Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttaako miehet vauvan hoidossa?

Vierailija
19.07.2019 |

Meillä on kuukauden ikäinen vauva. Itkee jos jättää sitteriin tai sänkyyn yksin. Pyysin miestä pitämään vauvaa sylissä, että voisin nopeasti syödä jotain. Olen syönyt viimeksi aamulla kun vauva nukkui päiväunet. Mies on päivät töissä ja kun tuli töistä kotiin lähdin vauvan kanssa vaunulenkille. Nyt olen imettänyt koko illan ja aina kun lopetan tai jätän vauva sitteriin/sängylle alkaa vauva itkemään. Pyysin miestä pitämään vauvaa sylissä hetken, että voisin nopeasti syödä jotain, mutta mies ei ota vauvaa syliin? :( olen todella väsynyt ja itkuinen.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta vaan tekee osuutensa. Hän kun on isä, ei mikään pikku apulainen.

Vierailija
2/37 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta, kuuluu sinun hoitaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä on lapset yhdessä hoidettu. Kun mies tuli töistä kotiin, hänellä oli kiire päästä olemaan lapsien kanssa ja itse sain vähän hengähtää. Se oli kaikille itsestään selvää.

Vierailija
4/37 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaa kyllä siinä vauvan teossa, akka hoitakoon loput.

Vierailija
5/37 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on lapsen vanhempi. Mummot auttaa, tädit ja naapurit. Vanhemmat kasvattaa yhdessä omaa lastaan.

Vierailija
6/37 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kysyitkö miksi ei ota syliin? Onko aikaisemmin pitänyt sylissä?

Vierailija
7/37 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollaan oltu tasavertaisia vanhempia alusta asti, yhtä lailla molemmat on hoitaneet. Tietenkin miehellä on myös aito halu hoitaa ja viettää aikaa lastensa kanssa. Siksi lapsillamme onkin jo ihan vauvasta asti ollut erittäin lämpimät ja läheiset suhteet myös isänsä kanssa.

Vierailija
8/37 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla ei lupauksistaan huolimatta auttanut ainakaan ilman kitinöitä. Vaihdoin miehen parempaan lapsen ollessa 4.

Vierailija
9/37 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä isä oli ja on lapsen tasa-arvoinen huoltaja, ei mikään pikku kätyri joka antoi äidille mahdollisuuden käydä neljän minuutin suihkussa joka toinen päivä.

Itse asiassa minun mieheni oli esikoisemme ensisijainen vanhempi kun minä menin takaisin töihin lapsen ollessa kolmikuinen. En pysty kuvailemaan miten onnellinen olen miehen puolesta kun hänellä oli mahdollisuus luoda aivan erilaisen syvä suhde esikoiseensa.

Vierailija
10/37 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi valinnut puolisoani miehekseni ja lasteni isäksi jos ei näin olisi. Tiesin aina että hän tekee kaikkensa minun ja lastemme eteen ja näin on ollut.

Vierailija
11/37 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki nro 1. Huolehdi jaksamisestasi. Jos et syö ja juo niin sinulla ei riitä maito. Joten vauvasta tulee itkuinen tissitakaiainen kun on nälkäinen. Mielummin vaikka laitat vauvan hetkeksi sitteriin kun on ruoka-aika ja juttelet vauvalle ja lämmität ruokaa itsellesi ja syöt. Vauva ei mene siitä rikki että itkee hetken sitterissä lähelläsi ja sinä jaksat sitten hoitaa vauvaa paremmin.

Vinkki nro 2. Kysy ja puhu miehellesi. Jos hän vaikka sanoo ettei saa vauvaa rauhoittumaan ja itku hermostuttaa. Kerro että niin sinuakin mutta et voi hoitaa vauvaa 24/7 vaan uuvut jos mies ei hoida osaansa. Ja jos uuvut ja joudut sairaalaan niin mies joutuu vuorostaan hoitamaan vauvaa 24/7. Eli kannattaa nyt opetella auttamaan ja tekemään osansa niin selvittelyyn helpommalla kumpikin.

Vierailija
12/37 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen isä ei auta lapsen hoidossa vaan hoitaa lasta oman osuutensa.

Olen tosi pahoillani, että on käynyt ilmi ettei miehesi kykenekkään täysipainoiseen isyyteen . Puhu asiasta miehesi kanssa, ja poistu välillä paikalta vaikka vain viemään roskat, että mies saa harjoitusta.

Sovi, että miehesi hoitaa aina iltapesut niin saat ainakin hetken rauhaa päivässä.

Tehkää ruokaa jota voi lämmittää myöhemmin uudelleen mikrossa ja syödä yhdellä kädellä.

Vauva on vielä tosi pieni ja kehittyy kovaa vauhtia, voi olla että viikon päästä ei olekaan yhtään niin itkuinen enää. Jos olet huolissasi soita neuvolaan.

Jos olet tosi väsynyt niin sano se miehellesi ja pyydä häntä keksimään joku avuksesi joka voi hoitaa miehesi osuuden. Tai kerro miehelle, että pyydät jotain omaa sukulaistasi/ystävää apuun kun mies ei kykene omaa osuuttaan hoitamaan.

Vierailija
13/37 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten, jotka pitävät miehiä apureinaan ja käskytettävinään, ei tulisi koskaan lisääntyä.

Vierailija
14/37 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän kuuluisi osallistua vauvan hoitamiseen. Ei siitä tarvitse tykätä, mutta on yhtälailla vastuuss pienestä ihmisen alusta kuin äitikin. Sinun jaksamisestasi olen viestin perusteella huolissani. Jos et syö ja juo, ensin loppuu maito ja lopulta olet vain varjo itsestäsi. Hanki budjetin salliessa helppoa huoneenlämmössä säilyvää ruokaa imetyspaikan viereen: välipalapatukoita, kuivattuja hedelmiä, pähkinöitä, pillimehuja, vesipullo... Voit syödä imettäessäsi vauvan yli. Vauvoille tarkoitetut sosepussit on myös hyviä välipaloja. Ruokaisat aika järkyn mauttomia, mutta puuroiset ja hedelmäiset ok. Pääasia on, että sapuskaa on käden ulottuvilla. Heität vaikka harson vauvan päälle (ei kasvoille) että mahdolliset muruset putoavat sille.

Vierailija
15/37 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten, jotka pitävät miehiä apureinaan ja käskytettävinään, ei tulisi koskaan lisääntyä.

Miesten jotka eivät hoida osuuttaan ei tulisi koskaan lisääntyä,

Vierailija
16/37 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän on lapsen vanhempi. Mummot auttaa, tädit ja naapurit. Vanhemmat kasvattaa yhdessä omaa lastaan.

Näin mäkin luulin. Ei meillä auttanut edes se että mies oli vauvan kanssa keskenään puoli vuotta vanhempainvapaalla. Kusetettu olo.

Vierailija
17/37 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesten jotka eivät hoida osuuttaan ei tulisi koskaan lisääntyä,

Sinulla , aloittajalla ja melkein kaikilla naisilla tuntuu olevan sellainen käsitys, että äiti on lapselle ainoa oikea vanhempi, jota mies naisen miestä hypyyttäessä ja käskiessä hoitaa lasta äidin määräämällä tavalla.

Tämä oli se pointti.

Tuskin tajuat vieläkään. 

Vierailija
18/37 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se nykyään on enemmän sääntö kuin poikkeus. 

Vierailija
19/37 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin mäkin luulin. Ei meillä auttanut edes se että mies oli vauvan kanssa keskenään puoli vuotta vanhempainvapaalla. Kusetettu olo.

Sama. Huolella valittu puoliso joka halusi kovasti lapsia. Osallistui kotitöihin (=tykkäsi että on siistiä), mikään ei viestinyt siitä että mies ei lainkaan tajunnut lapsiperheen todellista arkea. Sitten kun se iski vasten kasvoja, alkoi puheet siitä kuinka " äitihän se on tärkein ja äidin pitää vastata lapsen tarpeisiin" ja ulkoisti itsensä ihan täysin. Haali työpaikalta mahdollisimman sitovia reissutöitä ja niiden varjolla (tosi raskas viikko takana!) biletti viikonloput.

Kun minä äänestin jaloillani, eli alettiin lasten kanssa elämään ihan omaa elämää ja vähät välittämään miehen läsnäolosta (tämä tapahtui lasten ollessa jo koulussa, paljon poissaolevana ei edelleenkään tajunnut miten paljon esim lasten harrastuksiin (yksin kuskasin) ja koulun metsäretkiin jne joutui panostamaan kun teki kaiken yksin) mies alkoi puhua siitä että hänen tarpeisiin ei vastata.

Olisi halunnut mm että talon töiden, lasten ja omien töideni lisäksi olisi pitänyt laittaa vihannesmaa (koska okt isolla tontilla josta yksin pidin huolta) ja lisäksi huomioida häntä (vaikka hieronnan ja muun hemmottelun merkeissä) vaikka tosiaan ei itse ollut ikinä kotona auttamassa, ja oma työni oli normaali 8h päivässä ja palkkanikin suurempi kuin miehellä reissutöistä huolimatta.

Silti, koska olin ÄITI, minulle kuului kaikki hommat vaikka oltiin 2000-luvulla ja molemmat töissä. Mies vain väsyi ja muutti mieltään kun tajusi mitä lastenhoito oikeasti on.

Vierailija
20/37 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä