Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

APUA divertikkelit/vatsaongelmat

aloittaja
19.07.2019 |

Apua, olen kauhea stressaaja ja stressaan vatsallani. Vatsa toimii on off ja pukamat ovat tuttuja.
Nyt vetäisi kunnon pukamat ja kotona ollaan. Kerroin lääkärille vatsani toiminnasta, nauhamaista ulostetta, kirkasta verta ulosteessa ja välillä pukamat tulee pahana. Suoli toimii kuitenkin, ummetusta ei ole. Sain lähetteen kolonoskopiaan tähystykseen, epäili divertikkeleitä. Alavatsaan vasemmalle on alkanut välillä juilia, kuin virtsarakon tulehdus olisi alkamassa. Olen olut nyt kaurapuuro linjalla ja maha rupluttaa. Pelkään jo syöpä diagnoosia.

Onko muilla samoja ongelmia ja mitä löytynyt? Miten menneet ohitse. Pelkään tähystystä todella paljon ja varasin ajan jossa käytetään sedaatiota.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ensimmäinen merkki divertikkeleistä oli se, kun sellainen tulehtui. Menin kuumeen ja vatsakivun vuoksi päivystykseen, josta minut siirrettiin osastolle muutamaksi vuorokaudeksi ab-tippaan, en myöskään saanut syödä tai juoda tuona aikana. Tulehduksia oli puolen vuoden aikaan neljä, joten pääsin leikkaukseen. Leikkauksessa paksusuolesta pätkäistiin osa pois. Paranin hyvin, mutta joskus alavatsaa juilii vasemmalta, joten jotain sinne jäi tai tuli. Kenkku vaiva, mutta sen kanssa pärjää. Nykyisin alkaviin tulehduksiin ei ilmeisesti anneta herkästi antibiootteja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla