kauan kuin tästä aiheesta muutkin keskustelevat, sun on turha kiukutella. :) En mä yksinäni täällä juttele.
/6
Vieläkö te jankkaatte pellavasta!?
Minähän sanoin, että verska on niitä sietämättömiä tyyppejä, joilla ei ole mitään tajua mistään, jotka jankkaavat hamaan tappiin asti. Meilläkin suvusta näitä löytyy, kaikki juhlat juhlimme ilman heitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän ketjun luettuani on pakko todeta, että tuo pellavaverskahullu pieksee ärsyttävyydessä jopa kivikissaäidin.
Kyllä tässä ketjussa kaikki muut on hulluja kuin minä. Mutta minä olen se joka ei saa kommentoida omaa kommenttiani koskevia kommentteja. Ihme jankkaajia ketju täynnä. :D
En vieläkään käsitä miten mammat tarttuivatkin tuohon pellavaan. Pointti oli se, että lähisukulainen tuli pukujuhlaan sellaisessa asussa jossa normaalit ihmiset korkeintaan katsovat kotona Netflixiä. Eikä ollut kyse mistään seniilistä tädistä vaan noin 35-vuotiaasta yrittäjästä.
Muistakaas nyt sitten mammelit että pellava ei tee vaatteesta juhlavaatetta. Olovaate on olovaate vaikka se olisi mistä valmistettu.
/Verska
Katselin sen esimerkkikuvan pellavavaatteesta ja en pidä sitä mitenkään mauttomana asuna juhliin tai oloasuna. Pellava itsessään on hieno materiaali ja sen ei tarvitse olla rypytön. Jos asun osaa kantaa niin se sopii tilaisuuteen kuin tilaisuuteen.
Itselläni on musta kaunis pellavapaita ja housut, asun hinta on 600€ ompelijalla teetettynä ja leikkaus on moderni, graafinen ja solmittavat yksityiskohdat. Koruilla saan sen sata kertaa näyttävämmäksi kuin tyypilliset Halosen kesämekot.
Toki jos tyyppi on muutenkin nuhruinen niin ryppyinen, kulahtanut ja huonolaatuinen nyppypellava ei säväytä. Mutta kaunisrunkoinen mies pellava-asussa on aika namu. Ehkä juuri tuo puhtaus ja luonnonmateriaali on seksikästä, pokaa häikäisevän valkoinen pellavamies hääjuhlista, sehän muutenkin kulkee jo lakanoissa.
No joo. Olen ehkä 10 kertaa vastaillut näihin samanlaisiin kommentteihin. Pellavasta voi valmistaa sekä juhla- että muita vaatteita. Tuossa ristiäistapauksessa kyse ei todellakaan ollut juhlavaatteesta.
En tiennyt että ihmiset luulevat pellavan olevan itsearvoisesti jotenkin arvokas tai juhlava materiaali. Hassu ajatus. :D
Ps. Vaatteen hinta ei liity mitenkään siihen onko se tilaisuuteen sopiva vai ei.
/Verska
Turku on olemassa etteivät turkulaiset häiritsisi muita ihmisiä ympäri Suomea. Perusta vaikka oma ketju tälle etikettiongelmallesi.
Tämä on niin totta: Turku on olemassa etteivät turkulaiset häiritsisi muita ihmisiä ympäri Suomea.
Voi olla, että toi vörsky-verska ei välttämättä ole siedetty edes Turussa, sille pitää varata joku karu luoto avomerellä.
Turkulaisena nuo verskat / verskahousut kuuluvat ihan perus sanastoon :). Sillä viittaamme urheiluun tai oleiluun käytettäviin polyesteri- tai puuvillahousuihin. Siis sellaisiin "kiiltävää" kangasta oleviin verryttelyhousuihin, sekä puuvillaisiin gollege-housuihin.
Vierailija kirjoitti:
Turkulaisena nuo verskat / verskahousut kuuluvat ihan perus sanastoon :). Sillä viittaamme urheiluun tai oleiluun käytettäviin polyesteri- tai puuvillahousuihin. Siis sellaisiin "kiiltävää" kangasta oleviin verryttelyhousuihin, sekä puuvillaisiin gollege-housuihin.
Ystävä hyvä, se on college...
Turussa se taitaa olla gollege (eikä college) koska Turussa ei sanota verkkahousut vaan verskahousut. Samoin Turussa ei ole terkkahoitajaa vaan terskahoitaja, ja terveyskeskukseen mentäessä ei ole terkka-aikaa tai mennä terkalle, sanotaan terska-aika tai mennään terskalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lakkiaispäivä oli 3.6.1995.
En ymmärrä alapeukkuja. Minäkin kirjoitin 1995 ja lakkiaispäiväni oli lauantai 3.6. Formulakisat on ajettu edeltävänä sunnuntaina. Muistan olleeni vieraana lakkiaisissa keskellä viikkoa vuonna 1989, eli silloin ei vielä ollut tätä lauantaikäytäntöä. Muistaisiko joskus, koska tämä oikeasti muuttui, kun jäi vaivaamaan? Vuonna 1992 on viimeksi voinut olla lakkiaispäivä sunnuntaina. JJ ja Häkkinen eivät olleet ihan mestaruustaisteluissa silloin, mutta formulalähetyksiä oli kuitenkin.
Anteeksi off topic, en halua tästä uutta pellavaverska-vääntöä, mutta en vain helposti googlaamalla löytänyt vastausta, milloin lakkiaispäivä on muuttunut.
Hyvä tietää eli en sitten enää sano Turkkunen vaan Turku tai Turkku on jatkossa Tursku tai Terska. Mulkkujahan siellä enimmäkseen asuu.
Pukeutuminen! Vaatteiden ei tarvitse olla viimeistä muotia muuta siistit, puhtaat ja silitetyt ja oikean kokoiset! Ja ymmärrän esim että lapset tulee lenkkareissa koska yksien juhlien takia ei osteta juhlakenkiä. Tukat puhtaana ja kammattuna.
Muuta esim naiset vetää päällensä liian pienet ja kittanat "juhlamekot"...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
/Verska
/Verska
Minähän keskustelen niin kauan kuin tästä aiheesta muutkin keskustelevat, sun on turha kiukutella. :) En mä yksinäni täällä juttele.
/6
Vieläkö te jankkaatte pellavasta!?
Minähän sanoin, että verska on niitä sietämättömiä tyyppejä, joilla ei ole mitään tajua mistään, jotka jankkaavat hamaan tappiin asti. Meilläkin suvusta näitä löytyy, kaikki juhlat juhlimme ilman heitä.
Oikeastiko voit nyt ihan käsi sydämellä sanoa, että sinä et jankkaa? :'D Sama kommentti jo toistamiseen.
/Verska
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lakkiaiset olivat vuonna 1995 3.6.
Kuulostat hieman siltä kuin nauttisit muutenkin ihmisten välien sotkemisesta ja juoruilusta. Jätän omiin juhliini sinunkaltaiset kutsumatta. Ainakin jos alkoholiakin tarjotaan. Ei siksi, että meidän juhlissa ryypätään hullunlailla vaan siksi, että haluan kaikkien vieraitteni tuntevan olonsa mukavaksi. Silloin täytyy olla oikeasti hauskaa. Samoin rajaan fb-julkaisuni sellaisilta ihmisiltä pois.
Toisaalta mua taas harmittaa se, etten ole niin suurenmoinen ihminen kuin sinun sukulaisesi, jotka kaikesta huolimatta sinua kutsuvat eivätkä jätä ulkopuolelle.