Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aamiastarjoilun järjestäminen mökille

Vierailija
20.07.2019 |

Oletteko koskaan ajatelleet että pitäisitte buffet muotoista aamupalatarjoilua jos väkeä on paljon?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se siis eroaisi tavallisesta aamupalasta, jossa tarvikkeet ovat esillä pöydällä ja jokainen ottaa niistä mitä haluaa?

Vierailija
2/35 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se siis eroaisi tavallisesta aamupalasta, jossa tarvikkeet ovat esillä pöydällä ja jokainen ottaa niistä mitä haluaa?

Neuvo onkin niille jotka ovat tottuneet siihen että mökillä jokainen valmistaa ruokansa omalla-ajallaan itse eikä yhteistä aikaa vietä mökillä edes aamupalalla.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, kun ei ole paljon väkeä, mutta kaikki saa ottaa mitä haluaa ja sitten kokoonnutaan pöydän ääreen.

Vierailija
4/35 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heureka! Ensimmäinen ihminen joka koskaan on keksinyt tämän! Missä on Nobel?

Vierailija
5/35 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Minä haluan herätä aikaisin valmistamaan aamiaisbuffetin. Laitetaan pekonit, kokkelit, puurot, sämpylät, leivät, leivänpäälliset, myslit, hedelmät, teet, kahvit, croissantit, voit, marmeladit, mehut ja jogurtit pöytään astoihin. Minä vahtaan, täytän ja paistan sitä mukaa kun tyhjenee. Buffetissa myös usein otetaan usealle puhtaalle lautaselle, minä mielelläni kärrään puhtaita pinoon kun toiset hakevat lisää.

Hieno idea.

Vierailija
6/35 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropas vähän enemmän ketä teillä on mökillä ja kuinka paljon. Onko nykyiseen järjestelmään päädytty miksi? Ja kenen oletatte maksavan aamupalabuffetin? Ja pakottaisiko buffet kaikki heräämään samaan aikaan?

Vierailija
7/35 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesämökkibuffet, jossa voit, juustot, leikkeleet ja raputahnat seisovat tuntitolkulla auringossa...

Tulee sitten vietettyä yhteistä aikaa huussijonossa.

Vierailija
8/35 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtava idea.

Vierailija
9/35 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se ole sen vaikeampaa kuin kotonakaan. Itse suosisin kertakäyttöastioita ja mahdollisesti purkkitavaraa, esim. valmista hummusta, sillejä ja niin edelleen. 

Ja vaikka niitä vakuumissa olevia esipaistettuja sämpylöitä/patonkeja, jotka vain lämmitetään nopeasti. 

Vierailija
10/35 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö aina on ollut? Ootko vajaa kun kysyt itsestäänselvyyksiä

Vierailija
11/35 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko tunnustaa, että en ole ajatellut. Meidän mökillä on yleensä 1-2, korkeintaan 3 tai harvoin 4 henkilöä kerrallaan, ja jos olisi enemmän, niin olettaisin että kaikki vieraat osallistuisivat tällaisen suunnitteluun, jos sellaista toivoisivat.

Vierailija
12/35 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Minä haluan herätä aikaisin valmistamaan aamiaisbuffetin. Laitetaan pekonit, kokkelit, puurot, sämpylät, leivät, leivänpäälliset, myslit, hedelmät, teet, kahvit, croissantit, voit, marmeladit, mehut ja jogurtit pöytään astoihin. Minä vahtaan, täytän ja paistan sitä mukaa kun tyhjenee. Buffetissa myös usein otetaan usealle puhtaalle lautaselle, minä mielelläni kärrään puhtaita pinoon kun toiset hakevat lisää.

Hieno idea.

Teetkö kotonasikin joka aamu leikkeleet, marmeladit ja myslit itse? Joka ikinen aamu? 

Ymmärrän kyllä, että palstan naiset ovat kädettömiä ja äärimmäisen laiskoja. 

Vierailija
13/35 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neuvo onkin niille jotka ovat tottuneet siihen että mökillä jokainen valmistaa ruokansa omalla-ajallaan itse eikä yhteistä aikaa vietä mökillä edes aamupalalla.

Ap

Enpä ole koskaan tuommoisesta mökistä kuullut, että syödään miten sattuu. Kyllä se sapuska on tarjolla tiettyyn aikaan mökilläkin.

Vierailija
14/35 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hieno idea.

Teetkö kotonasikin joka aamu leikkeleet, marmeladit ja myslit itse? Joka ikinen aamu? 

Naiset? :D

Vierailija
15/35 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hieno idea.

.... kun sarkasmi viuhuu ohi.

Vierailija
16/35 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No buffatyyppinenhän tuo aina on ollut, jos porukkaa on paljon mökillä - harvoin on. Se nyt ei ole tunteja siihen katettuna, vaan katetaan sitten kun ihmiset on heräilleet, ja korjataan pois jonkin ajan kuluttua. Yhdessä laitetaan, yhdessä tiskataan, tai käytetään kertakäyttölautasia.

Kun ollaan kahdestaan miehen kanssa, meidän buffa toimii samalla periaatteella. Nostetaan ruoat pöydälle ja otetaan kumpikin mitä halutaan, yhdessä syödään.

Ei meillä ole ikinä ollut kotona eikä mökillä niin, että kukin puputtaa omia ruokiaan. Missä sellaista on?

Vierailija
17/35 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hieno idea.

Naiset? :D

Täällä palstalla on joitakin kirjoittelijoita, jotka elävät 50-lukua, ja naiset ovat vastuussa ruuasta, lasten hoidosta ja sukuun yhteydenpidosta. Jonkun pitäisi kertoa näille, että nykynaiset ovat koulutetumpia kuin miehensä ja nykymiehet ovat kyllin fiksuja ottamaan vastuuta jopa aamiaisesta.

Vierailija
18/35 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sou?

Vierailija
19/35 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkeleet, juustot, leivät,vihannekset, hedelmät, kahvit, teet, pekonit, munakokkelit katetaan ulos tai parvekkelle ja nautitaan. Tosi kivaa on.

Kuulostaa siltä, että tämä on monelle tosi eksoottista. Meille arkipäiväistä lomalla.

Vierailija
20/35 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No buffatyyppinenhän tuo aina on ollut, jos porukkaa on paljon mökillä - harvoin on. Se nyt ei ole tunteja siihen katettuna, vaan katetaan sitten kun ihmiset on heräilleet, ja korjataan pois jonkin ajan kuluttua. Yhdessä laitetaan, yhdessä tiskataan, tai käytetään kertakäyttölautasia.

Kun ollaan kahdestaan miehen kanssa, meidän buffa toimii samalla periaatteella. Nostetaan ruoat pöydälle ja otetaan kumpikin mitä halutaan, yhdessä syödään.

Ei meillä ole ikinä ollut kotona eikä mökillä niin, että kukin puputtaa omia ruokiaan. Missä sellaista on?

Meillä syödään aamupalat, kun kukin on herännyt. Mutta ihan niistä samoista tarpeista, joita kaikille on jääkaapissa. Ruokaakin joskus syödään eri aikaan, mutta mä tai mies ollaan se tehty. Eihän omia ruokiaan ala kukaan tekemään. Samasta padasta.

ohis