Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko " hölmöä" jättää omat lapset kotiin, kun mennään ristiäisiin?

Vierailija
27.05.2006 |

Meillä on kaksi aikas vilkasta tapausta ja mietinkin että onko " väärin" jos jätän omat lapset hoitoon, ja vain vanhemmat menisivät ristiäisiin?

Meistä tulee kummeja ja kauhulla ajattelen sitä tilaisuutta miten saan omat lapset pidettyä kurissa ja samalla keskittyä itse tilaisuuteen...

Ajatus siitä että vilistävät pitkin kirkon käytäviä ei oikein houkuta..

Kyllähän ne tietty kuuluisi mukaan,mutta..

Miten muut ovat toimineet?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinne on tulossa useampia lapsiperheitä, voivat toiset pettyä, kun ovat luvanneet omille lapsilleen, että siellä on sitten ne Virtastenkin lapset yms. Jos muita leikki-ikäisiä ei ole, niin sitten voi olla helpompaa jättää lapset kotiin. Olen yhdet häät juossut vilkkaan 1-veen perässä, eikä niistä juhlista juuri ehtinyt itse nauttia! Minkälaisia isäntäväki on, sekin vaikuttaa. Onko suunnitelmissa rennot vai juhlavat kekkerit. Periaatteessa olen itse kyllä sitä mieltä, että perhejuhliin kuuluu tietty määrä vilskettä ja melua. ;)

Vierailija
2/23 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai hakisin lapset mukaan vasta kasteen jälkeen.

Ei minusta ole mitenkään hölmöä jättää lapsia pois tuossa tilanteessa jos molemmat vanhemmat ovat kummeja eivätkä näinollen pysty lapsia kunnolla vahtimaan.

t: kahden vilpertin äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ristiäiset ovat perhejuhla. Niissä saa olla menoa ja melskettä. Meilläkin itse päivän sankari huusi naama punaisena koko ristimisen ajan. Olisin ihmetellyt jos kummit olisivat jättäneet lapsensa kotiin. Mutta toki se on jokaisen oma asia ottaako lapset mukaan vai ei.

Vierailija
4/23 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ristiäiset on sen verran pitkän matkan päässä.

Muita lapsia ei ole sinne tulossa, joten nämä meidän piltit olisivat ainoat, paitsi tietenkin päivänsankari :)

ap

Vierailija
5/23 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatte nauttia tilaisuudesta eri tavalla kuin että juoksette omien lasten perässä tauotta...

Vierailija
6/23 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä lapset voisivat toilailla. Mutta jos kastettava olisi esim. lasten serkku tai lapsillekin hyvin läheinen uusi pieni sukulainen, siinä tapauksessa ottaisin vilkkaat tapaukset mukaan ja esim. mummot ja muut (hehän olisivat siellä myös, jos esim. serkun kasteesta kyse) voisin pyytää heitä myös pitämään silmällä, ettei itse tarvitsisi esim. kasteen aikana (varsinkin jos olette sylikummeja) mennä omaa jälkikasvua ojentamaan.

Mutta älä pidä itseäsi hölmönä, jos lapset jäävät hoitoon. Ja jos joku ihmettelee, missä lapsesi ovat, hän luultavasti kyselee niin vain " tavan vuoksi" ja kuulumisia kuullakseen, ei siksi, että jotenkin oikein paheksuisi, ettei lapsiasi paikalla näy.

Vierailija:

Meillä on kaksi aikas vilkasta tapausta ja mietinkin että onko " väärin" jos jätän omat lapset hoitoon, ja vain vanhemmat menisivät ristiäisiin?

Meistä tulee kummeja ja kauhulla ajattelen sitä tilaisuutta miten saan omat lapset pidettyä kurissa ja samalla keskittyä itse tilaisuuteen...

Ajatus siitä että vilistävät pitkin kirkon käytäviä ei oikein houkuta..

Kyllähän ne tietty kuuluisi mukaan,mutta..

Miten muut ovat toimineet?

Vierailija
7/23 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse varauduin lapsivieraita varten kertakäyttöastioin ja lapsille maistuvin tarjoiluin sekä järjestin heille myös erillisen lasten pöydän, eivätkä lapset tulleet mukaan. Tylsää!

Vierailija
8/23 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautitte itse juhlasta ja saatte keskittyä täysillä suloiseen kummilapseenne :)

Vierailija
9/23 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli mummoja ei ole tulossa mukaan.

Mietin sitäkin, että jos ottaisin jonkun mukaan lapsiani katsomaan, mutta en tiedä oisko sekään hyvä.

Mies oli sitä mieltä että lapset jäisi hoitoon,niin säästyisi hermot,

mutta itse vielä pähkäilen mikä olis hyvä ratkaisu..

ap

Vierailija
10/23 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole varma, miten omat lapset jaksaa olla. Lisäksi ainakin meillä lapset vaistoaa jotenkin jos stressaan ja sitten keksivät ihan varmasti jotain ihmeellistä, joka harmittaa ainakin minua.

Vierailija
11/23 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pojille niin paljon karkkia mukaan, että pysyvät kirkon ajan hiljaa, kun posket on täynnä namia. Ja jos kerran ovat suvun ainoat lapset, niin siellähän on silloin peräänkatsojia, vaikka teitä sitovatkin velvollisuudet.

Eikä se kaste ole niin haudanvakava juhla, ettei siinä voi taukoa pitää, jos lapsi roikkuu putoamisvaarassa saarnastuolin reunalla. Yksi selviytymiskeino on se, että antaa lasten liikkua kirkossa, kunhan eivät pidä kovaa ääntä. Eli pieniltä on liikaa vaadittu olla sekä hiljaa että paikallaan.

Mutta voithan kysyä vauvan vanhemmilta, millaisia ajatuksia heillä on. Jos sinusta tuntuu, että he häiriintyvät ylimääräisestä liikehdinnästä, niin sitten on kohteliaampaa jättää kotiin.

Vierailija
12/23 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näin on, niin lasten kotiin jättäminen on silloin hieman ristiriidassa yllä mainitun ajatuksen kanssa. Mutta en toki sano, että väitteeni pitää paikkansa, enkä myös, että sillä välttämättä pitää olla mitään vaikutusta teidän päätökseenne. Halusin vain tuoda esiin näkökulman.

Vierailija
13/23 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jätettiin oma lapsi kotiin. Olimme sylikummeja ja ajettelin että jos poika keksii jotain jekkuja tai nostaa metelin kun äiti pitää vierasta vauvaa sylissä.

Vierailija
14/23 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ristiäiset ovat? Jos on tilava paikka, niin ehkä ottaisin lapset mukaan, mutta jos on ahdasta niin silloin ehdottomasti lapset hoitoon.

Ja onko juhlapaikassa lapsille tekemistä?

Meillä oli ristiäiset isossa juhlapaikassa, jossa oli lapsille paljon touhuamista ja tilaa juosta, silti etukäteen toivoin, että jospa vieraat jättäisivät vilkkaimmat lapset kotiin.

Vierailija
15/23 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä kuinka paljon on porukkaa kaiken kaikkiaan tulossa,mutta pienessä kolmiossa tunnelma äkkiä tiivistyy.

Jotenkin tuntuu siltä että pitäis ottaa mukaan,mutta sitten taas ei..

Ja jos vanhemmilta asiaa kysyn, niin tuskin sanovat että olisi parempi jättää kotiin, eihän he sellaista kehtaisi sanoa!

Ja joku tuossa kirjoitti että jos ovat valinneet meidät kummeiksi sen takia, että meillä on jo lapsia, niin se pitää kyllä paikkansa, se oli kuulemma yksi " kriteeri" .

Oi voi tätä pähkäilyä...

Kiitos kaikille mielipiteistä!!

ap

Vierailija
16/23 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä suorastaan emäntänä ihmettelisin, jos joku perhe jättäisi lapset kotiin, mutta kun meitä on moneen junaan. Toinen voi nimenomaan pahastua lasten väistämättä järjestämästä hulabaloosta. :) Esität vaan asian niin, että kaverin on helppo sanoa oikea mielipiteensä, eikä alkaa sievistelemään.

Vierailija
17/23 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä lapset on aina mukana joka paikassa.

Vierailija
18/23 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme juuri ristiäisissä kummeina. Oli myös kaveripariskunnan lapsi joten ei ollut mitään tuttuja paikanpäällä. Meidän poitsu on aika arka ja totesimme että emme viitsi pilata toisten juhlaa jos maidän kaveri järjestäisi huutokonsertin.

Kukaan ei ihmetelyt valintaamme.

Vierailija
19/23 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja jos vanhemmilta asiaa kysyn, niin tuskin sanovat että olisi parempi jättää kotiin, eihän he sellaista kehtaisi sanoa!

ap

Näinhän se juuri on, että ei kehdata sanoa oikeaa mielipidettä välttämättä. Mutta tarkoitinkin, että et kysyisi suoraan, vaan juttelisitte aiheesta aivan kuin kavereina juttelette muistakin aiheista. Puhut hänen kanssaan vaikka juhlan tunnelmasta ihan yleisesti ja mitä ajatuksia hänellä siitä on.

Itse olin ystävän häissä yhtenä kolmesta kaasosta ja hän halusi kirkossa alttarille meistä vain yhden. Ja kun alkoi siitä kirkosta puhumaan, niin hyvinkin nopeasti tajusin itse ehdottaa, että jos se ja se tulisi vain yksin sinne alttarille mukaan. Eli vaikka morsian ei suoraan sanonut, niin asia tuli keskustelussa esille. Kyllä sinäkin tämän taidon osaat. Tai nappaat ajatusta kiinni rivien välistä.

Vierailija
20/23 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukapa siellä tilaisuudessa olisi katsonut konttaavan lapsemme perään sillä välin, kun me vanhemmat seisoimme vauvan vierellä siellä edessä? Minusta on vain fiksua jättää pienet lapset kotiin, jos hoitaja järjestyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan