Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mun jalat on jatkuvasti RASKAAT? Ylipainoa ei ole, treenaan ja lenkkeilen...

Vierailija
18.07.2019 |

Lihaskunnon pitäisi olla hyvä, kun teen salilla paljon monipuolisesti jalkatreeniä. Ja kävelen vähintään sen tunnin joka päivä. Ihan kuin mun jaloista olis nykyisin kaikki voima kadonnut! Ei meinaa siis jaksaa kävellä, hölkkäämisestä puhumattakaan.

Olen perusterve, +40 v. daami, BMI on 22. Syön monipuolisesti ja hemoglobiini esimerkiksi oli hetki sitten jopa yllättävänkin hyvä.

Lenkkeily ei siis hengästytä, mutta ihan kuin vaan jaloissa ei olis voimaa kuljettaa mun kroppaa eteenpäin. Tää on ollut etenevä trendi nyt ehkä vuoden ajalta, pahenee vaan... Aiemmin olen siis jaksanut kävellä ja juosta paljon paremmin, vertaan tätä tilaa nyt vuoden tai parin vuoden takaiseen.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän sydämesi voi.

Vierailija
2/25 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaloille tulee paljon treeniä ja et palaudu? Ikäjuttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravisteletko jalkojasi ja venytteletkö? Lisäksi jos pystyt juoksemaan ota silloin tällöin muutama hölkkäaskel tai jopa koita juosta 40m niin nopeasti kuin pystyt

Vierailija
4/25 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin tuli ensimmäisenä mieleen sydänjutut.

T: Itsekin raskaista jaloista kärsivä mies.

Vierailija
5/25 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenhän sydämesi voi.

Miten asiaa voi selvittää? EKG on joskus muutama vuosi sitten otettu rytmihäiriöiden vuoksi, mutta mitään ei löytynyt...

ap

Vierailija
6/25 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ravisteletko jalkojasi ja venytteletkö? Lisäksi jos pystyt juoksemaan ota silloin tällöin muutama hölkkäaskel tai jopa koita juosta 40m niin nopeasti kuin pystyt

Venyttelen ja ravistelen jonkin verran, yleensä just reippaampien lenkkien jälkeen ja salilla.

Jaksan hyvänä päivänä hölkätä kympin ja juosta spurtteja. Viime kuukausina ei ole jaksanut :(

ap

Vierailija
7/25 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

B-vitamiinia kokeile.

Vierailija
8/25 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaloille tulee paljon treeniä ja et palaudu? Ikäjuttu.

Ei mun mielestä tule liikaa treeniä, kun salilla käyn 3-4 päivän välein ja vähintään kolmena päivänä viikossa kävelylenkit on tosi rauhallisia, tuskin edes hengästyn. Lähinnä siis sellaista luonnosta nauttimista vaan.

ap

Vierailija
9/25 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän hyvä hemoglobiini voi kieliä vähäisestä varastoraudasta, joka vie täysin mehut reisistä, etenkin jos on pienikin nousu niin reidet väsyy ja hengästyttää.

Rautalisällä oma hemoglobiinini laski kymmenen pykälää ja reisiin palasi voima. Olen tosin joutunut syömään sitä jo kolme vuotta putkeen eli mikään kahden kuukauden kuuri ei riittänyt. 

Vierailija
10/25 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

B-vitamiinia kokeile.

Kiitos vinkistä, kokeillaan!

ap

Vierailija
11/25 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän hyvä hemoglobiini voi kieliä vähäisestä varastoraudasta, joka vie täysin mehut reisistä, etenkin jos on pienikin nousu niin reidet väsyy ja hengästyttää.

Rautalisällä oma hemoglobiinini laski kymmenen pykälää ja reisiin palasi voima. Olen tosin joutunut syömään sitä jo kolme vuotta putkeen eli mikään kahden kuukauden kuuri ei riittänyt. 

Okei, no täytyy kysyä työterveydestä saisko varastoraudan mittauksen. Ilmeisesti rautalisiä ei kannata alkaa sokkona kokeilemaan, vrt. esim. tuo mainittu B-vitamiini....?

ap

Vierailija
12/25 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varastoraudan (ferritiini) puute aiheutti mulla tuota.

Vierailija
13/25 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse samanlaisesta kärsinyt jo 10 vuotta. pyöräily sujuu, porraskävely menee hyvin, salilla jalkakyykystä nousee kelpo määrä rautaa mutta vitosen lenkki on jo aika ylivoimainen suoritus. 

Olen ajatelut että pyöräilen liikaa ja se uuvuttaa jalat, toisaalta pakko mikä pakko kun en mitään neiteilyautoja suostu hankkimaan seitsemän kilometriin työmatkaa varten. 

Vierailija
14/25 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jagex kirjoitti:

Itse samanlaisesta kärsinyt jo 10 vuotta. pyöräily sujuu, porraskävely menee hyvin, salilla jalkakyykystä nousee kelpo määrä rautaa mutta vitosen lenkki on jo aika ylivoimainen suoritus. 

Olen ajatelut että pyöräilen liikaa ja se uuvuttaa jalat, toisaalta pakko mikä pakko kun en mitään neiteilyautoja suostu hankkimaan seitsemän kilometriin työmatkaa varten. 

Kohtalotoveri! Just ajattelin lenkillä, että mulla on autotermejä käyttäen voimansiirto-ongelma... Voimaa on, mutta se ei tavallaan siirrä mua eteenpäin. Turhauttavaa.

ap

Vierailija
15/25 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilisin myös raudanpuutetta.

Vierailija
16/25 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei vaan matala rauta arvo alkaa laskea hemoglobiinia jossain vaiheessa, eli tulee anemia. Raudan syöminen päinvastoin nostaa hemoglobiinia. 

Mulla raskaat jalat kertoo matalasta verepaineesta,

Vierailija
17/25 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei vaan matala rauta arvo alkaa laskea hemoglobiinia jossain vaiheessa, eli tulee anemia. Raudan syöminen päinvastoin nostaa hemoglobiinia. 

Mulla raskaat jalat kertoo matalasta verepaineesta,

Mulla oli ferritiini 17, mutta hemoglobiini 150.

Vierailija
18/25 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni alkoi tuon tyyppinen pari vuotta sitten pikkuhiljaa. Ja äityi siihen tilanteeseen, että jo muutaman minuutin nopea kävely tai pyöräily vei toisesta jalasta täysin voimat. Jalka oli kuin kankea puupökkelö. Palautui, mutta taas seuraava nopeampi liikunta ihan hetken vain, niin jalka oli reidestä alas asti kömpelö. Syyksi paljastui tukoskohtia pinnallisissa laskimoissa. Kuuden viikon hepariinipistokset auttoivat ja myöhemmin tehtiin suonikohjujen ruiskutushoito, vaikka ei jaloissa juuri suonikohjuja näkynytkään ulos päin.

Vierailija
19/25 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verisuonet on tukossa kannattaisi katsoa mitä syöt.

Vierailija
20/25 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin sinä , varaisin heti ajan yksityiselle kardiologille .Tietysti pyydät ottamaan ekaksi työterveydessä kaikki tarvittavat labrat ,mm. B ja d vitamiiniarvot ja se rauta .Näiden kanssa menet sitten erik lääkärille. Ei

Siinä ekg:ssa eikä edes rasituskokeessa tule kaikki sydänongelmat esille. Itselläni oli pahasti suonet tukossa ja noista tutkimuksista selvisin puhtain paperein, tyyliin terve tyttö. Sydänultrassakaan ei näkynyt mitään erikoista. Vasta pet-kuvaus +angiokrafia paljasti sydämen tilan .Itselläni on myös muuten hyvä kunto . Pallolaajennukset tehtiin.

Voi sydämessä olla jotain pientä korjattaavaakin ( eikä niinkuin minulla) , elikkä vaadit tutkimuksia ja sillä siisti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä