Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Talo kohta vuoden myymättä

Vierailija
20.07.2019 |

Sukulaiseni omakotitalo on ollut kohta vuoden myymättä. Välittäjiä on ollut kaksi, hinta on pudonnut 20 000e. Asuntoesittelyjä pidetään vähintään kerran viikossa, kuvat ja esittelyteksti juuri niin ammattimaiset kuin välitysfirmoilta voi odottaakin, mutta ei vain mene kaupaksi. Missä vika? Liian korkea hinta? Talo sijaitsee alle 20 kilometriä ison kaupungin keskustasta.

Kyseinen sukulainen on minulle huomattavan summan velkaa joten haluaisin tietää, että kuinka suurella todennäköisyydellä talo menee vielä tämän vuoden aikana kaupaksi vai pitääkö minun ryhtyä perimään velkaa jollain muulla tavalla?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos talolla on ollut esittelyjä vähintään kerran viikossa jo kahden vuoden ajan niin kaikki ovat jo kyllästyneet koko mökkiin. Hinta ei varmaan ole kohdallaan.

Mistä revit tuon kaksi vuotta? Otsikossa lukee "kohta VUODEN myymättä". Langan ensimmäisessä lauseessa lukee "kohta VUODEN myymättä". Osaatko lukea? Oletko vammainen? 

22/30 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko esittelyissä käynyt väkeä? Ap - huhuu ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko 70-lukulainen homepommi? Niitä ei osta kukaan. 

Vierailija
24/30 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siriina kirjoitti:

Onko esittelyissä käynyt väkeä? Ap - huhuu ?

On aina silloin tällöin kuulemma. 

t. AP

Vierailija
25/30 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos iso kaupunki ei ole Helsinki, 20 km on jo kaukana. Ja sitten tietysti kaikki muut asiat päälle.

Vierailija
26/30 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos iso kaupunki ei ole Helsinki, 20 km on jo kaukana. Ja sitten tietysti kaikki muut asiat päälle.

MInä etsin taloa 20 km etäisyydellä Tampereesta, mutta pahimmatkin rumilustalot ovat minulle turhan kalliita. ON vähän outoa, että esim. Oulusta löytyy kivoja pikkutaloja reilusti alle 200k, mutta Tampereen seudulta ei mitään kunnollista. Onko Tampere oikeasti niin suosittu, että täällä pitää maksaa 150k enemmän ok-talosta kuin Oulussa?

Vierailija
27/30 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hintaa alaspäin.

Vierailija
28/30 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asutaan juuri ehkä vastaavalla omakotitaloalueella 20 km isomman kaupungin keskustasta. Kiva sijainti, palvelut lähellä ja omatonttisia uusia omakotitaloja. Mutta pienillä paikkakunnilla tietysti pitää huomioida kysyntä, jota ei ihan hirveästi ole.

Jatkuvasti on naapuristossa samat talot myynnissä, joita myytiin ensin pyyntihinnalla 360-380teur. Sitten kohta hinta tippuu 20 000 euroa. Sitten lähtee pois myynnistä. Puoli vuotta menee ja uudella välittäjällä myynnissä ja hinta tippunut taas 20 000 euroa.

Yksikään ei ole mennyt kaupaksi vuosien saatossa. Itse ostettiin samalta alueelta 250teur meidän oma. Joo, on se muutaman kymmenen neliötä pienempi sekä materiaalit ei yhtä laadukkaita mutta neliöiden noustessa suhteellinen neliöhinta laskee ja korkeammat materiaalit harvemmin maksavat itseään kokonaan takaisin. Kaikki nuo olisi varmasti mennyt jo aikapäiviä sitten kaupaksi jos pyynti olisi 280-290teur. Yhdestä 380teur pyyntihinnasta oli jossain välissä muistaakseni noin 310teur tarjottukin, ei ilmeisesti hyväksytty tarjousta. Pian siinä on pyyntihinta samaa luokkaa kun vuosien saatossa hintaa laskettu koko ajan. Kyllä pienemmillä paikkakunnilla uudehkoissa taloissakin on se 300 teur kipuraja. Sillä hinnalla saa, ja varsinkin 350t eurolla, jo valmiiksi rakennettuna sellaisen kuin itse haluaa niin miksi kukaan maksaisi 10 vuotta vanhasta toisen itselleen suunnittelemasta saman?

Vierailija
29/30 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä se talo on? Voisin ehkä ostaa...

Vierailija
30/30 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hintaa alaspäin.

Liian myöhäistä. Herättää vain epäilyksiä, jos tässä vaiheessa alkaa taas laskemaan hintaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan