Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttaako miehet vauvan hoidossa?

Vierailija
19.07.2019 |

Meillä on kuukauden ikäinen vauva. Itkee jos jättää sitteriin tai sänkyyn yksin. Pyysin miestä pitämään vauvaa sylissä, että voisin nopeasti syödä jotain. Olen syönyt viimeksi aamulla kun vauva nukkui päiväunet. Mies on päivät töissä ja kun tuli töistä kotiin lähdin vauvan kanssa vaunulenkille. Nyt olen imettänyt koko illan ja aina kun lopetan tai jätän vauva sitteriin/sängylle alkaa vauva itkemään. Pyysin miestä pitämään vauvaa sylissä hetken, että voisin nopeasti syödä jotain, mutta mies ei ota vauvaa syliin? :( olen todella väsynyt ja itkuinen.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä vuodatus on tuttu. Toistunut monesti.

Vierailija
22/37 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten, jotka pitävät miehiä apureinaan ja käskytettävinään, ei tulisi koskaan lisääntyä.

Miesten jotka eivät hoida osuuttaan ei tulisi koskaan lisääntyä,

Mies käy töissä ja tuo kotiin rahan millä elää,kun nainen makaa kotona lapsen kans. Kumpi silloin tekee enemmän? Mies, koska ilman rahaa ei elä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkähän noita poikia oikeasti kasvatetaan? Ei ilmeisesti mitenkään noissa talouksissa, joissa pojat on täysin ymmärtämättömiä perhe-elämästä ja sen vastuista. Erään vanhan psykologin kirjassa oli sanottu, että yksinhuoltajien pojilla ei ole aina käsitystä miehen roolista, joten he voivat aivan ymmärtämättömyyttäänkin alussa jatkaa poikamiehen elämää, ja avioliitto kaatuu juuri tuossa vaihessa. Viisas äiti opettaa poikansa ottamaan vastuuta, vaikka olisikin yksinhuoltajaäiti, jotta kierre ei jatkuisi.

Vierailija
24/37 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin äitiyspäiväraha on isompi kuin mieheni palkka, että pitääkö miehen nyt sitten auttaa minua, kun ei ole elatusvastuussa?

Oikeasti ihmettelen näitä isiä. Mitä he oikein ajattelevat? Haluavat lapsia, mutta silti luulevat, että voivat jatkaa elämää niin kuin tähänkin asti?? Oma mieheni piti huolen, että syön ja juon riittävästi. Toi evästä sänkyyn/nojatuoliin, jos en ehtinyt pöytään syömään. Ja nähtävästi oli epänormaalin huomaavainen, koska hänen sukulaisensa kommentoivat hyvin piikikkäästi tuommoista passaamista.

Vierailija
25/37 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin auttaako? Mies ei ole mikä avustaja vaan isä. Mieheni hoiti koliikkisen ja refluksitautisen lapsemme todella hienosti vaikka oli työssä koko ajan. Yöt, aamut ja päivät hoidin minä korvatulpat korvissa kanniskellen ja kun mies tuli töistä, jatkoi hän suoraan tästä. Lapsi rauhoittui aina heti isän rinnalle ja molemmat nukkuivat kuin tukit keskenään. Erittäin läheinen ja hyvä suhde heillä on edelleen 15 vuotta myöhemmin.

Vierailija
26/37 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla toistuu usein se, että alan pelkäämään, että itsekin vielä taannun ja putoan vaippaikäisen tasolle. - Niin usein täällä saa lukea miehistä, jotka yks-kaks aivan yllättäen ovat kyvytömiä toimimaan ja käyttäytymään niinkun yeensä siten tai niin kuin minusta yleisesti aikuisen ihmisen oletetaan ja uskotaan käyttäytyvän; kuten kantamalla vastuuta perheen yhteisen arjen sujumisesa ja onnistumisesta.

Vierailija
27/37 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi niin, että kyllä heräsin yöllä imettämään, mutta enpä huomannut miehenikin heränneen. Kun imetys ei kummemmin sujunut, vauvan ollessa 2 vk, isä sanoi hoitavansa yösyötöt, koska herää kumminkin. :)

Vierailija
28/37 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hemmetin vätys miehesi on? Lapsen alulle saaminen on hauskaa mutta sitten kun se muksu syntyy ei olekaan enää kivaa eikä vastuuta oteta mistään. Oksettaa että sitten äidit toimivat yksinhuoltajina ja mies ei tee yhtään mitään perheen eteen. Miksi voi miksi jatkatte tällaista suhdetta???

Vierailija
29/37 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Minä yritän ehtiä vauvan luo yöllä ettei vaimo heräisi. Saisi hänkin levätä välillä. 

M34

Vierailija
30/37 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkähän noita poikia oikeasti kasvatetaan? Ei ilmeisesti mitenkään noissa talouksissa, joissa pojat on täysin ymmärtämättömiä perhe-elämästä ja sen vastuista. Erään vanhan psykologin kirjassa oli sanottu, että yksinhuoltajien pojilla ei ole aina käsitystä miehen roolista, joten he voivat aivan ymmärtämättömyyttäänkin alussa jatkaa poikamiehen elämää, ja avioliitto kaatuu juuri tuossa vaihessa. Viisas äiti opettaa poikansa ottamaan vastuuta, vaikka olisikin yksinhuoltajaäiti, jotta kierre ei jatkuisi.

Eiköhän se ole se oman isän antama malli, joka aktivoituu lapsen syntyessä. Niin ainakin meillä kävi. Aiemmin osuutensa kotitöistä mukisematta hoitanut mies taantui palveltavaksi pikkulapseksi, joka vietti iltansa autotallissa kaljaa juomalla samoin kuin isänsä oli tehnyt. Valitettavasti en saanut tietää tätä puolta miehen perheestä ennen kuin oli liian myöhäistä. Nyt kasvatan poikaamme lähes kokonaan yksin, ja hän on kyllä itsestäänselvästi mukana kotitöissä alusta asti. Itse asiassa hän tekee kaksivuotiaana enemmän kotitöitä kuin moni lapsen tasolle taantunut mies.

Vierailija
31/37 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten, jotka pitävät miehiä apureinaan ja käskytettävinään, ei tulisi koskaan lisääntyä.

Miesten jotka eivät hoida osuuttaan ei tulisi koskaan lisääntyä,

Mies käy töissä ja tuo kotiin rahan millä elää,kun nainen makaa kotona lapsen kans. Kumpi silloin tekee enemmän? Mies, koska ilman rahaa ei elä.

Älä sinä kelvoton vätys rätise! Minä käyn töissä ja hoidan vauvaa omalta osaltani että vaimollakin on aikaa levätä. Ja teen kotitöitäkin välillä vaikka en kovin hyvä siinä koskaan ole ollut. 

M34

Vierailija
32/37 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on molempien, äidin ja isän yhtäpaljon. Onneton ja vätys on mies, joka ei sitä tajua.

Vierailija
33/37 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin, pidän vauvoista.

Vierailija
34/37 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää muistaa antaa miehellekin hoivaa vaikka lapsia olisikin. Miehet tarvitsevat naisen hoitoa.

Sitten sujuu paremmin se lapsenhoitokin kun mies ei ole itse hoivavajeessa.

Vierailija
35/37 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koske sinappikoneeseen. Se on naisen tehtävä hoitaa, siivota laittaa ruokaa ja pyllistää. Minä käyn töissä ja tuon ruoan kotiin. Näin sen on luonto ja Jumala tarkoittanut. Peräaukko on exit only.

MIES

Vierailija
36/37 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi on molempien, äidin ja isän yhtäpaljon. Onneton ja vätys on mies, joka ei sitä tajua.

Totta tuokin. - Vaan millainen on nainen (lapsen äiti) joka kyselee, etä auttaisiko mies vauvan hoidossa. - Tarkoitan, että minusa tuo kysymys anaa osittain ymmärää, että oikeasaan nainen itse hoitaisi yksin lasa ja miehen roolina olisi vain auttaa; ei pyrkiä toimimaan ja vastaamaan lapsesta edes suunnileen yhä paljon kuin lapsen äii. Mikä tähän voisi olla syynä? - Sekö, ettei nainen luota ja ukso, että mies kykenisi hoitamaan lasa vähinään yhtä hyvin kuin nainen. - Miksi nainen hoitaisi lasta ai lapsia aina paremmin kuin mies?  Sukupuolensa peruseellako?  Miten tätä oiminaa sanoieaan ja kerrotaan lapselle. Sinulla on kaksi rakasavaa vanhempaa: huolehtiva ja sinusta väliävä äiti ja tätä toimintaa  auttava ja hjelppaava assisentti, josta sinun lapsena oleteaan käyttävän ilmaisua: isä      

Vierailija
37/37 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta vaan hoitaa oman osansa isänä todella hyvin. Mies on isä eikä mikään pikku apulainen.

Pitää sylissä, nukuttaa, kylvettää, vie vaunulenkille, vaihtaa vaippaa ym ym.  Älä kysele vaan tuuppaa se vauva miehen syliin ja mene syömään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi