Miehen tapa puhua kavereistaan/sukulaisistaan törkeästi heidän selän takanaan - puhuukohan minustakin samalla tavalla muille?
Kasvokkain mies on mukava ja reilu muille ja häntä pidetäänkin ns. porukan "hyvänä jätkänä" Kuitenkin mies puhuu heistä selän takana ihan eri tavalla. Muutamia esimerkkejä tässä.
Miehen todella ylipainoinen täti oli heillä syömässä (minä mukana, asumme erillämme) Juttelimme mukavia ja nauroimme. Tädin lähdettyä mies sanoi, että ihme kun se läski emakko ei suoraan ottanut koko pataa ja mättänyt siitä naamaan. Minulle jäi tästä epämiellyttävä olo koska täti oli tosi mukava.
Hänen kaverinsa esitteli uuden tyttöystävänsä jolla on alopecia. Tämä tyttö oli laittanut vähät hiuksensa sellaiselle pinnikampaukselle. Mies kehui tytön kampausta. Heidän lähdettyään kuulin kuinka mies puhui puhelimeen toisen kaverinsa kanssa, että miten se *Janne valitsi sellaisen puolikaljun lehmän.
Muutenkin töksäyttelee tuollaisia asioita ihmisistä, joille on kasvotusten suorastaan ylimukava. Minua on alkanut karmia josko puhuu sitten minustakin muille tyyliin "Taas se isonenäinen akka teki sitä tai tätä"
Tuo tapa tuntuu olevan hänellä niin selkärangassa, että näin saattaa hyvinkin tapahtua?
Kommentit (49)
Millainen mies haukkuu vanhempien sukulaisnaistensa ulkonäköä? Minusta kuulostaa järkyttävältä... Siinä on jotain niin epäkorrektia. Mahtaako miehen isä olla samanlainen ja sieltä opittu tuollainen moukkamainen tapa?
Eksä oli tuollainen. Viimeinen tikki oli kun hänen siskonsa taapero menehtyi. Sisko oli tässä kohtaa jo hyvä ystäväni ja suunnilleen ihanin ihminen maailmassa. Kuultuaan tästä lapsen kuolemasta, eksä sanoi vaan "No paska mutsi sä olitkin, että ihan hyvä vaan"
Se aiheutti minussa sen luokan kylmät väreet että se juttu päättyi siihen paikkaan. Siskonsa on edelleen paras ystäväni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti puhuu sustakin. Itse en luota ihmisiin, jotka ilman syytä ja usein puhuvat toisista pahaa selän takana.
Oletko ottanut asiaa puheeksi miehen kanssa?
Olen, sanoo että hänen kaverinsa ymmärtävät kyllä "läpän heiton" eikä kukaan heistä toistensa puheista ota itseensä.
Ei hän alkuun ollut tuollainen, nyt vasta n. vuoden seurustelun jälkeen on alkanut näyttää ilmeisesti todellisen luontonsa :(
Ap
Poikki vain heti. Sanot äijälle selkeästi syyn miksi pistit poikki ja kannattaa kertoa myös hänen kavereilleen asia ennen kuin äijä ehtii kertomaan omat suorat sanat sinusta heille.
Jos suhteeseen jäät, niin ei kannata ikinä valittaa asiasta muille, valinta on sinun.
Vierailija kirjoitti:
Eksä oli tuollainen. Viimeinen tikki oli kun hänen siskonsa taapero menehtyi. Sisko oli tässä kohtaa jo hyvä ystäväni ja suunnilleen ihanin ihminen maailmassa. Kuultuaan tästä lapsen kuolemasta, eksä sanoi vaan "No paska mutsi sä olitkin, että ihan hyvä vaan"
Se aiheutti minussa sen luokan kylmät väreet että se juttu päättyi siihen paikkaan. Siskonsa on edelleen paras ystäväni.
Hyi mitä helv! Toivottavasti sisko ei ole tekemisissä tuollaisen veljen kanssa enää.
Särähti korvaan tuo, että ensin kehui alopeciaa sairastavan naisen kampausta ja sitten haukkui selän takana... Ilmeisesti myös hänen kehunsa ovat piilovittuilua ja haukkumista. Miten tuo nainen otti "kehun"? Luultavasti hänkin älysi, että haukku oli naamioitu kehuksi ja tuo äijä on ihan hirveä...
Ihminen joka puhuu sinulle muista pahaa, puhuu myös sinusta pahaa. Kaksinaamainen on nimensä mukaan KAKSInaamainen. Sillä on naama jokaiselle ja motiivit on salatut, niitä ei rehellisesti kerrota kenellekään.
Pelottavaa tuollainen, että on niin ystävällinen esim. sen tädin kanssa ja kaikilla on hauskaa ja mukava hetki ja sitten täti lähtee niin haukkuu emakoksi jne. Jotain sosiopaattista tuollaisessa käytöksessä on. Miten koskaan voi tietää näytteleekö mies?
Tuo ei tule muuttumaan. Toivottavasti tajuat erota. Siinä eron hetkellä hyvin todennäköisesti ensin itkee ja anelee, sitten haukkuu pystyyn ja raivoaa.
Vierailija kirjoitti:
Pelottavaa tuollainen, että on niin ystävällinen esim. sen tädin kanssa ja kaikilla on hauskaa ja mukava hetki ja sitten täti lähtee niin haukkuu emakoksi jne. Jotain sosiopaattista tuollaisessa käytöksessä on. Miten koskaan voi tietää näytteleekö mies?
Hyvin helposti. Sosiopaatti näyttelee aina ja kaikille. Eli turha pohtia edes koko asiaa. Sosiopaatilla ei ole yhtäkään ihmistä joka olisi hänen kanssa samalla tasolla. Hän käyttää ja vihaa kaikkia aivan tasapuolisesti, ja näyttää sen jos ihmisestä ei ole hänelle hyötyä jollakin tavalla eikä keksi mitään käyttötarkoitusta. Jos käyttötarkoitus löytyy niin myös käytös muuttuu yhtäkkiä.
Mikä saa aikuisen ihmisen haukkumaan muita? Etenkin sellaisia "vikoja" joille ei voi mitään kuten hörökorvat tai koukkunenä. Ylipainoisen mollaamisen ymmärrän, koska se nyt on itseaiheutettua ja helposti korjattavissa oleva asia. Onko tässä taustalla joku oma epävarmuus?
Ei kuulosta ihan "tavalliselta" ihmisten arvostelulta, mitä suurin osa ainakin joskus tekee, jos ensin kehuu ja esittää viihtyvänsä ja myöhemmin sitten haukkuu todella rumilla sanankäänteillä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä saa aikuisen ihmisen haukkumaan muita? Etenkin sellaisia "vikoja" joille ei voi mitään kuten hörökorvat tai koukkunenä. Ylipainoisen mollaamisen ymmärrän, koska se nyt on itseaiheutettua ja helposti korjattavissa oleva asia. Onko tässä taustalla joku oma epävarmuus?
Et sinäkään ihan täysillä käy.
Eksäni oli samanlainen. Haukkui kaikki läpi, joskus soitti suutaan päin kasvoja ja hänellä ei lopulta hirveästi kavereita ollutkaan. Todella häiriintynyt ja tuo oli vain yksi piirre miten se luonnehäiriö tuli ilmi. Hänen maailmassaan kaikki oli mustavalkoista, ja joku jos oli yhdenkin virheen tehnyt niin hän ei antanut sitä ikinä anteeksi. Lopulta kaveripiiri supistui niihin muutamiin, eli hän halusi ympärilleen hovin. Lopulta se haukkuminen ulottui munhunkin suoraan päin kasvoja kaikkien kuullen.
Olen sen jälkeen karttanut kaukaa tuollaiset arvostelijat. En enää ota kavereihinkaan ihmisiä, jotka puhuvat tarpeettoman ilkeästi ihmisistä, kuten juuri aloituksessa mainitulla tavalla. Ei vaan istu pirtaani ja itsellenikin tulee todella halju olo kuunnellessa tuollaista jauhantaa toisista. En tie haluaisinko olla tuollaisen ihmisen lähipiirissä, koska sinusta hän alkaa levitellä myös tuollaisia juttuja ennen pitkää, ellei ole levitellyt jo. Omani päätti avata sanaisen arkkunsa alapääni karvoituksista kaikkien kuullen ja kertoa yksityiskohtaisesti miten sieltä roikkuu vessapaperia - ja tämä erittäin suurella huumorilla siitäkin huolimatta, että se ei ollut edes totta.
Vierailija kirjoitti:
Särähti korvaan tuo, että ensin kehui alopeciaa sairastavan naisen kampausta ja sitten haukkui selän takana... Ilmeisesti myös hänen kehunsa ovat piilovittuilua ja haukkumista. Miten tuo nainen otti "kehun"? Luultavasti hänkin älysi, että haukku oli naamioitu kehuksi ja tuo äijä on ihan hirveä...
Hyi että mä inhoan tätä ihmistyyppiä.
Huh huh kokemusta on tämmöisestä, että selän takana puhutaan p*askaa... :( Ei se tuosta muuksi muutu...
Taitaa ukolla olla itsellään todella huono itsetunto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi että mä inhoan tätä ihmistyyppiä.
Minusta tuollainen käytös on paljon julmempaa, kuin suoraan päin näköä haukkuminen. Kyllä ihminen tajuaa milloin kehu ei ole oikea kehu varsinkin, jos on vaikka tuollainen alopecian kaltainen sairaus, niin kyllä sen tyhmäkin tajuaa, ettei mitään kehuttavaa tuuheaa kampausta saa aikaiseksi ilman lisäkkeitä... Tai, jos vaikka onnettomuuden jälkeen menee purukalusto pahaan kuntoon, niin joku tulisi sanomaan, että onpas sinulla kaunis hammasrivistö...
Ihan täysin ihmisen alistamista tuollainen. Pitää toista huonompana/heikompana, kuin itseään ja kokee mukamas oikeudekseen tuoda sitä halveksuntaa esille kehuksi naamioituna... Hyi hitto!
Vierailija kirjoitti:
Oletko sinä aikuinen ihminen? Tuskin. Sinusta on siis ihan fine mennä haukkumaan ylipainoista ihmisistä tietämättä yhtään onko taustalla esimerkiksi vakavaa masennusta, jonka takia joutuu kamppailemaan kilojensa kanssa? Tai todella laihaa ihmistä, joka saattaisi sairastaa anoreksiaa? Hyi olet inhottava.
tulee mielen yläkoulun kiusaajatytöt.
Mun yksi kavereista puhui aina pa.kaa muista kavereistaan seläntakana mulle.
En minä jaksanut sitä kovin pitkään kuullella, tavatessa ensimmäinen puheenaihe aina oli kavereittensa mmollaaminen.
Puhui arvatenkin musta pa.kaa mun seläntakana.
Lopetin yhteydenpidon, nyt tämä ”kaveri” väistää jos näkösälle sattuu tulemaan, hyvä näin.