Opettakaa lapsenne uimaan. Moni 6v osaa
Kommentit (41)
Mutta yhteenkään pyöräkouluun en ole törmännyt.
Opettaisin, mutta ei häntä saa kuin vähän kahlailemaan matalikolla.
Mä opin uimaan vasta 7 vai 8-vuotiaan. Ei kiinnostanut. En edelleenkään pidä vedestä.
Joo on kyllä tärkeä taito eikä ole kivaa koulussa kun kaikki muut osaa jo.
Vierailija kirjoitti:
Mä opin uimaan vasta 7 vai 8-vuotiaan. Ei kiinnostanut. En edelleenkään pidä vedestä.
Mä taisin olla lähemmäksi 12v. kun opin uimaan. Inhosin, ja inhoan edelleen uimista.
Lapset luonnostaan tykkää pullikoida vedessä. Siinä lomassa voi oppimisesta tehdä hauskaa ja kannustavaa.
Pysytään pinnalla!
Vierailija kirjoitti:
Lapset luonnostaan tykkää pullikoida vedessä. Siinä lomassa voi oppimisesta tehdä hauskaa ja kannustavaa.
Pysytään pinnalla!
Ei kaikki tykkää.
Hukkua voi, vaikka osaisi uida, niin aikuinen kuin lapsikin.
Juu, meidän 6v osaa pyöräillä mutta ei uida. On arka monessa asiassa, vähääkään syvemmässä vedessä pulikointi ei tee poikkeusta, etenkään jos on likaisesta ja sameasta luonnonvedestä kyse. Tosin ehkä juuri siksi on turvassa hukkumiselta, ettei tuota saisi kirveelläkään järviveteen.
Lapset on erilaisia.
Vuosia siinä meni että nuorempi lapsi oppi uimaan, jostain syystä vain peräpää upposi pinnan alle vaikka mitä teki.
Onneksi koskaan ei ole tarvinnut pakottaa oppimaan, vaan pikkulapsesta saakka olemme käyneet ahkerasti uimalassa ja rannalla.
Itse opin lopulta alakouluikäisenä muutaman uimakoulun jälkeen. En tiedä oliko investoinnin (aika ja raha) arvoista, kun en ole taitoa koulun jälkeen missään tarvinnut. Vähän kuin pakkoruotsi
Lapseni on ollut kolmatta kertaa uimakoulussa tänä kesänä (ollut 5-, 6- ja 7-vuotiaana). Itsekin oon yrittänyt ties mitä opetusta ja sirkustemppuja järvessä lapsen kanssa. Ei ole oppinut. Uskon, että oppii, kun aika on kypsä, mutta vauhdittaa sitä ei määräänsä enempää voi.
Vierailija kirjoitti:
Niin että turha opetella uimaan?
Vierailija kirjoitti:
Lapseni on ollut kolmatta kertaa uimakoulussa tänä kesänä (ollut 5-, 6- ja 7-vuotiaana). Itsekin oon yrittänyt ties mitä opetusta ja sirkustemppuja järvessä lapsen kanssa. Ei ole oppinut. Uskon, että oppii, kun aika on kypsä, mutta vauhdittaa sitä ei määräänsä enempää voi.
Tulee ainakin vesi tutuksi, oppii sitten kun oppii.
Vierailija kirjoitti:
Uimataitoinen hukkuu todennäköisemmin kuin uimataidoton, kun jätetään laskuista pois pienet lapset
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin että turha opetella uimaan?
Jos ei liiku vesillä, niin kyllä se aika turha taito on.
Lapsi on 5 eikä suostu menemään uimahalliin, kun kaatui siellä vedessä kauan sitten ja vettä meni nenään. Uimarannalla ollaan oltu, mut siellä lähinnä kahlailee ja leikkii. Haluaisin kyllä opettaa uimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uimataitoinen hukkuu todennäköisemmin kuin uimataidoton, kun jätetään laskuista pois pienet lapset
Näinpä. Harva aikuisen hukkumiskuolema johtuu siitä, ettei henkilö olisi osannut uida. Kyllä niihin on ihan muut syyt. Sairaskohtaukset ja päihteet lienevät yleisimpiä, jos jätetään tahalliset hukuttautumiset pois laskuista.
Meillä on jotenkin merkilliset naapurit. Pidettiin eilen naapuruston lapsille uima-allasbileet. Tuommoinen piha-allas, ei erityisen syvä, mutta kyllä siinä uida ja ilakoida pystyy.
Naapurin perheen muksut tuli paikalle pelastusliivien kanssa. Semmoiset vähän vanhemmat styroksiset härdellit. He eivät saa mennä veteen ilman niitä. Okei, puetaan sitten päälle.
Kyllä mä siinä todella hämilläni sitten niitä asettelin: 10, 8 ja 6 vuotiaille.
ÄItinsä tuli kahville hetken perästä ja ihmetteli, miksi muut lapset saavat olla ilman liivejä. Kun tässä meitä vahteja on ja ihan uimataitoisiakin muut ovat.
Tää äiti aivan järkyttyneenä, että lapset voi hukkua ilman liivejä! On se nyt kumma, kun koulunkin kanssa pitää vääntää samaa asiaa aina. Nää lapset eivät osallistu koulu uintiin, kun halliin ei saa ottaa liivejä mukaan. MITÄ? Saatiin me siinä puhuttua niitä näitäkin, mutta tulee katsottua nyt ihan uusin silmin tuota naista. Pitänyt ihan fiksuna täyspäisenä tapauksena, mutta....
Järviä ja uimakouluja riittää Suomessa.