Millaista on teidän mielestä asua huonosti äänieristetyssä kerrostalossa?
Kommentit (70)
Pahinta on mielestäni se että vuorotyötä tekevien mennessä ja tullessa herään joka kerta. He kulkevat hyvin fiksusti, eivät pidä mitään ylimääräistä ääntä, mutta ovien kolahtelu herättää vielä 10 vuoden asumisen jälkeenkin.
Puheluja hoitaessa pitää miettiä tarkkaan että missä huoneessa puhuu, koska tietyistä huoneista ääni kulkee naapuriin ja päinvastoin melkein kuin oltaisiin samassa tilassa.
Tähän asti olen asunut vain kolmessa kämpässä: -75 tehty rivari (surkea äänieristys), -78 tehty kerrostalo (melko siedettävä äänieristys) ja -85 tehty kerrostalo (ehdottomasti surkein äänieristys).
Kuulen, kun seinänaapuri niistää nenäänsä. Eli kaikki kuuluu. 😕
Mä asuin putkirempan ajan Turun Kakolan vanhassa mielisairaalassa (Forenomilta vuokrasin) kolme kuukautta. Siellä oli kyllä hiljaista, oli paksut vanhat seinät. No, jos joku käveli käytävällä, se kuului, mutta yöt sai kyllä nukkua rauhassa ja kun en ollu töissä silloin, niin oli ihana nukkua pitkään. Nyt taas, kun olen kotona, niin ei meidän talossa kauheesti kuulu meteliä, vaikka on 70-luvulla rakennettu. Naapurin lapset saattaa joskus innostua leikkimään, mut ei se haittaa. Koiria on monella, ei ne räksytä.
sitä ei ymmärrä miksi huonekaluja pitää siirrellä yöllä tai sit kuuluu aina se kun joku tavara tipahtaa lattialle yläkerrasta niin ja se piereminen
Ei ne naapurin äänet niin haittaa, mutta se, kun pitää rajoittaa elämäänsä kotonakin, ettei naapurit kuule tai häiriinny.
Meillä kuului ennen ihan puhekin läpi, eli salaisuudet piti kertoa hiljaa.
Tosiaan sitä joskus mietti mitä kaikkea naapurit on kuulleet ja olo ihan sama kuin kylässä jossain olohuoneessa nukkuessa. Ei voi rauhassa: juoda, köydä vessassa, rakastella, riidellä, kuunella musaa, siirellä tavaroita, jumparata, itkeä jne.
Niin, että tuntui asua siellä nololta ja ahdistavalta, eikä yhtään kotoisalta.
Muiden äänistä en häiriintynyt, joskus jopa salakuuntelin, kun oli tarinaa tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttävää, kun kuuluu muiden pissaamiset, tappelut, kaapin sulkemiset, askeleet jne. Koko ajan mietin myös, miten omat äänet kuuluu muille. En saa edes pissattua avaamatta hanaa samanaikaisesti. Koti ei tunnu omalta kodilta, kun muiden eläminen kuuluu kuin samasta asunnosta. Olen taas tänään etsinyt asuntoa...
Ei se vaihtamalla näymmä juuri parane. Kuvittelin löytäneeni kerrostalon jälkeen mahtavan hiljaisen kämpän, tovin asustelin ja mitään ei kuulunut koskaan, yötkin sai nukuttua jopa ilman korvia turvottavia tulppia. Sitten eräs yö heräsin kun vesiputket alkoi paukkumaan ja sellaiset ne on olleet nyt jo jonkin aikaa, eikä huoltomiehet tunnu saavan korjattua, eli muuttunee sitten "ominaisuudeksi". Ja taas ei muuta kun tulppaa yöllä korvaan vaan.
Andymccoys kirjoitti:
sitä ei ymmärrä miksi huonekaluja pitää siirrellä yöllä tai sit kuuluu aina se kun joku tavara tipahtaa lattialle yläkerrasta niin ja se piereminen
Jotku pönkkää ovensa, joko pelosta tai ettei kukaan kävele unissaan ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...Kuulen esim. aivastelut, mikron kilahdukset ja pahin on virtsan lorina kun se kestää toisilla niin pitkään.
Asun hyvin äänieristetyssä kerrostalossa.
Mikään yllä mainitusta ei kuulu.
Mutta jotain kuuluu kuitenkin.
Minua ei yleensä haittaa, että naapuripariskunnan nainen pitää kovaa uikutusta ja ulvontaa seksiä harrastaessaan, eikä se sängynpäädyn paukutuskaan.
Koskaan ei ole vielä sattunut vieraita luokseni kyläilemään samaan aikaan kun naapurilla on sessiot käynnissä, joten siltä osin ei ole noloja tilanteita ollut.
Mutta tänään en olisi sitä halunnut kuulla yhtä aikaa, kun viereisessä kirkossa soi hautajaiskellot.
En ole uskonnollinen ihminen.
Olin kotona yksin.
Silti tuo oli niin tahditonta (tai no kyllä siinä ulvomisessa ja paukutuksessa tahti oli), että tuli paha mieli.
Menin parvekkeelle seuraamaan hautajaissaattueen lähtöä.
Kun tulin takaisin, niin sama ulvonta ja paukutus oli käynnissä edelleen.
On muuten kiusallista, kun istuu kahvipöydässä vieraittensa kanssa, ja naapurin nainen aloittaa huutoulvontansa.
Minulle kuuluu kolmen eri naisen ulvonta, tai yksi heistä on lopettanut vastikään. Sattui niin, että oli vieraita, kun hän ulvoi "määkien". Lapsivieraat alkoivat kovaan ääneen matkimaan sitä ja nauroivat katketakseen. Sen jälkeen ei ole sitä kuulunut.
Meillä ei kuulu muu kuin kanta-astujan kävely ja miehen kusen lorotus. Se on kyllä ällöä, kun aamupalalla ollessa alkaa kuulua.
Täyttä hlvettiä. En montaa tuntia ole päivässä ilman korvatulppia ja tv huutaa täysillä. Mulle kuuluu kolmen (pahimmillaan neljän) samassa kerroksessa asuvan naapurin äänet + yläkerran kanta-astuja + käytävän äänet. Yhtäkään päivää ei mene kun en menettäisi hermoja noiden äänten kanssa. Oikeastaan ainoa mikä ääni ei ärsytä on koirien ulvonta/haukkuminen.
Uusi kämppä etsinnässä mutta vaikea löytää alle 600 e, 30-40 neliötä, keskustasta, ylin kerros, parveke, uusi ja yhden kk takuuvuokra.
Aivan hirveää olisi. Siis kerrostalossa asuminen, riippumatta äänieristyksen määrästä :(
Andymccoys kirjoitti:
Jotkut iltavirkut siivoaa öisin, kun silloin on paremmin virtaa tai inspiraatiota.
Ylimmässä kerroksessa on hiljaisinta.
70- ja 80-luvun kerrostalot taitaa olla kaikista heikoimmin eristettyjä.
Kuuluu naapurin aivastus, piereskely, haukottelu ja tavallinen puhe, hiusten kuivaaminen ja se lorottelu...
V*ttumaista. Pienikin kitinä niin jo naapuri paukuttaa kattoa.
Onko kellään vinkkejä miten tunnistaa esim. asuntonäytössä hyvin äänieristetty kerrostalo- tai rivitalokämppä? Rivareista muistan isäni joskus maininneen jonkun rakenteen joka vaikuttaa asiaan ratkaisevasti, mutten enää muista mikä se oli.
Vierailija kirjoitti:
Onko kellään vinkkejä miten tunnistaa esim. asuntonäytössä hyvin äänieristetty kerrostalo- tai rivitalokämppä? Rivareista muistan isäni joskus maininneen jonkun rakenteen joka vaikuttaa asiaan ratkaisevasti, mutten enää muista mikä se oli.
Tee ääntä ja katso miten seinät, katto ja lattia reagoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...Kuulen esim. aivastelut, mikron kilahdukset ja pahin on virtsan lorina kun se kestää toisilla niin pitkään.
Minua ei yleensä haittaa, että naapuripariskunnan nainen pitää kovaa uikutusta ja ulvontaa seksiä harrastaessaan, eikä se sängynpäädyn paukutuskaan.
Koskaan ei ole vielä sattunut vieraita luokseni kyläilemään samaan aikaan kun naapurilla on sessiot käynnissä, joten siltä osin ei ole noloja tilanteita ollut.
Mutta tänään en olisi sitä halunnut kuulla yhtä aikaa, kun viereisessä kirkossa soi hautajaiskellot.
Olin kotona yksin.
Silti tuo oli niin tahditonta (tai no kyllä siinä ulvomisessa ja paukutuksessa tahti oli), että tuli paha mieli.
Ahdistavaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin kotona yksin.
On muuten kiusallista, kun istuu kahvipöydässä vieraittensa kanssa, ja naapurin nainen aloittaa huutoulvontansa.
Minulle kuuluu kolmen eri naisen ulvonta, tai yksi heistä on lopettanut vastikään. Sattui niin, että oli vieraita, kun hän ulvoi "määkien". Lapsivieraat alkoivat kovaan ääneen matkimaan sitä ja nauroivat katketakseen. Sen jälkeen ei ole sitä kuulunut.
Varmaan frendien Janice?
Asiasta kukkaruukkuun, oikeasti kenenkään naisen ei tarvitse sekstaillessaan huutaa, määkiä, ynistä, inistä tai ulvoa. Se joka nauttii, ei ehdi huutamaan, eikä hänen tarvitse tehdä sitä peittääkseen mitään.
Nuo äänet ovat miestä varten opeteltu. Rassukka naiset pitävät ääntä, että miehelle tulisi sellainen olo, että jes jes hän osaa tämän. Kun nainen pitää ääntä, miehelle ei tule epävarma olo, eikä k u lli lerpahda.
Sessio on nopeammin ohi.
^ Pah, pimppipierujen ääntä peittelee.
Olet siis koiravihaaja, ihan periaatteesta vihaat ääntä joka tulee koirasta. Jos joku soittaisi samaa ääntä mankalta, niin ei haittaisi yhtään.