Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Täytin 30 ja vanhempi sisko alkoi huomautella jatkuvasti keski-ikäisyydestäni

Vierailija
18.07.2019 |

Tarkemmin ajateltuna huomauttelu alkoi jo hyvissä ajoin ennen 30-vuotispäivääni. Toki aina huumorin varjolla.

"Kohta sinäkin olet, Minna, täti-ikäinen kuten me muutkin."
"Ikä ei tule yksin ;)"
"Sieltä se keski-ikä sinullekin tuli."

Mikähän homma tässä on meneillään? Siskolla itsellään on reilusti yli 40 v. mittarissa, ja monessa kommentissa hän laskee meidät nyt samanikäisiksi. Vaikka elämme ihan erilaista elämää: omassa kaveripiirissä useimmat kolmekymppiset elävät edelleen nuorta aikuisuutta kasvukipuineen, harvalla on vakkariduunia tms. enkä siksi ole osannut itse pitää 30-vuotiaita keski-ikäisinä.

Ei ikä ole muutenkaan mikään ongelma minulle, omasta elämästä kun tulee vuosi vuodelta parempaa ja vaikean nuoruuden jälkeen olen onnellinen aikuisuudesta. Tuntuu vaan vähän erikoiselta, aivan kuin olisin nyt kertaheitolla rupsahtanut ja tätiytynyt kun ikä alkaa uudella numerolla.

Ja oikeastaan mietin sitä, että mitä sitten - mitä sitten, vaikka olisinkin? Kaikki kun kasvavat ja vanhenevat, ikääntyminen on väistämätöntä ja itse välttelen vastaavien vitsien vääntämistä, etten vahvistaisi samalla ajatusta yli 30 v. naisista jotenkin kelvottomina ja arvottomina täteinä.

Miten sanoisin siskolle nätisti asiasta? Taitaa olla kyllä mahdoton tehtävä, hän ei välttämättä ole tavastaan tietoinen.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun siskoni tekevät samaa, sillä erotuksella, että olen toista kuusi ja toista kahdeksan vuotta vanhempi. Kun elämäntilanteet on erilaiset, ja itsellä painaa väsymys perhe-elämästä ja muustakin, ei tunnu kovin kivalta kuittailut harmaista hiuksista (joita ei kai vielä päässäni ole) tai rypyistä. Täytän tämän vuoden lopulla 37, enkä ole pitänyt itseäni vanhana. 

Vierailija
22/22 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt taas kerran ymmärrä mikä ongelma asiassa on. Naurat takaisin ja sanot vain jotain että perässä tullaan siskoseni, sinä vain menet niin kovalla vauhdilla siellä edessä, että en millään ehdi perään! Tai sitten alat kysellä häneltä hyviä ryppyvoiteita, onhan hän varmaan niitä vuosia jo käyttänyt, tosin toimivaa ei ole tainnut vieläkään löytyä. Voit myös pyytää häntä suosittelemaan hyvää Tenasuojaa tai muuta mukavaa.

Voit myös sanoa ihan suoraan, että hän voi pitää turpansa kiinni. Olette aikuisia molemmat ja sinun pitäisi oikeasti oppia jo pitämään puolesi. Ei se ole vaikeaa, vaan mukavaa.

Siskoni katkaisi välit kun sanoin takaisin :D Ihan rauhassa vaan, ilman sitä sadistia on helpompi elää. Harmi, että hän oli niin taitava manipuloimaan, ettei älytty tehdä tätä jo aiemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla