Miksi tarjoilijat on joskus töykeitä maksutilanteessa?
Jotkut ravintolat merkkaa ilmeisesti eri tavalla kassaan ostokset jos kaksi ihmistä ottaa annokset eri laskulle. Tiskille maksettaessa saa välillä tosi töykeää tuhahtelua jos on maksamassa omaansa ns.liian aikaisin. Miksei voi vaan ystävällisesti sanoa että anteeksi mutta merkkaan tämän toinen annoksen erikseen tänne? Koska joissain paikoissa tuo ei ole mikään ongelma. Jotkut kysyy molemmilta mitä ne haluaa ja sitten merkkaa ne erikseen. Mutta nyt oon jo pari kertaa käynyt paikassa joissa kassa on suuttunut jos toinen ei ole ehtinyt maksaa ja molemmat kertoo yhtä aikaa mitä haluaa. Mistä hitosta asiakas voi tietää ettei tuolla saakaan sanoa yhtä aikaa? Vihaako jotkut tarjoilijat työtään noin paljon että on persereikiä asiakkaille
Kommentit (11)
Tarjoilijat ovat maaseudulla erityisen koppavia. Sama juttu kaupungeissa. [Lähde: Äpy]
En nyt ymmärtänyt ongelmaa.
Onko kyse siis siitä, että tilaatte ruoan pöydässä, ruoka tuodaan, syötteja sitten tulee maksun aika (ja mikä se ongelma tässä on)?
Vai menette tiskille, kerrotte mitä haluatte, (tässä jokin ongelma?), maksatte, menette pöytään ja ruoka tuodaan?
Vierailija kirjoitti:
Onko kyse siis siitä, että tilaatte ruoan pöydässä, ruoka tuodaan, syötteja sitten tulee maksun aika (ja mikä se ongelma tässä on)?
Vai menette tiskille, kerrotte mitä haluatte, (tässä jokin ongelma?), maksatte, menette pöytään ja ruoka tuodaan?
Tiskillä maksaessa tilausten sanominen yhtä aikaa kun maksetaankin erikseen
Eli sanotaan vaikka että taarjoilija kysyy tiskillä mitä sais olla. Toinen sanoo että pihvi ja perunaa. Sitten mä sanon siihen että kanaa ja riisiä, ja tähän tarjoilija alkaakin tiuskimaan että toinen ensin. Kun ilmeisesti hän ottaa maksun toiselta tilauksesta ennenkun haluaa tietää mitä toinen ottaa. Tämä tiuskiminen mua ärsyttää. Eikai ne tarjoilijat oleta että joka paikassa on samanlainen systeemi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiskillä maksaessa tilausten sanominen yhtä aikaa kun maksetaankin erikseen
Miksi ihmeessä ne pitäisi sanoa yhtäaikaa? Eka sanoo tilauksensa ja sitten maksaa, ja toinen vasta sen jälkeen.
No voi helvetti. Tietysti tilataan yksi kerrallaan jos erikseen maksetaan. Ihan päivän selvä asia. Voi aasiakas.
Kyllä jotkut kysyy molemmilta sen yhtäaikaa. En ole mielestäni aasiakas. Miksei mulle voi ystävällisesti huomauttaa että saisiko tän toisen tilauksen ensin. Tarjoilijat aspatyössä käyttäytyy tylysti, käykö tuota sitten niin usein että heiltä katoaa käytöstavat?
Tietenkin kannattaa tilata tarjoilijan haluamalla tavalla, jolloin kuitit menee oikein. Kuiotenkin suututte jos tarjoilija lyö sinun ranskalaiset minnan laskuun
On sitä kaikissa ammateissa, kerran teimme mökkikauppoja ja meklari alkoi tiuskia mulle kun kysyin yhtä ihan normaalia asiaa. Sitten kun kirjoitettiin papereita ja niihin piti joka sivulle pistää puumerkki että on lukenut, niin hän rupesi siinä tilaisuudessa suorastaan veetuilemaan että pitäisköhän tätä hommaa lykätä ym! Ei vain tajua miksi hän rupesi sössöttämään kun asia oli muiden puolesta ihan selvä. Homma kesti vain vähän kauemmin pelkästään hänen veetuilunsa takia.
Jotkut ihmiset vain eivät oikeastaan sovi tekemään töitä ihmisten kanssa, kun heillä pettää pinna ihan jostain pikkuasiasta eikä kestä edes tavallisia kysymyksiä. Heidän pitäisi mennä itseensä ja etsiä jokin muunlainen työpaikka.
Vierailija kirjoitti:
On sitä kaikissa ammateissa, kerran teimme mökkikauppoja ja meklari alkoi tiuskia mulle kun kysyin yhtä ihan normaalia asiaa. Sitten kun kirjoitettiin papereita ja niihin piti joka sivulle pistää puumerkki että on lukenut, niin hän rupesi siinä tilaisuudessa suorastaan veetuilemaan että pitäisköhän tätä hommaa lykätä ym! Ei vain tajua miksi hän rupesi sössöttämään kun asia oli muiden puolesta ihan selvä. Homma kesti vain vähän kauemmin pelkästään hänen veetuilunsa takia.
Jotkut ihmiset vain eivät oikeastaan sovi tekemään töitä ihmisten kanssa, kun heillä pettää pinna ihan jostain pikkuasiasta eikä kestä edes tavallisia kysymyksiä. Heidän pitäisi mennä itseensä ja etsiä jokin muunlainen työpaikka.
Amen
Lähde maksamatta.