Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: VR:n junien yhtäkkinen törkyisyys puhuttaa - Panu ei uskaltanut avata vessan ovea hajun takia, "Koko juna on kertakaikkiaan saastaisessa kunnossa.

Vierailija
20.07.2019 |

Nyt kun keskustelu näyttää keskittyvän ainoastaan VR:n haukkumiseen, niin minä kysyn minkälaiset ihmiset jättävät junan tuollaiseen kuntoon? Kusevatko ja paskovatko nämä ihmiset kotonaankin lattialle yms?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä pitäisi siivota ihan parin tunnin välein, koska ihmiset sikailevat.

Vierailija
22/27 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä samoja vessoja käyttää kymmenet tai sadat ihmiset ennen pikasiivousta. Kotivessaan verrattuna tarkoittaisi siivousta kerran tai pari vuodessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis tietysti on VR:n vika, jos palkkaa huonoa työvoimaa vain koska se maksaa vähemmän kuin hyvä työvoima.

Vierailija
24/27 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota se on, kun tärkeimmästä säästetään.

Turha Vr:n selitellä, koska on itse kilpailuttanut siivouksen. Halvin firma myös tyypillisesti juoksuttaa työntekijöitään kello kourassa. Aika on rahaa.

Lopussa kukaan ei voita.

Sitä saa mitä tilaa. Ei tämä ole mitenkään uutta, että kilpailutuksessa painotetaan vääriä asioita. Kun tilaa halpaa, saa halpaa. Kun tilaa hyvää, saa hyvää ja kun tilaa siivousta, saa siivousta. Se onkin taitolaji, että osaa tilata siistin lopputuloksen.

Vierailija
25/27 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja siis tietysti on VR:n vika, jos palkkaa huonoa työvoimaa vain koska se maksaa vähemmän kuin hyvä työvoima.

Kenen muun vika se voisi olla, paitsi tietenkin niiden, jotka tahallaan sotkevat. Sehän on selvää, että kaikki paikat likaantuvat käytössä.

Vierailija
26/27 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun vr vielä itse palkkasi omat siivoojat, homma toimi. Nykyään ei ole enää omia siivoojia, vaan joka homma on kilpailutettu siivousfirmoille. Siivousfirmoilla ei välttämättä ole mitään tajua miten touhu toimii ja siivoojat voivat olla mitä tahansa kielitaidottomasta ulkomaalaisesta kotimaiseen elämäntapa syrjäytyneeseen tukityöllistettyyn. Ammattitaitoisia siivoojia ei ole varaa palkata, jos mielii voittaa kilpailun.

Siivosin itse noita 20 vuotta sitten muutaman vuoden ja touhu meni ihan mahdottomaksi. Oli pakko irtisanoutua kun järki meinas mennä. Uusia työntekijöitä tuli koulutettavaksi jatkuvasti. Koulutus alkoi siitä, että ensin yritettiin keksiä yhteinen kommunikointikieli, sitten opeteltiin työvälineiden nimet ja toimintaperiaatteet. Uskomatonta, mutta totta, kaikille aikuisille ei ole selvää mikä on moppi, roskasäkki, siivousliina tai pussilakana!

Ja ei, kaikki ihmiset ei vaan osaa siivota.

Vierailija
27/27 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä oli tämän päivän Hesarissa. En ole vähään aikaan matkustanut junalla enkä taida matkustaakaan. Sen verran oksettavan näköisiä kuvia oli jutussa. Omalla autolla pääsen liikkumaan omien aikataulujeni mukaisesti ja jos auto on törkyinen ja paska haisee niin se on sitten ihan mun oma vika!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän