Miehen tapa puhua kavereistaan/sukulaisistaan törkeästi heidän selän takanaan - puhuukohan minustakin samalla tavalla muille?
Kasvokkain mies on mukava ja reilu muille ja häntä pidetäänkin ns. porukan "hyvänä jätkänä" Kuitenkin mies puhuu heistä selän takana ihan eri tavalla. Muutamia esimerkkejä tässä.
Miehen todella ylipainoinen täti oli heillä syömässä (minä mukana, asumme erillämme) Juttelimme mukavia ja nauroimme. Tädin lähdettyä mies sanoi, että ihme kun se läski emakko ei suoraan ottanut koko pataa ja mättänyt siitä naamaan. Minulle jäi tästä epämiellyttävä olo koska täti oli tosi mukava.
Hänen kaverinsa esitteli uuden tyttöystävänsä jolla on alopecia. Tämä tyttö oli laittanut vähät hiuksensa sellaiselle pinnikampaukselle. Mies kehui tytön kampausta. Heidän lähdettyään kuulin kuinka mies puhui puhelimeen toisen kaverinsa kanssa, että miten se *Janne valitsi sellaisen puolikaljun lehmän.
Muutenkin töksäyttelee tuollaisia asioita ihmisistä, joille on kasvotusten suorastaan ylimukava. Minua on alkanut karmia josko puhuu sitten minustakin muille tyyliin "Taas se isonenäinen akka teki sitä tai tätä"
Tuo tapa tuntuu olevan hänellä niin selkärangassa, että näin saattaa hyvinkin tapahtua?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Mun exä oli kans samanlainen että puhu mulle pahaa muista ihmisistä. Noh, tietysti paljastui että oli puhunut muille musta pahaa ja suoria valheita ettei itse joudu huonoon valoon. Aluksi ihmettelin miksei hänen/meidän yhteiset kaverit enää halua tulla meille illanistujaisiin tai hänen kaverinsa alkoivat käyttäytymään kuivasti mua kohtaan jos jossain näki. Paljastui sitten että mä olisin muka kieltänyt heitä käymästä ja ollut päästämästä miestä kavereillensa. Mies ei siis ollut halunnut kertoa että itse ei halua lähteä jonnekin tai ei halua meille tulevan käymään ja laittanut asian mun syyksi. Ja siitä se pirttihirmu maine sitten tuli. Toinen tapaus oli kun hänen äitinsä alkoi käyttäytymään "vihamielisesti" mua kohtaan. Ei paljoa kyllä muutenkaan tekemisissä oltu mutta lopetti esim. moikkaamisen kun jossain nähtiin ja jos miehen kanssa oltiin liikenteessä ja nähtiin hänen äitinsä niin hän ei mulle puhunut sanaakaan. Kysyin mieheltä mistä hänen äitinsä oli mulle niin nyrpeä niin mies sanoi vaan että sillä on vaihdevuodet ja siksi kiukuttelee kaikille. Paljastui että mies oli lainannut äidiltään rahaa jatkuvasti ja syynä se että mä en maksa osuuttani menoista huonon palkkani takia ja miehellä on tiukkaa rahallisesti siksi. Kaikki asumisen kulut maksettiin 50/50, samoin matkat (ne pari halpis lomaa) , mä maksoin käytännössä kaikki ruoka- ja taloustavaramenot. Miehen rahat meni elektroniikka krääsään eikä mun elättämiseen. Onneksi tajusin lähteä lätkimään, nämä oli vain ne räikeimmät pahan puhumiset/valehtelut.
tuokin paha, mutta miehelläsi sentään jokin "syy" pahan puhumiseen. Ap:n mies ilman syytä halveeraa naisten jopa sukulaisten ulkonäköä, vaikka ollut muka viihtyvinään seurassa.
Toiset ihmiset näkevät kauneuden ja ihailivat sitä hiljaa itsekseen, toiset taas katsovat samaa maisemaa ja kokevat tarpeelliseksi sanoa ääneen jotain -mitä vaan- rumaa. Jälkimmäiset ihmiset eivät osaa nauttia mistään sellaisenaan, ei voi vaan olla tyytyväinen hetkessä. Pakko oksentaa negatiivinen huomionsa ääneen muidenkin kuultavaksi, tavoitteena ilmeisesti se ettei kenelläkään olisi hetkeäkään hyvä ja rauhallinen mieli. Eikä kenelläkään kohta olekaan, asenne tarttuu.
Hetkikin on liian pitkä aika tuhlattavaksi huonossa seurassa.
Todennäköisesti. Tai siis miksi ei puhuisi? Se näyttäisi olevan hänellä selkäytimessä. Ja sinä joko siedät sitä tai et. Ja jos et siedä ja jätät miehen, voit olla aivan varma, että takana kuuluu. Jotkut ihmiset on vaan tuollaisia. Minulla oli aikanaan sellainen työkaveri, todella hyytävä nainen.
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti. Tai siis miksi ei puhuisi? Se näyttäisi olevan hänellä selkäytimessä. Ja sinä joko siedät sitä tai et. Ja jos et siedä ja jätät miehen, voit olla aivan varma, että takana kuuluu. Jotkut ihmiset on vaan tuollaisia. Minulla oli aikanaan sellainen työkaveri, todella hyytävä nainen.
Tampere, nelikymppinen silloin n. 10 vuotta sitten ja etunimi alkoi Kr ?
Huh. Unohda tyyppi. Julma ja ilkeä. Hämmästyttävintä on miten päin naamaa voivat olla mitä fiksuimpia.
En oikein tajua tuota logiikkaa. Jos joku haukkuu sellaisia ihmisiä joista ei pidä, niin miksi hän haukkuisi myös sellaisia ihmisiä joista pitää? Joku voi tietysti puhua mitä sattuu ja sanoa sellaista mitä ei tarkoita, mutta se on sitten asia erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Aivan varmasti poikaporukoissa kertoo millainen pirttihirmu olet :D
No eihän se välttämättä vielä, mutta jossain vaiheessa kyllä...
Vierailija kirjoitti:
En oikein tajua tuota logiikkaa. Jos joku haukkuu sellaisia ihmisiä joista ei pidä, niin miksi hän haukkuisi myös sellaisia ihmisiä joista pitää? Joku voi tietysti puhua mitä sattuu ja sanoa sellaista mitä ei tarkoita, mutta se on sitten asia erikseen.
Minä olen joskus ihmetellyt jotain miesten kaveriporukkaa, kun ollaan muka niin läheistä kaveria, mutta takanapäin haukutaan kaikkia muita, siis kaikki tästä porukasta yksitellen tavatessa haukkuvat niitä muita. Miksi viettää vapaaehtoisesti aikaa sellaisten ihmisten kanssa josta ei pidä? No niin vaan moni tekee.
Mun exä oli kans samanlainen että puhu mulle pahaa muista ihmisistä. Noh, tietysti paljastui että oli puhunut muille musta pahaa ja suoria valheita ettei itse joudu huonoon valoon. Aluksi ihmettelin miksei hänen/meidän yhteiset kaverit enää halua tulla meille illanistujaisiin tai hänen kaverinsa alkoivat käyttäytymään kuivasti mua kohtaan jos jossain näki. Paljastui sitten että mä olisin muka kieltänyt heitä käymästä ja ollut päästämästä miestä kavereillensa. Mies ei siis ollut halunnut kertoa että itse ei halua lähteä jonnekin tai ei halua meille tulevan käymään ja laittanut asian mun syyksi. Ja siitä se pirttihirmu maine sitten tuli. Toinen tapaus oli kun hänen äitinsä alkoi käyttäytymään "vihamielisesti" mua kohtaan. Ei paljoa kyllä muutenkaan tekemisissä oltu mutta lopetti esim. moikkaamisen kun jossain nähtiin ja jos miehen kanssa oltiin liikenteessä ja nähtiin hänen äitinsä niin hän ei mulle puhunut sanaakaan. Kysyin mieheltä mistä hänen äitinsä oli mulle niin nyrpeä niin mies sanoi vaan että sillä on vaihdevuodet ja siksi kiukuttelee kaikille. Paljastui että mies oli lainannut äidiltään rahaa jatkuvasti ja syynä se että mä en maksa osuuttani menoista huonon palkkani takia ja miehellä on tiukkaa rahallisesti siksi. Kaikki asumisen kulut maksettiin 50/50, samoin matkat (ne pari halpis lomaa) , mä maksoin käytännössä kaikki ruoka- ja taloustavaramenot. Miehen rahat meni elektroniikka krääsään eikä mun elättämiseen. Onneksi tajusin lähteä lätkimään, nämä oli vain ne räikeimmät pahan puhumiset/valehtelut.