HSL ja vuorokausilippu . Olis kysyttävää. Help.
Eli siis, ollaan avopuolison kanssa lähdössä ensiviikolla helsinkiin katsomaan ed sheeranin keikkaa. Ollaan päätetty kulkea hotellilta Malmin lentokentälle junalla. Ollaan nyt mietitty että miten nuo junaliput kannattaa ostaa. Onko järkevintä ottaa vuorokausilippu, koska ei voida mitenkään tietää monelta tullaan pääsemään pois tuolta lentokentältä kun ruuhkaa varmasti on. Konsertti infossa myös sanottiin että liput kannattaa ostaa etukäteen, ennen konserttipäivää. Osaako joku neuvoa että miten olisi kaikkein järkevin tapa toimia? Kiitos jo etukäteen jos joku viitsii vaivautua neuvomaan!
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Tuota....siis Malmin juna-asemalta menee kävellen Malmin lentoasemalle noin 35min. Bussilla pääsee noin 12 minuutissa eli oletan että ap aikoo vielä mennä busseillakin. Se ei nyt periaatteessa ole ongelma mutta kannattaa ottaa aikatauluja miettiessä huomioon.
"MALMIN LENTOKENTÄN liepeille liikennöi vain muutamia bussilinjoja, jotka nekin tulevat HSL:n mukaan todennäköisesti ruuhkautumaan konsertti-iltoina.
”Pyydämme huomioimaan, että vaikka luvassa on ylimääräisiä bussivuoroja, eivät kaikki halukkaat eivät välttämättä tule mahtumaan busseihin. Suosittelemme siis käyttämään mahdollisuuksien mukaan lähijunia”, HSL tiedottaa. " -- hs.fi
Luulen, että 60000 myydyn lipun keikalta voi olla fiksumpaa kävellä se puoli tuntia suoraan juna-asemalle kuin odotella rajallisia bussiyhteyksia samalle junalle.
Kertokaapa, että miten kausikortilla ostetaan lisävyöhyke, tai siis miten lisävyöhyke maksetaan. Kausikortti (AB) on etukäteen ostettu tietyksi ajaksi tietylle alueelle, eikä se ole maksukortti. Silti ohjeiden mukaan kausikortillekin voi ostaa lisävyöhykkeen. Mistä se maksu menee? Syökö se lisävyöhekymaksu jotenkin sitä ostettua kautta ajallisesti vai miten?
Sulla pitää olla rahaakin ladattuna kortille. Siitä se lisämaksu menee.
Pitää mennä Tapanilan asemalle. Sieltä on 1 km.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaapa, että miten kausikortilla ostetaan lisävyöhyke, tai siis miten lisävyöhyke maksetaan. Kausikortti (AB) on etukäteen ostettu tietyksi ajaksi tietylle alueelle, eikä se ole maksukortti. Silti ohjeiden mukaan kausikortillekin voi ostaa lisävyöhykkeen. Mistä se maksu menee? Syökö se lisävyöhekymaksu jotenkin sitä ostettua kautta ajallisesti vai miten?
https://www.hsl.fi/uutiset/2019/uusi-edullinen-lisavyohykelippu-274-alk…
Mun tapauksessa näin: mulla on ab-kausilippu HSL-kortilla ja kun haluan mennä c-alueelle, niin valitsen masiinasta abc-vaihtoehdon. Maksaa sillon 2,50. Oon R-kioskilla ostanu sille HSL-kortille arvoa just tällaisia tilanteita varten. Eli kausilipun sisältävä HSL-kortti toimii myös maksukorttina.
Vierailija kirjoitti:
Matkakortille voi ladata kauden lisäksi rahaa. Lisävyöhyke maksetaan kortille ladatulla rahalla.
Vierailija kirjoitti:
R-kioskilta etukäteen ostettua pahvilippua käyttäessä ei tarvitse valita vyöhykettä. Lippua vain vilautetaan matkakortinlukijalle. Vyöhyke on valittu jo silloin, kun lippu on ostettu.
No niin, kiitti :). Mä olen ihan turhaan siis toilaillut ja painellut niitä juttuja lippuni kanssa :D.
Kiitos vastauksista, en löytänyt suoraan tuota tietoa, että samalle kortille voi ladata myös rahaa.
Joo siis selvennyksenä että ei olla suoraan Malmin lentokentälle menossa junalla, ei tietenkään😂 Mennään siis tapanilan asemalle. T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Joo siis selvennyksenä että ei olla suoraan Malmin lentokentälle menossa junalla, ei tietenkään😂 Mennään siis tapanilan asemalle. T. Ap
JA eikä olla kulkemassa bussilla. Unohtui sekin mainita. Kiitos vielä kaikille vastanneille, teistä oli paljon apua :)
Tuota....siis Malmin juna-asemalta menee kävellen Malmin lentoasemalle noin 35min. Bussilla pääsee noin 12 minuutissa eli oletan että ap aikoo vielä mennä busseillakin. Se ei nyt periaatteessa ole ongelma mutta kannattaa ottaa aikatauluja miettiessä huomioon.