Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olette siitä, että seuraatte kaverianne instassa, mutta kaveri ei seuraa sinua takaisin?

Vierailija
21.07.2019 |

Antaako epäkohteliaan tai epäkiinnostuneen kuvan?

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä moni sanoo, että seuraa vain aiheita eikä ihmisiä. Mitä te sitten itse postaatte ja miksi annatte ihmisten seurata teitä? Eihän tässä kukaan ole sanonutkaan, ettei sitä instaa saisi käyttää pelkästään aiheiden seuraamiseen, mutta aloituksessahan puhuttiin siitä, että itse hyväksytään se seuraamispyyntö, mutta ei seurata takaisin. Jos en halua olla instassa tekemisissä kenenkään kanssa, en tietenkään hyväksy seuraamispyyntöjäkään. 

Siis mitä ihmettä? Miksi en antaisi? Jos joku haluaa seurata, miksi en antaisi? 

Vierailija
82/90 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten yksi ihminen jaksaa tehdä jostain instasta aihetta ja monta kommenttia itselleen ja joku random tyyppi yhden vastauksen ja sitten väitetään että kysely tehty 100-200 ihmiseltä. Voi juma :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi seuraaminen on teille tärkeää? Mitä te saatte siitä, että joku töllää teidän päivityksiänne?

Tämä juuri! Miksi joku kuvittelee että hänen elämänsä on niin ihmeellistä että se kiinnostaa jokaista kadunkulkijaa? Jos minä joskus olisin instagramissa, en seuraisi yhtään ketään tuttaviani vaan AIHEITA jotka oikeastikin minua kiinnostavat, esim. luonto, käsityöt, kirjallisuus. Näitä tuskin on sellaisen päivityksissä jotka haluavat jokaisen tuttavansa katselevan jotain varpaat hiekassa -räpäyksiään.

Eli tiedätkö jo etukäteen, mitä ne tuttavasi sinne päivittävät? Tämä ainakin minua ihmetyttää, kun itse pari viikkoa sitten liityin instagramiin ja muutamia fb-kavereita siellä aloin seuraamaan. En ole facebookiin pitkään aikaan päivittänyt yhtään mitään, joten niillä pyytämilläni kavereilla ei pitäisi olla oikein mitään ennakkokäsitystä siitä, mitä aion instassa julkaista. Silti jotkut ovat hyväksyneet seurantapyyntöni, mutta eivät ole seuranneet minua takaisin. Kyllä se aika tylyltä vaikuttaa, että kelpaa kyllä seuraajaksi, mutta sitten tehdään joku ennakko-oletus, että tuo ihminen julkaisee kuitenkin pelkkää p*skaa. Sen ymmärtäisin, jos ei hyväksyisi seuraamispyyntöä. 

Edelleen, seuraisin vain AIHEITA jotka minua kiinnostavat. En ihmisiä. 

No ihmiset niistä aiheista sinne kirjoittelevat. 

Lähtökohtasesti minua ei kiinnosta kukaan ihminen vaan se aihe, vaikka luonto. Miksi siis seuraisin jotain random-Janitaa vain siksi että hän oli kurssikaverini kauppiksessa -96 ja käy kerran kesässä marjametsässä josta päivittää ehkä minua kiinnostavan kuvan instagramiin? Tämän yhden kuvan takia mun syötteeseeni tulisi kaikki muutkin random-Janitan kuvat, sen pikku lapsoset joita en ole koskaan tavannutkaan ja jotka ovat niin suloisesti sotkeneet naamansa jätskitötteröön? Miksi seuraisin näitä kuvia? Älä nyt vielä väitä että kohteliaisuuttaan pitäisi tykätäkin!

Ehei, näen niitä haluamiani kuvia aihesanoilla joita seuraisin jos instagramiin menisin.

Et siis osaa käyttää instagramia. Ne Janitan julkaisut saa piilotettua. 

En ole missään sanonut, että pitää tykätä. Enkä ole sanonut, että jotakuta lähes tuntematonta pitää seurata. Kylläpäs sinä nyt suhtaudut tunteellisesti, kun ihan pitää huutaa. Jos et muutenkaan instassa seuraa ketään ja haet kuvia vain aihesanoilla, niin sehän on ihan eri juttu. Tässä tapauksessa sitten sinullakaan ei taida olla seuraajia eikä omia julkaisuja. Tämä on ihan eri tilanne, koska tällöin tuskin hyväksyt niitä seuraamispyyntöjäkään. Ketjussa puhutaan tilanteista, joissa sinua seurataan, mutta et itse seuraa. 

Mikä idea on seurata jotain, mutta kuitenkin piilottaa tämän  julkaisut?

Minä tykkään kavereistani, mutta osan julkaisut ovat täyttä kuraa, joten piilotan ne mielelläni. Haluan näyttää, että pidän ihmisestä, joten seuraan häntä ja vaikutan näin positiivisesti. En halua torjua ihmisiä, joista pidän. Sosiaaliset suhteet vaikuttaa niihin tykkäämisiin, vaikka moni väittää ettei vaikuta. Sekin vaikuttaa kuinka moni kuvasta tykkää. Hullujen päivien ns. laariefekti: ensiksi ketään ei kiinnosta, mutta yhtäkkiä kaikki ovat samalla laatikolla tonkimassa... Kaikki eivät toimi näin, mutta iso osa ihmisistä on tällaisia laumasieluja. (On tästä kirjoitettu tieteellisiä julkaisujakin.) 

Minusta on outoa, että tähän viestiketjuun on tullut nälvimään ne, jotka väittävät etteivät seuraa ketään ja muuta kummallista miksi eivät yksittäistä ihmistä seuraa. Miksi osallistua keskusteluun, joka ei edes heidän tapaansa toimia koske. On esimerkiksi täysin eri asia seurata pelkkiä aiheita, kuin seurata 300 random tyyppiä ja jättää pari ulkopuolelle. Se on selkeä osoitus ettei voisi vähempää kiinnostaa koko ihminen edes kohteliaisuussyistä. 

Sulle Instagramilla on erilainen tarkoitus kuin mulla. Sulle se on eräänlainen "ystäväkirja" ja seuraajistasi näet, ketkä ovat sun kavereitasi. Mun "ystäväkirjani" löytyy kännykkäni yhteystiedoista. Siellä on ystävieni ja kavereideni nimet ja puhelinnumerot. En siis tarvitse Instaa tätä tarkoitusta varten. Minä seuraan Instassa tiettyjä ihmisiä, mutta vain hyvin harva heistä on myös kännykkäni yhteystiedoissa. En siis seuraa Instassa ketään sen vuoksi, että he ovat kavereitani. Suurin osa ihmisistä, joita seuraan Instassa, on mulle täysin tuntemattomia. Seuraan heitä siksi, että he postaavat sellaisista asioista, jotka kiinnostavat mua. Enkä odota, että koska minä seuraan heitä, heidänkin pitäisi seurata minua. 

Tämä nyt taas on itsestäänselvyys. Mutta jos kyseessä on sellainen henkilö, joka seuraa kaikkia muita tuttujaan paitsi paria, on siihen joku syy olemassa. Yleensä se on se ettei koe henkilö kiinnostavaksi, eikä halua hänen julkaisujaan nähdä. 

Tapauskohtaisesti voi arvioida tilanteen. Kyllä aika nopeasti näkee millainen instailija on kyseessä. Mielestäni on itsestään selvyys ettei tämä aloitus koskenut kaltaisiasi instailijoita, vaan lähinnä niitä joilla on paljon kavereita seurattavina, jopa kaikki muut facebookista paitsi pari henkilöä. Facebookiin yhdistäminen tuo kaikki kaverit instagramiin ja jos ei jotakin sinne halua, joutuu erikseen muistaakseni klikata ettei halua jotakin seurata. Eli jos parille painaa sen älä seuraa, kertoo se jotakin.

Minusta niiden ei kannata lähteä puolustelemaan tässä toimiaan, joista ei selkeästä tässä ole kyse. Puolustuskannalla olo tässä yhteydessä on sellaisille hieman outoa... Miksi niin, kun ei aihe kosketa edes heitä?

Vierailija
84/90 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos henkilö seuraa suurinta osaa facebook kavereista ja jättää jonkun ulkopuolelle, on se suora osoitus ettei kyseinen henkilö kiinnosta. 

Jos henkilö ei seuraa kuin mielenkiinnon kohteitaan, ei ulkopuolelle jättö ja seuraamattomuus merkitse mitään.

Ne ketä seuraa ja ketkä seuraa ovat julkisia, eli sieltä sen näkee mikä tilanne.

Joku oikein diiva saattaa roikottaa seuraamispyyntöä kauan. Toiset ei käy usein instassa, joten pyyntö roikkuu kauan. 

Ihan tapauskohtaisia jutut. Mutta tuo eka mainittu on ihan selkeä osoitus mitä henkilö ajattelee sinusta.

Vierailija
85/90 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ig seurannalla osoitetaan asioita. Ne jotka eivät sitä tee, eivät koe varmaan suurta tarvetta tuoda sitä esiin. Naiset osoittaa hienovaraisesti jos eivät kaipaa jonkun seuraa tai halua nähdä häntä somessa. Kyllä tuntuu pahalta niiden osalta, joita luuli kaverikseen ja jotka seuraa muitakin tuttuja. Mutta tunne menee ohi.

Vierailija
86/90 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli masennusta muutaman vuoden.

Hiipui ystävyyssuhteet, kun en lähtenyt mihinkään. Lopulta tietty porukka ei ottanut yhteyttä. Koitin somen kautta lähestyä yhtä. Hän ei reagoinut mitenkään, joten annoin olla. Kyllä se minusta oli osoitus ettei nyt kiinnosta. Ottaa yhteyttä joskus sitten jos haluaa. Minä en kehtaa enää.

Vierailija
87/90 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi seuraaminen on teille tärkeää? Mitä te saatte siitä, että joku töllää teidän päivityksiänne?

Tämä juuri! Miksi joku kuvittelee että hänen elämänsä on niin ihmeellistä että se kiinnostaa jokaista kadunkulkijaa? Jos minä joskus olisin instagramissa, en seuraisi yhtään ketään tuttaviani vaan AIHEITA jotka oikeastikin minua kiinnostavat, esim. luonto, käsityöt, kirjallisuus. Näitä tuskin on sellaisen päivityksissä jotka haluavat jokaisen tuttavansa katselevan jotain varpaat hiekassa -räpäyksiään.

Teitäkö ei kiinnosta yhtään ystävänne ja heidän elämänsä tapahtumat ja kohokohdat? Kyllä minä ainakin tykkään nähdä ystävien ja tuttujenkin julkaisuja. On kiinnostavaa tietää mitä muille kuuluu helpolla ja vaivattomalla tavalla. Enemmän mä ihmettelen millaisia teidän ystävyyssuhteet on, jos ei mikään kiinnosta toisen elämässä.

Vierailija
88/90 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä? Hankkikaa elämä älkääkä perustako arvojanne ja tekemisiänne johonkin teennäiseen somemaailmaan.

Vierailija
89/90 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teitäkö ei kiinnosta yhtään ystävänne ja heidän elämänsä tapahtumat ja kohokohdat? Kyllä minä ainakin tykkään nähdä ystävien ja tuttujenkin julkaisuja. On kiinnostavaa tietää mitä muille kuuluu helpolla ja vaivattomalla tavalla. Enemmän mä ihmettelen millaisia teidän ystävyyssuhteet on, jos ei mikään kiinnosta toisen elämässä.

Mun ystävyyssuhteet tapahtuvat kasvokkain livenä. Ei ole instagramia eikä tämän takia tulekaan. Jos joskus tekisin sen, tekisin sen nimimerkillä. Mitäs siihen sanot :D

Vierailija
90/90 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten sanottu jo ketjun alussa, nämä eivät ole nuorten ongelmia ollenkaan, vaan keski-ikäisten naisten. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi