Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Täytin 30 ja vanhempi sisko alkoi huomautella jatkuvasti keski-ikäisyydestäni

Vierailija
18.07.2019 |

Tarkemmin ajateltuna huomauttelu alkoi jo hyvissä ajoin ennen 30-vuotispäivääni. Toki aina huumorin varjolla.

"Kohta sinäkin olet, Minna, täti-ikäinen kuten me muutkin."
"Ikä ei tule yksin ;)"
"Sieltä se keski-ikä sinullekin tuli."

Mikähän homma tässä on meneillään? Siskolla itsellään on reilusti yli 40 v. mittarissa, ja monessa kommentissa hän laskee meidät nyt samanikäisiksi. Vaikka elämme ihan erilaista elämää: omassa kaveripiirissä useimmat kolmekymppiset elävät edelleen nuorta aikuisuutta kasvukipuineen, harvalla on vakkariduunia tms. enkä siksi ole osannut itse pitää 30-vuotiaita keski-ikäisinä.

Ei ikä ole muutenkaan mikään ongelma minulle, omasta elämästä kun tulee vuosi vuodelta parempaa ja vaikean nuoruuden jälkeen olen onnellinen aikuisuudesta. Tuntuu vaan vähän erikoiselta, aivan kuin olisin nyt kertaheitolla rupsahtanut ja tätiytynyt kun ikä alkaa uudella numerolla.

Ja oikeastaan mietin sitä, että mitä sitten - mitä sitten, vaikka olisinkin? Kaikki kun kasvavat ja vanhenevat, ikääntyminen on väistämätöntä ja itse välttelen vastaavien vitsien vääntämistä, etten vahvistaisi samalla ajatusta yli 30 v. naisista jotenkin kelvottomina ja arvottomina täteinä.

Miten sanoisin siskolle nätisti asiasta? Taitaa olla kyllä mahdoton tehtävä, hän ei välttämättä ole tavastaan tietoinen.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano asiasta suoraan, että iästä huomauttelu ei ole mielestäsi sopivaa käytöstä ja pahoitat mielesi siitä.

Vierailija
2/22 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se yhtään lohduttaa, niin et ole keski-ikäinen, et läheskään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa siskollasi olla itsellään keski-iän kriisi ja siksi haluaa kuulua samaan jengiin kolmekymppisen siskonsa kanssa.

Vierailija
4/22 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota kiusoittelua vakavasti. Keski-ikä alkaa siinä 35-40-vuotiaana. Sano siskollesi että aiot elää 100-vuotiaaksi, jolloin keski-ikä on 50.

Vierailija
5/22 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt taas kerran ymmärrä mikä ongelma asiassa on. Naurat takaisin ja sanot vain jotain että perässä tullaan siskoseni, sinä vain menet niin kovalla vauhdilla siellä edessä, että en millään ehdi perään! Tai sitten alat kysellä häneltä hyviä ryppyvoiteita, onhan hän varmaan niitä vuosia jo käyttänyt, tosin toimivaa ei ole tainnut vieläkään löytyä. Voit myös pyytää häntä suosittelemaan hyvää Tenasuojaa tai muuta mukavaa.

Voit myös sanoa ihan suoraan, että hän voi pitää turpansa kiinni. Olette aikuisia molemmat ja sinun pitäisi oikeasti oppia jo pitämään puolesi. Ei se ole vaikeaa, vaan mukavaa.

Vierailija
6/22 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

30-vuotias on vielä tosi kaukana keski-ikäisyydestä, ihan on vielä nuori ihminen.

Kenties siskos ei ole ajantasalla, nyky-yhteiskunnasta.

Vierailija
7/22 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni kymmenen vuotta vanhempi työkaverini alkoi kuittaamaan keski-ikäisyydestäni kun täytin 35. Joka välissä jankkasi sitä. Kerran sitten vastasin, että ”Oon aina ihmetellyt, kun monilla on paha keski-iänkriisi. Mulla ei oo, vaan minusta oma ikä on aina ollut sopiva.” Loppui jankkaaminen.

Sano siskollesi, että aiot kyllä elää yli 60-vuotiaaksi ja et oikeastaan mieti ikääsi, vaikka se joillekin muille tuntuu olevan ongelma.

Vierailija
8/22 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopas on kummallista mutinaa siskoltasi?

Itse olen 34v, kaksi pientä lasta (juuri äitiyslomalta palannut töihin) ja mielestäni olen vielä nuori. Keski-ikä on sitten joskus viisikymppisenä... jos silloinkaan?!

Vierailija
9/22 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse täytin 40v vasta. Keski-ikä - kommentteja on tullut, mutta tokaisen vain, että "keski-ikäinen, mutta mieleltäni ja kasvoiltani nuori."Koskahan tuosta alkaa joku kuittaili minulle.

Vierailija
10/22 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosikko.

Vierailija
11/22 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro siskollesi terveisiä ja pyydä häntä sanomaan näin, täytit jo kolmekymmnentä olisiko jo aika oppia ottamaan asioita huumorilla ja vastaamaan myös huumorilla?

Vierailija
12/22 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grow up!

Vierailija
13/22 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on vaan sellainen huumorintaju, kun on kerran mielestään keksinyt hyvän vitsin, sitä hoetaan jatkuvasti. Kyllästyttävää, mutta en todellakaan ymmärrä miksi tuosta pitää mielensä pahoittaa.

Vierailija
14/22 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhriutumiskulttuuri, jossa kaikki haluavat kokea olevansa jollain tavalla uhreja ja liioittelevat itseensä kohdistuvia negatiivisia asioita.

Voimia!

Vierailija
15/22 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoituksestasi ei ihan ilmene se heittääkö sisaresi ajatuksiaan huumorilla vai millä mielellä? 

Joka tapauksessa ikähuumori on asia, joka on veteen piirretty viiva. Sinulla on ehkä itselläsi nyt vaihe, jossa mietit ikääntymistäsi ja se näkyy tavastasi kirjoittaa siitä. Hienosti kirjoitettu.

Voin kuitenkin lohduttaa, että ikähuumori on myös yhden sortin lempeää naljailua ja vähän kuin omaan porukkaan ottamista.

Keski-ikäiset naiset ovat yksi aliarvostetuin ihmisryhmä yhteiskunnassamme ja kohdellaan kuin kapisia koiria, joilla ei ole tunteita saati ulkonäköäkään. Keski-ikäinen nainen on kuitenkin riittävän vahva ja voimakas ottaakseen sen kaiken vastaan ja kaikkien nauramisten uhallakin tekemään mitä tahtoo elämässään. SIksi keski-ikäisistä naisista ei pidetä, sillä keski-ikäiset naiset ymmärtävät senkin miksi heistä ei pidetä.

Kun katsot asiaa keski-ikäisten naisten näkökulmasta saatat ymmärtää, että sinusta pidetään huolta aikuisena naisena aikuisten naisten toimesta. 

Hyvää syntymäpäivää ja nauti vielä keski-iättömyydestäsi, sillä kukin meistä on juuri sen ikäinen ja oloinen kuin parhaimmaksi tuntee.

Vierailija
16/22 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit keski-ikäinen jos elinajan odote olisi 60 v. Se taitaa kuitenkin olla korkeampi. :D

Vierailija
17/22 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanojan puutteellisuuden piikkin ja menet kohti sitä parempaa elämään, jossa se itsetunto kestää myös muiden viat ja puutteet, koska tiedät ettet itsekään ole virheetön voidaksesi vaatia muilta täydellisyyttä. Jokainen meidän elämässä oleva ihminen loukkaa, satuttaa, jne, mutta voimme vain valita ketkä on sen arvoisia, että pidämme heidät meidän elämässä.

Vierailija
18/22 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 kymppinen ei ole keski-ikää vielä lähelläkään. Minä alan jo lähestymään sitä täyttäessäni syksyllä 54 vuotta. Aion olla keski-ikäinen kun täytän 60.

Vierailija
19/22 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kenties aiemmin huomautellut hänelle iästä tyyliin oot kamalan vanha. Minun pikkusisko on minua yli kymmenen vuotta nuorempi, on nyt 25-vuotias, ja aina hän on huomauttelemassa iästäni. Viimeksi keväällä hänen valmistujaisjuhlissaan hän muisti mainita jokaisille vieraalle, että vitsi tuo on vanha, voitteko kuvitella, sehän on kohta neljäkymmentä. Ja niinhän minä pian olenkin, mutta miksi sitä pitää mainostaa. En ymmärrä.

Vierailija
20/22 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla alkaa alamäki tuossa iässä ja vauhti kiihtyy. Tissit alkaa roikkumaan ja silmäpussit kasvaa, vielä kun hiukset leikkaa lyhyeksi niin se on luovuttamisen merkki 😁